برخی از صنایع و مشاغل امروزی هستند که تلفیقی از حرفه، فن و هنر می باشند که می توان به مشاغلی مانند مجسمه سازی، دکوراسیون، کابینت سازی، تابلو سازی و ... اشاره نمود که در این میان شغل و حرفه تابلو سازی تلفیقی از فن، حرفه و هنرهایی مانند نقاشی، رنگ کاری، خطاطی و ایده پردازی بشمار می رود.

چاپ یا برش پلکسی روی لایت باکس

یکی از ایده ها و خلاقیت هایی که مشمول وضعیت فعلی تابلو سازی شده است، مربوط می شود به تولید تابلو لایت باکس که از تابلو های مدرن و جدید در صنعت تابلو سازی بشمار می رود؛ تابلو لایت باکس در انواع مختلفی تولید می شود که می توان تبلیغات روی آنها را به شکل چاپ شده و برش پلکسی انجام داد که در ادامه به بررسی هر دو آنها خواهیم پرداخت.

تعریف تابلو لایت باکس

تعریف تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس به تابلویی گفته می شود که با استفاده از آهن، آلومینیوم، پلکسی، استیل و ام دی اف به شکل یک باکس ساخته می شود و بعد از آن توسط المان های نوری مانند اس ام دی ها نور پردازی می شود؛ تابلو لایت باکس که می توانیم در رابطه با آن در مطلب تابلو لایت باکس به اطلاعات دقیق تری دست یابیم یکی از تابلو هایی است که دارای تنوع ساخت بسیار بالایی است که دو نوع از مواردی که در لایت باکس ها تنوع ایجاد می کنند مربوط می شود به تبلیغات روی آن که معمولا با استفاده از چاپ روی بک لایت، استیکر و پارچه انجام می شود و یا نوع دیگر پر کاربرد آن که برش پلکسی گلاس می باشد.

پیشنهاد داریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با هر دو روش تبلیغات لایت باکس، یعنی چاپ و برش پلکسی بیشتر آشنا شویم.

چاپ روی تابلو لایت باکس

چاپ روی تابلو لایت باکس
تبلیغات و به نمایش گذاشتن آنها در تابلو های لایت باکس، روی تابلو یا همان نمای اصلی آن انجام می گیرد که یکی از متداول ترین و پر کاربرد ترین آنها چاپ روی لایت باکس است؛ اما اینکه چاپ روی تابلو های لایت باکس به چه شکلی انجام می گیرد باید بگوییم که انجام این کار به روش های متفاوتی صورت می پذیرد که به طور مختصر به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت.

چاپ فلت بد

چاپ فلت بد یک نوع چاپ است که با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد صورت می گیرد و می توان این نوع چاپ را بر روی پلکسی گلاس، پارچه و یا بک لایت انجام داد و در نهایت آن را روی لایت باکس قرار داد.

چاپ استیکر

چاپ استیکر از دیگر چاپ های پر کاربرد در تولید تابلو های لایت باکس است که این چاپ معمولا روی متریالی به نام استیکر و با استفاده از دستگاه چاپ فلکسی فیس انجام می شود؛ در مورد استفاده از چاپ استیکر هم باید عنوان کنیم که معمولا این نوع از چاپ روی پلکسی گلاس چسبانده شده و بعد از آن پلکسی روی لایت باکس قرار داده می شود.

مزایای چاپ روی تابلو لایت باکس

چاپ روی لایت باکس ها به عنوان یک تصویر و یا پیام تبلیغاتی دارای مزیت هایی است که به طور مختصر عبارتند از:

امکان درج تصاویر گرافیکی

همانطور که می دانیم تصاویر گرافیکی در ساخت تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو لایت باکس دارای محدودیت هایی هستند که جهت به تصویر کشیدن آنها می بایست اقدام به چاپ و نصب بر روی لایت باکس نمود.

امکان رنگ بندی های متنوع و بدون محدودیت

گاهی اوقات تصاویر و متن هایی که روی لایت باکس قرار می گیرند دارای تنوع رنگ بسیاری هستند و یا عکس ها و تصاویری همراه با طیف های رنگی هستند که جهت به نمایش گذاشتن آنها روی لایت باکس می بایست از انواع گذینه های چاپی استفاده کرد.

امکان پذیر بودن تعویض آسان چاپ

یکی دیگر از مزیت های چاپ روی لایت باکس این است که به راحتی می توان اقدام به تغییر آن نمود؛ البته به این نکته هم باید دقت داشت که تغییر چاپ هایی مانند چاپ بک لایت و چاپ استیکر هزینه کمتری نسبت به تغییر چاپ فلت بد روی پلکسی و یا چاپ روی پارچه خواهد داشت؛ چرا که در صورت استفاده از چاپ مستقیم روی پلکسی و یا چاپ پارچه باید اقدام به تعویض پلکسی و یا پارچه نمود.

برش پلکسی روی تابلو لایت باکس

برش پلکسی روی تابلو لایت باکس

متریال دیگری که می توان کاربرد آن را در حرفه تابلو سازی از بالاترین ها عنوان کرد و نام برد مربوط می شود به پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک است؛ پلکسی گلاس در تولید تابلو لایت باکس به این صورت استفاده می شود که می توان آن را با استفاده از دستگاه برش لیزر برش داد و روی لایت باکس نصب کرد.

مزایای برش پلکسی گلاس روی لایت باکس

پلکسی گلاس هم مانند چاپ روی لایت باکس از مزیت هایی برخوردار است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

برجسته بودن نقش در تابلو لایت باکس

می دانیم که پلکسی گلاس ها در ضخامت های مختلفی موجود هستند که در صنعت تابلو سازی معمولا از ضخامت های 2 تا 10 میلیمتر آن در تولید تابلو های تبلیغاتی استفاده می شود؛ نکته جالبی که می خواهیم در این بین به آن اشاره داشته باشیم این است که بعد از برش و نصب پلکسی روی لایت باکس، با توجه به ضخامت پلکسی، می توانیم متن و یا نقش های روی پلکسی را به شکل برجسته رویت نماییم که این مورد یکی از مزیت های استفاده از پلکسی در تابلو لایت باکس می باشد.

دوام بالای پلکسی گلاس

مورد دومی که در رابطه با کاربرد پلکسی در لایت باکس مهم است، دوام بالای پلکسی گلاس است که این مورد مربوط می شود به نوع متریال های مورد استفاده در تولید پلکسی گلاس؛ در حقیقت استفاده از پلکسی گلاس می تواند باعث شود تا تابلو لایت باکس از طول عمر بالایی هم برخوردار باشد.

قیمت تابلو لایت باکس با پلکسی و چاپ

مورد آخر در این موضوع هم مربوط می شود به قیمت تابلو لایت باکس ساخته شده با پلکسی گلاس و لایت باکس ساخته شده با استفاده از چاپ که باید عنوان کنیم بحث قیمت گذاری بیشتر مربوط می شود به نوع متریال چاپی و نوع پلکسی گلاس که می توانید جهت آگاهی از قیمت ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از قیمت گذاری های دقیق اطلاعات لازم را کسب نمایید.