امروزه فراگیر بودن تبلیغات در جهت معرفی برند ها، مشاغل و اشخاص بر کسی پوشیده نیست که یکی از این تبلیغات مربوط می شود به تبلیغات محیطی و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی که ساخت تابلو های تبلیغاتی هم توسط صنف و شغلی به نام تابلو سازی صورت می پذیرد؛ لذا در ادامه قصد داریم تا به یکی از کاربرد های تابلو های تبلیغاتی بپردازیم.

ساخت تابلو آزاد راه | تابلو سازی در اتوبان

تابلو تبلیغاتی چیست؟

قبل از ادامه مطلب بهتر است تعریفی گذرا در رابطه با تابلو تبلیغاتی داشته باشیم؛ به طور کلی مفهوم تابلو یعنی امضاء، نشانه، علامت و مواردی مشابه که در همین راستا اگر این کلمه را در کنار تبلیغات قرار دهیم یک ترکیب به نام تابلو تبلیغاتی تشکیل می شود که معنی آن یعنی تبلیغ نشانه، تبلیغ علامت و ... که این تبلیغ می تواند شامل افراد، نام های تجاری و ... باشد؛ پس در نهایت باید گفت که تابلو تبلیغاتی یعنی تابلویی که با استفاده از آن اقدام به تبلیغ گردد.
نکته دیگری که باید در رابطه با تابلو ها عنوان کنیم این است که تابلو ها علاوه بر تابلو های تبلیغاتی در زمینه های دیگری نیز تولید می شوند که برخی از آنها عبارتند از تابلوهای راهنما، تابلو های خوش آمد گویی، تابلو های متن تبریک، تابلو های ورودی شهر و ... که تمامی آنها توسط مجموعه های تابلو سازی تولید می شوند.

تابلو تبلیغاتی در اتوبان | نصب تابلو در آزاد راه

تابلو تبلیغاتی در اتوبان | نصب تابلو در آزاد راه
امروزه جهت تردد خودروها بین شهر ها از شیوه ای مدرن جهت راه سازی استفاده شده است که به آن آزاد راه یا اتوبان گفته می شود که از دو جهت مخالف در آنها تردد می شود که این ترد در آزاد راه ها معمولا با پرداخت عوارض انجام می گیرد؛ نکته ایی که در رابطه با آزاد راه در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم ساخت تابلو در آزاد راه است.
آزاد راه ها شامل مکان هایی هستند که می توان در آنجا اقدام به نصب تابلو نمود که این تابلو ها می توانند حاوی پیام تبلیغاتی، خوش آمد گویی، تابلو های راهنما و ... باشند؛ در مورد نصب تابلو ها در آزاد راه ها نیز باید گفت که مکان هایی مانند کنار اتوبان، عوارضی ها، سر در تونل ها و مواردی این چنینی از بهترین موقعیت ها در رابطه با نصب تابلو ها بشمار می روند.

اما اینکه تابلو هایی که در آزاد راه ها و اتوبانها مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای چه قابلیت هایی باشند نیز یک بحث قابل تامل است که به طور کلی به چند مورد اساسی تقسیم می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

طول عمر و ماندگاری تابلو

یکی از اصلی ترین مواردی که در انتخاب تابلو آزاد راه مهم بشمار می رود طول عمر تابلو است که به طور کلی باید گفت که می بایست تابلویی در اتوبان نصب شود که از طول عمر و دوام بالایی در برابر شرایط مختلف جوی برخوردار باشد.

روشنایی و مصرف برق تابلو

مورد دیگری که باعث یک انتخاب متفاوت در تابلو اتوبان و آزاد راه می شود، روشنایی تابلو است؛ در واقع باید این نکته را در نظر داشت که آیا تابلویی که قرار بر نصب آن در آزاد راه است، نیاز به روشنایی دارد یا خیر؛ و اگر نیاز به روشنایی دارد مسلما باید تابلویی را انتخاب کرد که از مصرف برق پایین و بهینه ای برخوردار باشد.

قیمت تابلو

مورد دیگری که در انتخاب تابلو های اتوبانی از موارد مهم بشمار می رود، قیمت تابلو ها است که مسلما هر قدر قیمت تابلو پایین تر باشد می تواند توجیه اقتصادی بهتری داشته باشد؛ البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنیم و بهتر است در انتخاب تابلو آزاد راه تمام جوانب عنوان شده را در نظر یگیریم.

حال که با قابلیت های مهم در انتخاب تابلو آزاد راه آشنا شدیم بهتر است کمی از انواع تابلو های پر متقاضی، پر فروش و تاثیر گذار در آزاد راه ها بدانیم؛ کماکان همراه ما باشید.

تابلو چلنیوم آزاد راه | تابلو چلنیوم اتوبان

تابلو چلنیوم آزاد راه | تابلو چلنیوم اتوبان
در همین ابتدا بدون اغراق باید گفت که بهترین تابلو تبلیغاتی، راهنمایی و ... که می توان از آن در اتوبانها بهره مند بود تابلو چلنیوم است که یکی از انواع تابلو های حروف برجسته بسیار پر فروش در تابلو سازی است که البته پر فروش بودن آن هم بی دلیل نیست و باید گفت که تابلو چلنیوم از تابلو هایی است که مزایای بسیاری دارد و برخی از آنها عبارتند از دوام بالا، قابلیت نور پردازی، مصرف برق پایین، روشنایی یکدست حروف و بسیاری دیگر از مزیت ها.
در مورد نصب تابلو چلنیوم هم باید گفت که می توان این حروف برجسته را بر روی زمینه هایی مانند کامپوزیت، سنگ، چوب و ... به مرحله نصب و روشنایی رساند.

تابلو فلکسی اتوبان | تابلو فلکسی آزاد راه

تابلو فلکسی اتوبان | تابلو فلکسی آزاد راه
تابلو دیگری که در اتوبانها می توان از آن بهره گرفت، تابلو فلکسی است که با نام تابلو فلکس و تابلو فلکسی فیس نیز شناخته می شود؛ تابلو فلکسی به دو شکل با نور و بدون نور ساخته می شود که مدل نور پردازی شده آن را می توان با استفاده از لامپ های مهتابی و یا اس ام دی نور پردازی نمود.
نکته ای که باید در رابطه با تابلو فلکسی عنوان کرد این است که جهت طول عمر چاپ فلکسی بهتر است که از مرغوبترین نوع فلکس و جوهر و همچنین دستگاه چاپ استفاده نمود تا شاهد طول عمر بالای تابلو فلکسی باشیم که در همین راستا باید گفت که در حال حاضر بهترین چاپ فلکسی در ایران مربوط می شود به چاپ کره که شامل جوهر و فلکس کره ای است و همچنین با استفاده از دستگاه کره ای اقدام به چاپ آن می شود.

تابلو روان آزاد راه | تابلو روان اتوبان

تابلو روان آزاد راه | تابلو روان اتوبان
تابلو روان یک نوع تابلو دیگر است که با نام های تابلو متن دیجیتال، تابلو متن متحرک، تابلو نوشتاری دیجیتال و ... نیز شناخته می شود؛ این نوع از تابلو با کنار هم قرار گرفتن ماژول های ال ای دی درون قاب های مخصوص ساخته می شود و به عنوان تابلو تبلیغاتی، تابلو راهنمای جاده ای و تابلو پیام رسان مورد استفاده قرار می گیرد.
تابلو های روان دارای مزیت های زیادی هستند که برخی از آنها عبارتند از تغییر متن، رنگ بندی های متفاوت، مصرف برق پایین، طول عمر بالا، تولید به صورت ضد آب و ... که تمامی این موارد در کنار یکدیگر دلیلی قاطع در انتخاب آن به عنوان یک تابلو آزاد راهی بشمار می رود.