صنعت تابلو سازی امروزه شاهد تغییرات بسیاری بوده است به طوری که می توان عمده این تغییرات را مدیون تحولات در علم و تکنولوژی بود؛ به عنوان مثال تابلوهایی مانند تابلو روان، تابلو پیکسلی، تابلو چلنیوم، تابلو وکیوم، تابلو های منو قیمت دیجیتال و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی جدید از دسته تابلو هایی هستند که پیشرفت علم و تکنولوژی در آنها کاملا به چشم می خورند.

انواع تابلو نئون فلکسی


یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی که از نو ظهور ترین ها در تابلو سازی و تبلیغات بشمار می رود و خود نیز در انواع متفاوتی تولید می شود تابلویی است به نام تابلو نئون فلکسی که تا انتهای مطلب بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

تابلو نئون فلکسی چیست؟

تابلو نئون فلکسی چیست؟
در تعریف تابلو نئون فلکسی می توانیم در مطلبی با عنوان تابلو نئون فلکس به اطلاعات کاملی دست یابیم، اما به جهت اینکه در ادامه مطلب با انواع این تابلو آشنا شویم در همین ابتدا یک تعریف کلی در مورد این تابلو تبلیغاتی خواهیم داشت؛ تابلو نئون فلکسی نسل جدیدی از تابلو های نئون است که امروزه در برخی از اماکن تجاری جایگاه تابلو نئون شیشه ای را به خود اختصاص داده است.
تابلو نئون فلکسی با استفاده از یک نوع پلاستیک نرم و انعطاف پذیر ساخته می شود که درون آن ال ای دی قرار گرفته است. این نوع از تابلو تبلیغاتی به شکل های متفاوت و در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود و به عنوان تبلیغات در مکان هایی مانند مغازه ها، شرکت ها، پاساژها و ... استفاده می شود.
به طور کلی باید گفت که نئون فلکسی یک متریال نوری است که می توان آن را به شکل یک تابلو تبلیغاتی در آورد که این امر با استفاده از متریال های متفاوتی صورت می گیرد که در ادامه به کاربردی ترین آنها خواهیم پرداخت.

متریال انواع تابلو نئون فلکسی

متریال انواع تابلو نئون فلکسی
همانطور که گفتیم تابلو نئون فلکسی به شکل های متفاوتی ساخته می شود که در اینجا منظور از شکل های متفاوت مربوط می شود به نوع زیر سازی تابلو نئون فلکسی؛ در واقع نئون فلکس به جهت اینکه به یک تابلو تکمیل شده تبدیل شود می بایست بر روی زمینه ای نصب شود که این زمینه می تواند از جنس های خاصی باشد که در ادامه به متداول ترین روش های ساخت نئون فلکسی خواهیم پرداخت.

تابلو نئون فلکسی و پی وی سی

تابلو نئون فلکسی و پی وی سی
پی وی سی یک نوع پلاستیک است که در صنعت پتروشیمی از پر کاربرد ترین محصولات بشمار می رود؛ این نوع متریال امروزه در صنایع بسیاری مانند ساختمان سازی، دکور سازی و ... به کار می رود که یکی از آنها هم صنعت تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی است؛ از عمده کاربرد های پی وی سی در تابلو سازی باید به مواردی همچون زیر سازی حروف های برجسته، زیر سازی تابلو های لایت باکس و تولید تابلو های نئون فلکسی اشاره نمود.
تولید تابلو نئون فلکسی با استفاده از پی وی سی به این صورت است که طرح مورد نظر بر روی پی وی سی با استفاده از دستگاه سی ان سی حک یا کنده کاری می شود و بعد از آن اقدام به مونتاژ و جایگذاری نئون فلکسی در قسمت های کنده کاری شده یا حک شده می گردد و در آخر مبادرت به سیم کشی و روشنایی نئون فلکس می شود.
نکته دیگری هم که باید در رابطه با پی وی سی به کار رفته در تابلو نئون فلکسی عنوان کنیم این است که قابلیت رنگ پذیری در پی وی سی ها وجود دارد که مسلما با توجه به این مورد می توان زمینه تابلو نئون فلکسی را به رنگ های دلخواه تبدیل نمود.

تابلو نئون فلکسی و پلکسی گلاس

تابلو نئون فلکسی و پلکسی گلاس
یکی دیگر از روش ها که می توان به واسطه آن اقدام به تولید تابلو نئون فلکسی نمود استفاده از پلکسی گلاس به عنوان زمینه تابلو می باشد؛ پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک است را می توان با استفاده از دستگاه سی ان سی مطابق با طرح تابلو خراشید به طوری که قسمت های خراشیده شده دارای عمقی باشند که نئون فلکسی درون آن قرار گیرد.
بعد از خراشیده شدن پلکسی گلاس مبادرت به قرار دادن ریسه نئون فلکسی در قسمت های گود شده یا همان خراشیده شده می شود که به این صورت می توانیم بعد از سیم کشی نئون فلکسی، شاهد نور پردازی آن باشیم.

تابلو نئون فلکسی و ام دی اف

تابلو نئون فلکسی و ام دی اف
یکی دیگر از روش های اصولی مونتاژ نئون فلکس علاوه بر روش استفاده از پلکسی و پی وی سی، مونتاژ نئون فلکس بر روی ام دی اف است که این روش هم مانند دو روش دیگر می باشد؛ یعنی استفاده از دستگاه سی ان سی و در ادامه خراشیدن ورق ام دی اف و در نهایت قرار دادن نئون فلکس درون قسمت های خراشیده شده.
این روش از محاسنی مانند تنوع رنگ، ضخامت های متفاوت ام دی اف و مقاومت بالای ام دی اف برخوردار می باشد.

قیمت انواع تابلو نئون فلکسی

قیمت انواع تابلو نئون فلکسی
تا این بخش از مطلب با انواع روش های کاربردی نئون فلکسی آشنا شدیم و در ادامه قصد داریم تا به مبحث قیمت گذاری آنها بپردازیم؛ در رابطه با بحث قیمت اگر بخواهیم یکی از مقرون بصرفه ترین این متریال ها را نام ببریم باید بگوییم که ساخت تابلو نئون فلکسی با استفاده از پی وی سی از به صرفه ترین های قیمت در این نوع از تابلو می باشد.
در رابطه با قیمت گذاری تابلو نئون فلکسی با پلکسی گلاس و ام دی اف هم باید گفت که مونتاژ نئون فلکس روی این دو متریال به عوامل خاصی مانند ضخامت ورق، نوع ورق و برند مورد استفاده ورق ها بستگی دارد؛ به عنوان مثال کاربرد ورق ام دی اف 16 میل نسبت به ورق پلکسی 3 میل در تولید تابلو نئون فلکسی به مراتب بالاتر خواهد بود.
اما اگر به طور کل بخواهیم این مسئله را مو شکافی کنیم باید گفت که در شرایط برابر، ورق های پلکسی گلاس از قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف برخوردار خواهند بود.