حرفه و هنر تابلو سازی به عنوان یک صنعت، مشاغل و صنایع بسیاری را در بر می گیرد که می توان یکی از آنها را صنعت و شغل نما کاری عنوان نمود که خود شامل بسیاری از موارد می شود که در این مبحث ما قصد داریم به اجرای نمای چوب، تلفیق و به کار گیری آن در صنعت تابلو سازی بپردازیم که البته چوب انواع متفاوتی دارد و ما در ادامه با پر کاربرد ترین آن در تابلو سازی خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم روی چوب | تابلو چلنیوم چوبی | تابلو چلنیوم چوب


چوب در بسیاری از صنایع و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد که برخی مصارف آن در صنعت هایی چون مبلمان سازی، ساختمان سازی، دکوراسیون و ... بشمار می رود و همانطور که گفتیم یکی از کاربرد های دیگر آن صنعت تابلو سازی است که بهترین و کاربردی ترین نوع چوب در تابلو سازی نیز چوبی به نام ترمووود می باشد.

چوب ترمووود در تابلو سازی

چوب ترمووود در تابلو سازی
ترمووود یا چوب ترمو یک نوع چوب است که با اجرای حرارت، ساختار آن از نظر سلولی تغییر پیدا کرده و تمام حشرات موذی و قارچ های درون آن از بین می رود؛ چوب ترمو چوبی است که گرما دیده باشد و در کل به چهار گروه مختلف تقسیم بندی می شود که عبارتند از ترمووود از چوب پاین گره دار که چوب درخت کاج فنلاندی است، ترمووود از چوب پاین بدون گره، ترمووود از چوب درخت اسپروس و ترمووود از چوب اَش که از چوب های بدون گره بشمار می رود.
چوب ترمووود به دلیل اینکه از مقاوت در برابر شرایط جوی مختلف برخوردار می باشد در حرفه تابلو سازی از کاربردی ترین متریال ها بشمار می رود که معمولا از آن به عنوان زیر کار حروف های برجسته استفاده می شود که مسلما هر چه از برند ها و انواع مرغوب آنها استفاده شود، بازدهی و خروجی زیبا و مفیدی از یک تابلو تبلیغاتی را شاهد خواهیم بود.
اگر بخواهیم در مورد اینکه چوب ترمووود مناسب چه نوع حروف های برجسته ای است توضیح دهیم بهتر است این طور بنویسیم که هیچ محدودیتی در جهت کاربرد ترمووود به عنوان زیر کار حروف های برجسته نخواهیم داشت و در حقیقت این مدل از چوب مقاوم و با دوام از مناسب ترین ها و کار آمد ترین های تلفیق با انوع حروف برجسته خواهد بود.

تابلو چلنیوم روی چوب | حروف چلنیوم روی چوب

تابلو چلنیوم روی چوب | حروف چلنیوم روی چوب
تا این بخش از مطلب با چوب ترمووود آشنا شدیم و گفتیم که عمده کاربرد آن در حرفه تابلو سازی مربوط است به زیر سازی حروف های برجسته که در ادامه می خواهیم در مورد چوب ترمو به عنوان زیر کار تابلو چلنیوم که یکی از انواع حروف برجسته است بپردازیم.
تابلو چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته در صنعت تابلو سازی از فروش بالا و استقبال بسیاری از مشتریان قرار دارد که دلایل بسیاری را می توان در رابطه با این موضوع عنوان نمود که برخی از آنها عبارتند از اینکه تنوع در ساخت تابلو چلنیوم بالاست، مصرف برق تابلو چلنیوم پایین است، طول عمر این نوع از تابلو بسیار بالاست و موارد و مزایای بسیاری دیگر که تابلو چلنیوم را به یکی پر مخاطبان تبلیغاتی تبدیل کرده است.
تابلو چلنیوم را می شود روی بسیاری از نماها و زیر سازی ها اجرا نمود و به مرحله نمایش گذاشت به عنوان مثال نماها و زمینه هایی چون سنگ، سرامیک، کامپوزیت، چوب و موارد بسیاری دیگر از گذینه های کاربردی در همین رابطه می باشند؛ اما یکی دیگر از متریال ها و زیر سازی هایی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، چوب ترمووود است که همانطور که عنوان کردیم انواع مختلفی را شامل می شود، اما به طور کلی یکی از زیباترین و با دوام ترین زیر سازی ها برای تابلو چلنیوم می باشد.

مزایای تابلو چلنیوم روی چوب | مزیت حروف چلنیوم چوب

مزایای تابلو چلنیوم روی چوب | مزیت حروف چلنیوم چوب
امری که در رابطه با انواع تابلو های تبلیغاتی مسلم است این است که هر کدام از آنها از مزیت هایی برخوردارند که تابلو چلنیوم و نصب آن روی چوب ترمووود نیز از این امر مستثنی نمی باشد که در ادامه به دو مورد مهم آنها به صورت مختصر خواهیم پرداخت.

زیبایی و جذب مشتری تابلو چلنیوم روی چوب

یکی از مهمترین موارد در نصب یک تابلو تبلیغاتی، زیبایی و در عین حال جذب مشتری توسط آن می باشد که نصب تابلو چلنیوم روی چوب می تواند این خواسته را برای سفارش دهندگان تابلو فراهم آورد؛ لذا در همین راستا پیشنها می گردد تا جهت زیبایی از مرغوب ترین چوب های ترمووود به عنوان یک تابلو تبلیغاتی استفاده شود.

دوام و مقاومت تابلو چلنیوم روی چوب

فاکتور اصلی دیگری که باعث انتخاب تابلو چلنیوم و نصب روی چوب ترمووود است، دوام و ماندگاری بسیار بالای هر دو متریال یعنی چوب ترمو و حروف چلنیوم است که این امر می تواند از مهمترین ها در سفارش تابلو تبلیغاتی فوق باشد؛ چوب ترمووود به دلیل اینکه در حرارت بسیار زیادی تولید می شود از دوام بالایی برخوردار است و تابلو چلنیوم هم به دلیل استفاده از متریال هایی چون پلکسی گلاس و آلومینیوم دارای دوام زیادی می باشد.

قیمت تابلو چلنیوم روی چوب | قیمت حروف چلنیوم روی چوب

قیمت تابلو چلنیوم روی چوب | قیمت حروف چلنیوم روی چوب
آخرین موردی که در رابطه با این مطلب نیاز می دانیم تا به آن پرداخته شود قیمت تابلو چلنیوم و چوب است که در اینجا منظور همان چوب ترمووود است؛ در رابطه با این مورد باید بگوییم که قیمت گذاری روی این نوع از تابلو به عوامل و فاکتور های متفاوتی بستگی دارد که عبارتند از نوع چوب ترمو، نوع تابلو چلنیوم و متریال مصرفی در نوع حروف چلنیوم.
بعد از اینکه متریال های به کار رفته در تابلو مشخص شد در نهایت روش قیمت گذاری به این صورت است زمینه چوب ترمووود به صورت متر مربع و حروف چلنیوم به شکل متر محیط محاسبه و اعلام قیمت می گردد.