تابلو سازی یکی از اصنافی است که ماهیت آن تبلیغات می باشد که این تبلیغات به صورت تولید و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی توسط افراد متخصص و مشغول به فعالیت در حرفه تابلو سازی انجام می گیرد؛ نکته مهمی که باید در رابطه با تابلو سازی گفته شود این است که تابلو سازی دارای زیر شاخه های متعددی می باشد که یکی از آنها حروف سازی است.

تابلو استیل بک لایت | حروف استیل نور اندریک


زیر شاخه هایی که در صنعت و شغل تابلو سازی وجود دارند، هر کدامشان نوعی شغل و حرفه به حساب می آیند که برخی از افراد با ورود به آنها مبادرت به امرار معاش و کسب در آمد می نمایند؛ به عنوان مثال حرفه هایی مانند حروف سازی، کامپوزیت کاری، جوشکاری، طراحی، اپراتوری برخی از دستگاه های تابلو سازی و مواردی دیگر از زیر شاخه های صنعت تابلو سازی بشمار می روند.
در ادامه با توضیح و تفسیری مختصر در رابطه با حروف سازی قصد داریم تا به یکی از انواع تابلو های حروف برجسته تحت عنوان تابلو استیل نور اندریک یا حروف استیل نور اندریک، این مطلب را ادامه دهیم.

حروف سازی چیست؟

حروف سازی چیست؟
حروف سازی یکی از مشاغلی است که در زیر شاخه های تابلو سازی قرار داده شده است و توضیحی که رابطه با این عنوان صدق می کند این است که حروف سازی به حرفه و شغلی گفته می شود که افراد فعال در آن اقدام به ساخت حروف های برجسته با استفاده از متریال هایی مانند پلکسی گلاس، استیل، آهن، چنلیوم و برخی از متریال های دیگر می نمایند.
در رابطه با ساخت حروف های برجسته باید گفت که امروزه با توجه به ورود دستگاه ها و ماشین آلات لیزر فلزات و غیر فلزات، ساخت حروف ها به این صورت انجام می گید که در ابتدا حروف های مورد نظر توسط دستگاه لیزر برش داده می شود و بعد از آن حروف سازان با استفاده از ابزار ها و در برخی مواقع با استفاده از دستگاه ها اقدام به برجسته نمودن حروف مورد نظر می نمایند.

حروف استیل | تابلو استیل

حروف استیل | تابلو استیل
گفتیم که حروف سازی یکی از زیر شاخه های تابلو سازی بشمار می رود و نکته ای دیگر هم که باید در رابطه با حروف سازی عنوان کنیم این است که حروف سازی خود دارای زیر شاخه های متنوعی است که این زیر شاخه ها مربوط به انواع حروف برجسته می باشد؛ در واقع بهتر است اینطور بگوییم که حروف های برجسته دارای تنوع و انواع بسیاری هستند که برخی از آنها عبارتند از حروف برجسته چلنیوم، حروف برجسته آهنی، حروف برجسته وکیوم، حروف برجسته لبه سوئدی و بسیاری از حروف های برجسته دیگر.
یکی از حروف های برجسته ای که مبحث ما نیز مربوط به آن می شود، حروف برجسته استیل یا همان تابلو استیل است که با استفاده از ورق های استیل ساخته می شود که این ورق ها در صنعت تابلو سازی و ساخت حروف استیل با ضخامت هایی بین 0/5 تا 1 میل مورد استفاده قرار می گیرند؛ در واقع بیشترین کاربرد در تابلو سازی مربوط می شود به ضخامت های عنوان شده؛ مگر در شرایط خاص و تولید تابلو های خاص.
در مورد مراحل ساخت حروف برجسته استیل هم باید به طور مختصر اینطور عنوان کنیم که در ابتدا ورق استیل با توجه به طرح مورد نظر توسط دستگاه برش لیزر برش داده می شود و در مرحله بعد اقدام به لبه کاری حروف می شود که چسباندن این لبه ها که از جنس استیل هستند با استفاده از هویه و قلع، دور تا دور حروف قرار داده می شود.

تابلو استیل بک لایت

تابلو استیل بک لایت
تا این قسمت گفتیم که حروف استیل چیست و چطور ساخته می شود که در ادامه می خواهیم این موضوع را با نوعی از حروف استیل به نام حروف استیل بک لایت که با نام حروف استیل نور اندریک نیز شناخته می شود ادامه دهیم؛ در واقع باید بگوییم که حروف استیل در انواع مختلفی ساخته می شود و همانطور که گفتیم حروف استیل بک لایت یکی از آنهاست.
اما حروف استیل بک لایت چیست و چه تعریفی باید از آن داشته باشیم؛ در تعریف حروف استیل بک لایت یا back light باید بگوییم که کلمه back light برگرفته از دو کلمه لاتین است که back یعنی پشت و light هم یعنی نور که این دو کلمه در کنار یکدیگر معنی (پشت نور) را می دهند.
همانطور که گفتیم حروف استیل انواع مختلفی دارد که می توان هر کدام از آنها را به دو شکل با نور و بدون نور تولید نمود؛ در رابطه با نور پردازی حروف استیل به روش ساده و کلی باید گفت که حروف استیل به دلیل ماهیتی که متریال استیل دارد قابلیت عبور نور از خود را ندارد که به همین دلیل نور پردازی آن از قسمت پشت حروف انجام می شود.
به این صورت که بعد از ساخت حروف استیل مبادرت به نصب اس ام دی در قسمت پشت حروف می شود که با این عمل، بعد از روشنایی حروف شاهد تابش نور به زمینه کاری که حروف روی آن نصب شده است خواهیم بود که در نهایت به این نوع از حروف برجسته، حروف برجسته استیل بک لایت گفته می شود که با نام حروف استیل نور اندریک نیز شناخته می شود.

قیمت تابلو استیل بک لایت

قیمت تابلو استیل بک لایت
قیمت تابلو ها با توجه به نوعشان مشخص می شود که قیمت تابلو استیل بک لایت هم از این مورد مستثنی نیست؛ اما مورد مهمی که در این میان مطرح است این است که نوع متریال به کار رفته و متراژ تابلو ساخته شده نیز در قیمت گذاری مهم بشمار می رود که مجددا در رابطه با تابلو استیل بک لایت هم به همین صورت خواهد بود.
قیمت تابلو استیل بک لایت با توجه به متر محیط محاسبه می شود که نوع اس ام دی به کار رفته در آن، نوع ورق استیل و نوع منبع تغذیه در این مورد تاثیری مستقیم خواهد داشت.
به عنوان مثال استیل 304 یکی از انواع ورق های استیل موجود در بازار است که در تولید حروف برجسته استیل از بهترینها می باشد که البته قیمت این نوع از استیل نسبت به انواع دیگر آن کمی بالاتر است و به کار گیری آن در تولید حروف استیل باعث افزایش قیمت حروف خواهد شد که البته علاوه بر قیمت باید گفت که کیفیت حروف ساخته شده نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.
همچنین استفاده از اس ام دی های مرغوب و ضد آب نیز در قیمت گذاری حروف استیل تاثیر گذار خواهند بود که در نهایت با توجه به موارد گفته شده، قیمت تابلو استیل بک لایت با توجه به نرخ مصوب اتحادیه در نظر گرفته شده و به مشتری اعلام می گردد.