تابلو لاسوگاسی یک نوع تابلو تبلیغاتی است که در دسته تابلو های تبلیغات محیطی قرار داده می شود و همچنین یکی از حروف های برجسته در تابلو سازی بشمار می رود؛ این نوع از تابلو تبلیغاتی به روش های مختلف همراه با متریال های متفاوتی تولید می شود که در این مطلب به توضیحات یکی روش های کاربردی و پر فروش آن خواهیم پرداخت.

تابلو لاسوگاسی و لامپ ال ای دی

تابلو لاسوگاسی چیست؟

گفتیم که تابلو لاسوگاسی یکی از انواع تابلو تبلیغاتی و حروف برجسته است که این نوع از حروف برجسته در صنعت تابلو سازی تولید می شود. اما اینکه چرا نام تابلو لاسوگاسی به این نوع از حروف نسبت داده شده است بر می گردد به شهر لاس وگاس که شهری غرق شده در نور است.
شهر لاس وگاس که به شهر سرگرمی در جهان معروف است با استفاده از انواع المانهای نوری مورد نور پردازی و روشنایی قرار گرفته است که یکی از این روشنایی ها مربوط می شود به تابلو های تبلیغاتی نصب شده در این شهر که برخی از آنها عبارتند از تابلو های نئون، تابلو های لایت باکس، انواع حروف های برجسته و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی نور پردازی شده.
اما در میان حجم انبوهی از تابلو های تبلیغاتی، برخی از حروف های برجسته در این شهر چشم نوازی می کنند که به شکل حروف برجسته ساخته شده و با استفاده از لامپ نور پردازی شده اند که اغلب این لامپ ها از نوع لامپ گرد و به صورت تکی می باشند.
امروزه لامپ های استفاده شده در تابلو های لاسوگاسی معمولا از نوع لامپ فلامنتی و یا لامپ های ال ای دی هستند که در ادامه مطلب به شرح و توضیح ساخت تابلو لاسوگاسی با استفاده از لامپ ال ای دی خواهیم پرداخت.

تابلو لاسوگاسی ال ای دی

تابلو لاسوگاسی ال ای دی
امروزه پیشرفت تکنولوژی در صنعت الکترونیک به شکلی رو به پیشرفت است که همه روزه شاهد تولیدات مدرنی در این صنعت هستیم که یکی از آنها که البته چندین سال از اختراع آن می گذرد لامپ های ال ای دی هستند.
لامپ های ال ای دی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرند که به طور مختصر می توانیم به مواردی مانند صنعت خودرو سازی، ساختمان سازی، هواپیما سازی، دکوراسیون و همچنین صنعت تابلو سازی اشاره داشته باشیم.
تابلو سازی امروزه به عنوان یک صنعت و شغل توسعه یافته در میان هزاران صنعت قرار می گیرد که می توانیم جهت مهر تایید این مطلب نگاهی به تابلو های مدرن و جدیدی که همه روزه در سطح شهر نصب می شوند داشته باشیم که یکی از آنها همین تابلو لاسوگاسی می باشد.
منظور از ساخت تابلو لاسوگاسی با استفاده از ال ای دی یعنی اینکه لامپ های مورد استفاده در تابلو از نوع لامپ ال ای دی باشند.
لامپ های ال ای دی که در ساخت تابلو های لاسوگاسی مورد استفاده قرار می گیرند به شکل های مختلفی تولید می شوند که کاربرد هر کدام از آنها در تولید این نوع از حروف برجسته با توجه به نوع سلیقه مشتری خواهد بود.

ساخت تابلو لاسوگاسی فلزی با لامپ ال ای دی

ساخت تابلو لاسوگاسی فلزی با لامپ ال ای دی
همانطور که اشاره کردیم تابلو های لاسوگاسی با استفاده از انواع متریال ها ساخته می شوند که به عنوان مثال برخی از آنها عبارتند از پلکسی گلاس، چنلیوم و استیل که در این میان تابلو لاسوگاسی با استفاده از متریال پر کاربرد دیگری نیز ساخته می شود که این متریال پر کاربرد آهن نام دارد که در نهایت حروف ساخته شده با آهن، حروف فلزی لاسوگاسی یا حروف آهنی لاسوگاسی نامیده می شود.
روش ساخت تابلو لاسوگاسی فلزی به دو صورت انجام می گیرد که عبارتند از ساخت حروف لاسوگاسی با قلع و ساخت حروف لاسوگاسی با استفاده از دستگاه جوش حروف.

ساخت حروف لاسوگاسی با قلع

یکی از روش های اولیه حروف سازی در حرفه تابلو سازی، ساخت حروف با استفاده از قلع کاری می باشد به این صورت که بعد از برش حروف و لبه حروف، حروف ساز می بایست با استفاده از هویه مخصوص و قلع، مبادرت به فیکس کردن لبه بر روی حروف یا همان کناره های حروف نماید.

ساخت حروف لاسوگاسی با دستگاه جوش حروف سازی

روش دیگر و مدرن امروزی در ساخت حروف لاسوگاسی، ساخت حروف با استفاده از دستگاه جوش حروف سازی می باشد؛ به این صورت که لبه های برش داده شده با استفاده از دستگاه جوش مخصوص، روی حروف قرار داده می شود.

نکته مهمی که باید در رابطه با ساخت حروف لاسوگاسی عنوان نمود این است که در هر دو روش نام برده شده می بایست نیروی انسانی یا همان حروف ساز اقدام به ساخت حروف و کار با دستگاه یا ابزارهای حروف سازی نماید.

مزایای ساخت تابلو لاسوگاسی با لامپ ال ای دی

مزایای ساخت تابلو لاسوگاسی با لامپ ال ای دی
ساخت تابلو لاسوگاسی با استفاده از لامپ های ال ای دی از مزایا و محاسنی برخوردار می باشد که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره خواهیم داشت.

نوستالژِی و مدرن بودن تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی یک نوع تابلو نوستالژی بشمار می رود که حسی قدیمی به مخاطبین القا می نماید؛ اما نکته جالبی که باید به آن بپردازیم این است که استفاده از لامپ ال ای دی می تواند این مدل از حروف را به شکل تلفیقی از تابلو های قدیمی و امروزی تبدیل نماید.

تنوع رنگ تابلو لاسوگاسی

لامپ های ال ای دی که در تابلو های لاسوگاسی به کار می روند از تنوع رنگ بالایی برخوردارند که این مورد یکی از مزایایی مهم در ساخت و تولید این حروف برجسته بشمار می رود.

کاربرد داخلی و بیرونی تابلو لاسوگاسی

دیگر مزیت مهم تابلو لاسوگاسی نوع کاربرد آن است که باید گفت با توجه به ضد آب بودن این تابلو تبلیغاتی می توان آن را به عنوان تبلیغات در فضاهای داخلی مانند داخل شرکت ها و یا فضاهای بیرونی مانند تابلو مغازه به کار گرفت.

طول عمر بالا و مصرف برق پایین در تابلو لاسوگاسی

مورد آخری که باید در مورد ساخت تابلو لاسوگاسی با استفاده از لامپ ال ای دی به آن اشاره کنیم طول عمر و مصرف برق تابلو می باشد؛ مسلما طول عمر یک تابلو تبلیغاتی برای خریداران از مهمترین عوامل در سفارش تابلو می باشد که این امر مهم در ساخت حروف لاسوگاسی از مصداق های بارز آن بشمار می رود.
همچنین مصرف برق یک تابلو تبلیغاتی نیز می تواند تاثیر قابل توجهی از نظر اقتصادی برای سفارش دهندگان تابلو داشته باشد و در کاهش مصرف انرژی نیز مفید واقع شود که این مورد نیز با استفاده از لامپ ال ای دی در تابلو لاسوگاسی میثر خواهد بود.