امروزه تنوع و تحولات در بسیاری از مشاغل به وضوح قابل مشاهده و درک است که می توان بزرگترین عامل این تنوع و تحول را پیشرفت و توسعه علم و تکنولوژی عنوان نمود که مسلما شامل تمامی مشاغل موجود در دنیا می باشد که یکی از آنها صنعت هنری و حرفه ای تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی است.

لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی

تعریف تابلو سازی

تابلو سازی که در ایجا مقصود و هدف ما تابلو های تبلیغاتی است به صنعت و حرفه ای گفته می شود که ماهیتش تولیدات انواع تابلو های تبلیغاتی است؛ به عنوان مثال تابلو مغازه ها، تابلو سردر شرکت ها، تابلو پاساژها، بیلبوردهای تبلیغاتی و بسیاری از موارد مشابه از جمله تابلو های تبلیغاتی هستند که تولید آنها توسط افراد متخصص در مجموعه های تابلو سازی صورت می پذیرد.

تابلو سازی
همچنین می توان از تابلو های تبلیغاتی که امروزه توسط تابلو سازی ها ساخته می شوند به تابلو هایی مانند تابلو فلکسی، تابلو روان، تابلو کامپوزیت، تابلو لایت باکس، تابلو نئون، تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو نئون فلکسی، تابلو چلنیوم و ... اشاره نمود.

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی
تا این بخش از مطلب با تابلو سازی آشنا شدیم و به طور مختصر اشاره ای به نام برخی از تابلو های تبلیغاتی که در تابلو سازی ها ساخته می شوند داشتیم؛ همانطور که در این نام ها مشاهده می شود، یکی از تابلو های تبلیغاتی که توسط تابلو سازان تولید می شود تابلو نئون فلکسی نام دارد.
در تعریف تابلو نئون فلکسی باید بگوییم که تابلو نئون فلکسی یکی از جدید ترین تابلو های تبلیغاتی است که با الهام از تابلو نئون شیشه ای تولید می شود، اما با یک تفاوت عمده که آن هم استفاده و به کار گیری نوعی پلاستیک نرم به نام نئون فلکس به جای لوله های شیشه ای است که در تولید نئون های شیشه ای قدیمی به کار می رفت.
در رابطه با روشنایی نئون فلکسی هم باید گفت که داخل نئون فلکس که یک نوع پلاستیک است، ریسه های ال ای دی قرار دارد که همین ال ای دی ها باعث روشنایی در نئون فلکسی خواهد شد که می توانیم جهت آشنایی بیشتر با این نوع از تابلو به مطلب تابلو نئون فلکسی مراجعه نماییم.

ملزومات و لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی

تمامی تابلو هایی که تولید می شوند با استفاده از متریال ها و لوازم مربوط به خود تولید می شوند که البته برخی از ملزومات هستند که در تولید اکثر تابلو های تبلیغاتی مشترک می باشند؛ به عنوان مثال منبع تغذیه جهت روشنایی اکثر تابلو های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و یا پلکسی گلاس از متریال های دیگری است که در تولید اکثر تابلو های تبلیغاتی مانند حروف برجسته چنلیوم، حروف نئون پلاستیک و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی به کار می رود.
در ادامه مطلب با برخی از ملزومات تابلو سازی که در تولید تابلو نئون فلکسی به کار می روند آشنا خواهیم شد.

نئون فلکسی

نئون فلکسی
اولین و اصلی ترین لازمه تولید در تابلو نئون فلکسی مربوط می شود به نئون فلکس؛ در واقع نئون فلکس همان متریال یا المان نوری است که با استفاده از آن اقدام به تولید تابلو نئون فلکسی می شود؛ نئون فلکس ها در رنگ های متفاوت و برند های مختلفی تولید می شوند که تمامی آنها در تولید تابلو نئون فلکس استفاده می شوند و پیشنهاد می شود جهت تولید یک تابلو با کیفیت و مرغوب از برندهای معتبر نئون فلکسی در تولید تابلو نئون فلکس به کار برد.

منبع تغذیه نئون فلکسی

منبع تغذیه نئون فلکسی
ولتاژی که می بایست جهت روشنایی نئون فلکسی ها استفاده شود، 12 ولت است و همانطور که می دانیم ولتاژ برق در کشور ما 220 ولت می باشد؛ اما برای سهولت در روشنایی تابلو های تبلیغاتی با ولتاژ پایین، سالیان زیادی است که تدابیری اندیشیده شده است و آن هم تولید منبع تغذیه با ولتاژهای متفاوت است.
به عنوان مثال برای تابلو ال ای دی روان، برخی از تابلو های پیکسلی و مواردی دیگر، ترانس های 5 ولت تولید شده است که برق 220 ولت را به 5 ولت تبدیل می کند که این اتفاق برای تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم و تابلو نئون فلکسی هم اجرایی شده است.
همانطور که گفتیم ولتاژ مورد نیاز در روشنایی تابلو نئون فلکسی 2 ولت می باشد که این امکان با به کار گیری ترانس های 12 ولت فراهم شده است و در واقع می توان تابلو نئون فلکسی را با منبع تغذیه 12 ولت به مرحله روشنایی رساند.


زیر سازی نئون فلکسی

زیر سازی نئون فلکسی
از دیگر ملزومات و لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی مربوط می شود به زیر سازی تابلو؛ در واقع بهتر است اینطور عنوان کنیم که نئون فلکسی برای اینکه به یک تابلو تبدیل شود نیازمند این است روی یک زمینه قرار بگیرد؛ زمینه یا همان زیر سازی تابلو نئون فلکسی می تواند از جنس پلکسی گلاس، پی وی سی، ام دی اف، کامپوزیت و مواردی دیگر باشد.
اما اگر بخواهیم عمده متریال هایی که در تولید تابلو نئون فلکسی به کار گرفته می شوند را نام ببریم می توانیم به پی وی سی و پلکسی گلاس اشاره داشته باشیم.
اما اینگه شرایط به کار بردن هر کدام از آنها به چه شکلی مشخص می شود مربوط است به مکان و فضایی که قرار است تابلو نئون فلکسی در آن استفاده شود؛ به عنوان مثال اگر قرار بر این باشد که تابلو نئون فلکسی پشت شیشه مغازه و یا ویترین شرکت ها نصب شود، ترجیحا بهتر است از پلکسی گلاس شیشه ای استفاده شود تا دید فضای داخل نیز گرفته نشود.

قیمت لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی

قیمت لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی
قیمت ملزومات تابلو سازی با توجه به نوع و برندشان متفاوت می باشد؛ اما پیشنهاد داریم تا جهت تهیه و خرید لوازم تابلو های تبلیغاتی که لوازم تابلو نئون فلکسی هم شامل آنها می شود از مراکز معتبر اقدام به سفارش نمایید؛ همچنین جهت سفارش انواع ملزومات تابلو سازی و لوازم تابلو نئون فلکسی حتما به برند و شرکت سازنده ملزومات دقت فرمایید.
لذا گروه تبلیغاتی نوین لایت در همین راستا آماده ارائه خدمات، مشاوره و فروش محصولات تابلو سازی و تابلو نئون فلکسی می باشد که مشتریان محترم می توانند در رابطه با این موضوع با کارشناسان ما در ارتباط باشند.