تابلو سازی را در بسیاری از مطالب گذشته توضیح داده ایم و گفته ایم که ماهیت این حرفه مربوط می شود به تولید و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی که البته این شغل از قدمت و گذشته ای فنی، حرفه ای و هنری نیز برخوردار می باشد؛ صنعت تابلو سازی امروز تغییرات بسیاری را در خود دیده که این تغییرات مدیون پیشرفت علم، تکنولوژی و فعالیت بوده است.

تابلو سازی حرفه ای


اما تعریف تابلو سازی تنها به یک حرفه و شغل ساده بسنده نمی کند و باید گفت که تابلو سازی ها و افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت و ساخت تابلو های تبلیغاتی هستند به دسته ها و افراد متنوعی تقسیم می شوند که مهمترین مورد این داستان این است که باید این دسته بندی ها را شامل تخصص، علم و مهارت های لازم در آنها عنوان نمود.
در ادامه این مطلب قصد و نیت ما بر آن است تا به عوامل و شرایط هایی که می تواند در انتخاب یک مجموعه تابلو سازی حرفه ای و مجرب تاثیر گذار باشد بپردازیم؛ لذا پیشنهاد داریم تا انتها، این مطلب را یاری نمایید.

شناخت تابلو های تبلیغاتی

شناخت تابلو های تبلیغاتی
در همین ابتدا باید بگوییم که تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوتی تولید می شوند که البته این مورد را در مطالب گذشته نیز عنوان کرده ایم؛ اما اگر مجددا بخواهیم این مطلب را کمی باز گشایی کنیم باید اینطور بنویسیم که تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختص به خود تولید می شوند که برخی از آنها عبارت هستند از پلکسی گلاس، استیل، آهن، چنلیوم و ... که مسلما با استفاده از هر کدام از آنها می توانیم مبادرت به تولید انواع تابلو های تبلیغاتی نماییم.
موردی که در این بین مهم بشمار می رود این است که یک تابلو ساز مجرب و حرفه ای در مرحله اول باید شناختی کلی و جمعی در رابطه با هر کدام از این متریال ها داشته باشد تا بتواند در ارائه توضیحات بهینه به مشتریان و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی مهم و موثر باشد.
مسلما اطلاعات از متریال های تابلو سازی، یک تابلو ساز را در تولید انواع تابلو های تبلیغاتی یاری می نماید؛ به عنوان مثال تولید تابلو چلنیوم با استفاده از متریال هایی مانند پلکسی گلاس، رول چنلیوم، پی وی سی و اس ام دی بلوکی صورت می گیرد که شناخت دقیق هر کدام از موارد عنوان شده و انواع برند های آنها نقش قابل توجه و مفیدی را در تولید یک تابلو چلنیوم با کیفیت و مرغوب خواهد داشت.

شناخت کسب و کارها

شناخت کسب و کارها
امروزه کسب و کار های متنوعی در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند و همه روزه هم در حال تاسیس مواردی مشابه و مانند یکدیگر هستند؛ لذا در رابطه با این موضوع باید یکی از مواردی که یک تابلو سازی مجرب و حرفه ای را از دیگر رقبای خود متمایز می سازد شناخت کسب و کار ها و حرفه های متنوع دانست؛ چرا که یک مجموعه تابلو سازی مجرب می تواند با شناخت کسب و کارهای متنوع، بهترین پیشنها را در ساخت یک تابلو تبلیغاتی به اصناف مربوطه ارائه دهد.
به عنوان مثال یک تابلو ساز حرفه ای می تواند برای صنفی مانند طلا فروشی، پیشنهاد تابلویی مانند تابلو استیل را ارائه نماید و یا برای صنفی مانند بستنی فروش پینهادی داشته باشد مبنی بر تولید تابلویی مانند حروف برجسته تمام رنگ و یا تابلو هایی مانند تابلو های پیکسلی، تابلو روان تمام رنگ و مواردی مشابه.

شناخت روانشناسی تبلیغات و جامعه

شناخت روانشناسی تبلیغات و جامعه
یکی از مهم ترین اصول و مبانی در تبلیغات و ارائه بهینه آن به مشتریان این است که یک مرکز تبلیغاتی شناختی کافی از جامعه و پیرامون خود در جهت ارائه تبلیغات به ایشان داشته باشد که مسلما این امر در رابطه با صنف تابلو سازی نیز صدق می کند؛ در حقیقت هر چه یک مجموعه تابلو سازی از روان و تفکر افراد جامعه اطلاعات داشته باشد می شود نتیجه مطلوب تری را از آن مجموعه به عنوان یک تاثیر گذار تبلیغاتی شاهد بود

شناخت محیط و شرایط جوی

شناخت محیط و شرایط جوی
مورد دیگری که باید در رابطه با یک مجموعه تابلو سازی حرفه ای عنوان کرد این است که یک شرکت تابلو سازی با تجربه می بایست کمی با هوا شناسی و شرایط جغرافیایی کشورها، شهرها و روستا ها آشنا باشد؛ چرا که با شناخت بیشتر این مهم می تواند مشتریان را در راستای انتخابی صحیح در رابطه با سفارش یک تابلو تبلیغاتی یاری نماید.
به عنوان مثال اگر بنا بر این باشد که یک تابلو تبلیغاتی در شهری گرمسیر مانند بندر عباس ساخته شود، یک تابلو ساز با تجربه می تواند به مشتری پیشنهاد دهد که کدام تابلو در این شهر می تواندبا دوام تر و مقاوم تر باشد.

در نظر داشتن بودجه کسب و کارها

در نظر داشتن بودجه کسب و کارها
مورد دیگر که باید یک تابلو سازی حرفه ای به آن توجه ویژه ای داشته باشد، بحث بودجه بندی صاحبان مشاغل و کسب و کارها است و اینکه بدانند مدیران مشاغل چه بودجه ای را در رابطه با سفارش تابلو تبلیغاتی در نظر گرفته اند؛ مسلما اگر یک شرکت تابلو سازی حرفه ای اطلاعاتی کافی در رابطه با بودجه در نظر گرفته شده یک تابلو تبلیغاتی داشته باشد بهتر می تواند در راهنمایی تولید یک تابلو برای مشتریان نقش داشته باشد.

اطلاعات از مراحل اداری نصب تابلو تبلیغاتی

اطلاعات از مراحل اداری نصب تابلو تبلیغاتی
مورد آخری که در رابطه با سفارش یک تابلو تبلیغاتی بسیار مهم است و ما قصد داریم به آن نیز بپردازیم، بحث طی کردن مراحل اداری در جهت نصب یک تابلو تبلیغاتی می باشد؛ نصب تابلو های تبلیغاتی می بایست قبل از اینکه به سر انجام برسد مراحل اداری خاصی را طی کند که فرایند این مراحل مربوط می شود به شهر داری منطقه ای که تابلو می بایست در آن منطقه نصب شود.
سفارش دهنده تابلو تبلیغاتی می بایست قبل از نصب تابلو اقدام به دریافت جواز نصب تابلو نماید که همانطور که عنوان کردیم این مراحل مربوط می شود به شهرداری منطقه مربوطه؛ شهرداری منطقه قبل از صدور مجوز نصب تابلو مواردی مانند عوارض پرداختی محل تجاری، بازرسی و رویت تخلف در ملک، ابعاد تابلو و مواردی مشابه را در نظر می گیرد و بعد از آن اقدام به صدور مجوز نصب تابلو می نماید که در این مورد اگر یک تابلو ساز اطلاعات کافی داشته باشد می توان به آن تابلو ساز و یا مجموعه تابلو سازی، لقب تابلو سازی حرفه ای را داد.