امروزه مغازه داران و فروشگاه داران جهت فروش بیشتر و معرفی نوع حرفه و شغل خود به افراد یک جامعه نیازی مبرم به تبلیغات دارند که این تبلیغات می تواند شامل انواع مختلفی باشد که مسلما هر کدامشان در نوع خود می توانند تاثیرات بسزایی را در بازاریابی مشاغل و کسب و کارها ایفا نمایند.
در رابطه با موضوع تبلیغات مغازه ها در ادامه قصد داریم تا به یکی از انواع تبلیغات به نام تابلو لایت باکس برای مغازه بپردازیم و در رابطه با مزیت های استفاده از این تابلو برای مغازه نیز بیشتر بدانیم.

لایت باکس برای مغازه و مزیت های آن

تعریفی از تابلو لایت باکس

در ابتدا بهتر است تا با مفهوم تابلو لایت باکس که یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی است آشنا شویم؛ در بسیاری از مطالب گذشته در رابطه با تابلو لایت باکس توضیح دادیم و گفتیم که تابلو لایت باکس یکی از تابلو های تبلیغاتی است که به شکل یک جعبه ساخته می شود و قابلیت نور پردازی با انواع المانهای نوری را نیز دارد که البته امروزه اکثرا تابلو لایت باکس را با استفاده از اس ام دی های خطی، اس ام دی های نواری و اس ام دی های بلوکی نور پردازی می کنند.

تابلو لایت باکس توسط شرکت ها و کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود که انوع مختلفی دارد و ماهیت تمام آنها تزئینی و یا تبلیغاتی است؛ به عنوان مثال می توان از تابلو لایت باکس به عنوان تزئین دکور منزل و مکان های تجاری استفاده نمود به این صورت که بعد از ساخت تابلو لایت باکس، یک تصویر از کوه، جنگل، نقاشی و ... را روی آن قرار داد. و یا کاربرد لایت باکس به عنوان تبلیغات به این صورت است که به عنوان مثال می توان یک تبلیغ از یک گوشی تلفن همراه که تازه وارد بازار شده است را روی لایت باکس قرار داد و آن را در نمایندگی گوشی مربوطه قرار داد.

در مورد تصاویر و متن هایی که روی لایت باکس قرار داده می شوند نیز باید گفت که معمولا چاپ آنها روی متریال هایی مانند پلکسی گلاس، استیکر، بک لایت و ... صورت می گیرد.


تبلیغات مغازه با لایت باکس

ساخت تابلو مغازه با لایت باکس
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در عصر نوین یکی از شیوه های کارآمد در جهت تبلیغات و برند سازی ها می باشد که این مورد شامل مغازه ها نیز می شود و در حقیقت مغازه داران یکی از روش هایی را که برای بهبود بخشیدن به کسب و کارشان انجام می دهند، تبلیغات است.

یکی از تابلوهایی که امروزه به خوبی می توان به واسطه آن اقدام به تبلیغات و معرفی یک مغازه به مشتریان را داشت، تابلو لایت باکس است که استفاده و به کارگیری از آن نیز روز به روز در حال افزایش می باشد.

با سفارش تابلو مغازه به شکل لایت باکس می توان به بهترین شکل اقدام به معرفی مغازه نمود به این صورت که با استفاده از تصاویر زیبا و متن های خاص همراه با روشنایی تابلو، برند و محصولات خاص مغازه را به مشتریان معرفی نمود.

نکته ای هم که باید در رابطه با سفارش تابلو مغازه به شکل لایت باکس به آن دقت شود این است که اگر تابلو در محیط بیرونی قرار می گیرد حتما ضد آب باشد تا در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم باشد.

مزیت استفاده از لایت باکس برای مغازه

مزیت تابلو مغازه لایت باکس

تابلو لایت باکس همانند بسیاری از تابلو ها که ماهیتی تبلیغاتی دارند دارای مزیت هایی است که می خواهیم در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره ای داشته باشیم که پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع مختلف

یکی از مهمترین مزیت هایی که می توان در رابطه با تابلو لایت باکس عنوان کرد این است که تابلو لایت باکس در انواع مختلفی قابل ساخت است که می شود هر کدام از آنها را در مکان های مختلفی از قبیل داخل مغازه و یا محیط های بیرون مغازه نصب کرد.

نمونه هایی از تابلو لایت باکس که در تابلو سازی ها ساخته می شوند عبارتند از تابلو لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس فریم لس، لایت باکس مگنتی، لایت باکس پارچه ای، لایت باکس کریستال، لایت باکس چلنیوم، لایت باکس نئون پلاستیک، لایت باکس دو طرفه گرد و انواع دیگر لایت باکس.

تزئینی بودن لایت باکس

همانطور که گفتیم لایت باکس ها علاوه بر اینکه در تبلیغات نقش قابل توجهی دارند، در جهت تزئینات داخلی و دکوراسیون نیز به کار می رود که این مورد از مزیت های آن بشمار می رود و مغازه داران هم می توانند از این مورد بهرمند باشند.

نصب آسان لایت باکس

نصب تابلوهای تبلیغاتی یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت؛ تابلوهای تبلیغاتی معمولا جهت نصب، نیازمند نصابان با تجربه می باشد؛ اما لایت باکس ها نیاز به تخصص بالایی در نصب نخواهند داشت و می توان به راحتی آن را نصب کرد که افراد غیر متخصص می توانند این نوع از تابلو را به راحتی و تنها با یک آموزش مختصر، داخل مغازه و یا سردرب مغازه  نصب نمایند.

مقرون بصرفه بودن لایت باکس

لایت باکس ها به دلیل اینکه از اس ام دی ها در جهت روشنایی بهره می برند دارای مصرف برق بسیار پایینی هستند که این موضوع می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها باشد که در نهایت می تواند یکی از مزیت های لایت باکس بشمار رود.

طول عمر بالای لایت باکس

پلکسی گلاس، اس ام دی و فریم آلومینیومی از متریال هایی هستند که در تولید اکثر لایت باکس ها به کار می روند که تمامی آنها دارای طول عمر بالایی هستند و مسلما این مورد باعث می شود تا عمر مفید تابلو لایت باکس افزایش یابد که در نهایت از مزیت های لایت باکس محسوب خواهد شد.

قیمت لایت باکس برای مغازه

قیمت تابلو مغازه لایت باکس
قیمت لایت باکس برای مغازه با توجه به شرایط مختلفی محاسبه می شود که عبارتند از ابعاد تابلو، نوع تابلو و محل نصب تابلو؛ اما به طور کلی باید گفت که قیمت گذاری روی تابلو های لایت باکس به شکل متر مربع و یا متر دور محاسبه می شود که این مورد با توجه به قیمت تابلو لایت باکس مورد نظر که هر لایت باکس قیمت مختص به خود را دارد محاسبه خواهد شد.