روش های تبلیغاتی به صورت تابلو های تبلیغاتی یکی از راه کارهای مفیدی است که از زمانهای بسیار دور تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که این شکل از تبلیغات از تاثیرات قابل توجهی در رابطه با فروش و بازاریابی اصناف و مشاغل مختلف برخوردار می باشد؛ لذا در این مطلب قصد داریم به یکی از تابلو های تبلیغاتی که از هم خانواده های تابلو لایت باکس است بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تابلو لایت باکس چلنیوم | باکس چلنیوم استیکر

تابلو لایت باکس یا جعبه نور چیست؟

در رابطه با تابلو لایت باکس و انواع آن در مطالب گذشته توضیحات کامل و جامعی را شرح داده ایم که می توانیم جهت مشاهده و خواندن مجدد آن به مطلب تابلو لایت باکس رجوع نماییم و به طور کامل با این تابلو و انواع آن آشنا شویم؛ اما به طور مختصر و مفید اگر بخواهیم تابلو لایت باکس را تعریف کنیم باید بگوییم که لایت باکس کلمه ای لاتین است که در فارسی جعبه نور معنی می شود و ماهیت و ساختار آن به این شکل است که با استفاده از متریال هایی مانند ام دی اف، آهن، آلومینیوم و ... جعبه ای ساخته می شود و داخل آن المان های نوری به کار می رود که معمولا نوع پر مصرف آن اس ام دی می باشد.
بعد از اینکه لایت باکس ساخته شد می توان روی آن عکس ها و متن های دلخواهی را به نمایش در آورد که این عمل با استفاده از متریال های چاپی مختلفی انجام می گیرد و در نهایت لایت باکس ها به عنوان تابلو های تبلیغاتی یا موارد تزئینی در مکان هایی مانند مغازه ها، فروشگاه ها، فرودگاه ها، بانک ها، دکوراسیون داخلی و دیگر موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که اشاره کردیم تابلو های لایت باکس در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه با یکی از انواع آن به نام تابلو لایت باکس چلنیوم مطلبمان را ادامه خواهیم داد و با ماهیت و مزیت های آن آشنا خواهیم شد و به اطلاعات جامعی دست خواهیم یافت.

تابلو لایت باکس چلنیوم

تابلو لایت باکس چلنیوم
کمتر کسی است که تابلوهای تبلیغاتی را بشناسد و با تابلو چلنیوم آشنا نباشد؛ تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی است که در انواع مختلفی ساخته می شود و اغلب مشتریان این تابلو تبلیغاتی را به شکل حروف برجسته می شناسند؛ ساخت تابلو چلنیوم به شکل حروف برجسته به عنوان یک تابلو تبلیغات محیطی یکی از موارد کاربردی و پر استفاده میان صاحبان مشاغل بشمار می رود و در واقع این تابلو میان حروف های برجسته از پر سفارش ترین ها بشمار می رود.
اما یکی دیگر از انواع تابلو چلنیوم که امروزه از استقبال بالایی برخوردار است تابلو لایت باکس چلنیوم به همراه چاپ استیکر است؛ به طور کل تابلوهای چلنیوم با استفاده از رول چنلیوم، پلکسی گلاس، پی وی سی و اس ام دی ساخته می شوند که این متریال در ساخت تابلو لایت باکس چلنیوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد با این تفاوت که متریال دیگری به نام استیکر به عنوان چاپ در آن به کار می رود و به طور کلی این تابلو با استفاده از متریال های نام برده شده به شکل باکس ساخته شده و در نهایت مبادرت به نورپردازی آن می شود که در ادامه با چگونگی ساخت آن آشنا خواهیم شد.

ساخت تابلو باکس چلنیوم و استیکر

ساخت تابلو باکس چلنیوم و استیکر
جهت ساخت این مدل از تابلو لایت باکس چلنیوم نیازمند متریال های پلکسی گلاس، چاپ استیکر، پی وی سی، اس ام دی، چنلیوم و منبع تغذیه 12 ولت هستیم که بعد از آماده سازی آنها در ابتدای کار می بایست مطابق با ابعاد تابلویی که قرار بر ساخت آن است، پلکسی گلاس را با استفاده از دستگاه برش لیزر برش بزنیم؛ در مرحله بعدی اقدام به نصب استیکر از قبل چاپ شده روی پلکسی گلاس می کنیم.
بعد از گذران دو مرحله فوق نوبت می رسد به نصب چنلیوم دور پلکسی گلاس که مسلما این عمل باعث می شود تا پلکسی گلاس با ادغام چنلیوم، باکس مورد نظر را ایجاد نماید؛ بعد از آن باید زیر کار تابلو لایت باکس چلنیوم آماده شود که این کار با استفاده پی وی سی و برش آن به عنوان زیر کار انجام می شود.
بعد از ساخت باکس مبادرت به نصب اس ام دی روی پی وی سی، سیم کشی و روشنایی اس ام دی ها با استفاده از منبع تغذیه می رسد و در نهایت باکس ساخته شده روی پی وی سی قرار داده می شود و به این صورت مراحل ساخت تابلو لایت باکس چلنیوم به اتمام می رسد.

کاربرد تابلو لایت باکس چلنیوم

کاربرد تابلو لایت باکس چلنیوم
هر کدام از تابلو های تبلیغاتی دارای کاربرد های مختص به خود هستند؛ در واقع بهتر است اینطور بگوییم که هر کدام از تابلو ها مناسب مکانهای مختص به خود هستند. به عنوان مثال تابلو های نئون و ال ای دی ثابت معمولا پشت شیشه مغازه و مکان های تجاری نصب می شوند و یا تابلو های منو دیجیتال قیمت داخل محیط های تجاری به عنوان اعلام قیمت ها به کار می روند و برخی دیکر از آنها مانند حروف استیل، حروف نئون پلاستیک و ... هم در محیط های داخلی و هم در محیط های خارجی استفاده می شوند.
در مورد تابلو لایت باکس چلنیوم هم باید گفت که این نوع از تابلو به دلیل اینکه کاملا ضد آب می باشد در محیط های خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ محدودیتی در به کار گیری آن وجود نخواهد داشت؛ به عنوان مثال می توان از کاربرد های این تابلو در محیط هایی مانند سردر مغازه، سردر شرکت، داخل کلینیک های پزشکی، متروها و ... نام برد.

مزیت های تابلو لایت باکس چلنیوم

مزیت های تابلو لایت باکس چلنیوم
تابلو لایت باکس چلنیوم مانند بسیاری از تابلو های تبلیغات دارای مزایایی است که برخی از آنها عبارتند از ضد آب بودن، دوام بالا، مصرف برق پایین، ساخت سریع، نصب آسان، امکان جابجایی از محلی به محل دیگر، تعویض چاپ آسان، قیمت مناسب، تنوع در ساخت از نظر شکل ظاهری باکس و چاپ و بسیاری دیگر از موارد مشابه.

قیمت تابلو لایت باکس چلنیوم

قیمت تابلو لایت باکس چلنیوم
آخرین مطلب که می خواهیم عنوان کنیم قیمت تابلو لایت باکس چلنیوم است که باید گفت اصل قیمت گذاری این تابلو بسته به متریال های مصرفی آن خواهد داشت که مسلما هر چه با کیفیت تر و مرغوب تر باشد قیمت تابلو لایت باکس ساخته شده نیز بالاتر خواهد بود؛ اما به طور کلی بعد از در نظر گرفتن موارد فوق باید گفت که قیمت تابلو لایت باکس چلنیوم به دو روش متر محیط و متر مربع در نظر گرفته می شود.