تبلیغات محیطی و تبلیغات به شکل چاپی امروزه یکی از روش های نو در بازاریابی و معرفی شرکت ها، مجموعه ها، ارگان ها، مغازه ها و دیگر موارد تجاری بشمار می رود که به شکل های مختلفی مانند تابلو های فلکسی فیس، تابلو های بنری، تابلو لایت باکس و دیگر موارد انجام می گیرد؛ اما یکی از این روش ها که در دسته تابلو های لایت باکس قرار می گیرد تابلو لایت باکس پارچه ای است که در ادامه به توضیحات و شناخت بیشتر آن خواهیم پرداخت.

تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای | لایت باکس پارچه ای

لایت باکس پارچه ای | لایت باکس بدون قاب پارچه ای

در تعریف تابلو لایت باکس گفتیم که لایت باکس ها در حرفه تابلو سازی یکی از انواع تابلو می باشند که می توان توسط آنها مبادرت به تبلیغات محیطی به شکل تصویر و یا متن نماییم و در نهایت اقدام به نور پردازی و روشنایی این تابلو ها کنیم. در حقیقت لایت باکس همانطور که از نام لاتین آن مشخص است به معنی جعبه نور است و به طور معمول ساخت آنها به این صورت است که با استفاده از متریال هایی مانند آلومینیوم، ام دی اف و مواردی مشابه اقدام به ساخت باکس یا همان جعبه می کنیم و بعد از آن توسط المانهای نوری تابلو را به مرحله روشنایی و در نهایت نصب متریال چاپی می رسانیم.
در مقابل توضیح تابلو لایت باکس در مطالب گذشته به یکی انواع آن با عنوان تابلو لایت باکس فریم لس یا بدون قاب نیز پرداختیم و گفتیم که لایت باکس فریم لس یه یکی از لایت باکس گفته می شود که از نمای روبرو به شکل تمام چاپ قابل رویت می باشد و در واقع هیچ فریم یا متریالی به عنوان قاب مشخص نمی باشد.
تابلو لایت باکس فریم لس به دو شکل ساخته می شود؛ یک روش از آنها با استفاده از چاپ بک لایت انجام می گیرد و روش دیگر که مورد این مبحث می باشد، ساخت لایت باکس و چاپ پارچه خواهد بود. در واقع می توان در تعریف کلی و جامع در مورد تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای اینطور عنوان کرد که لایت باکس بدون قاب پارچه ای به لایت باکس هایی گفته می شود که از روبرو به صورت تمام تصویر قابل رویت باشد.

مشخصات تابلو لایت باکس پارچه ای بدون قاب

مشخصات تابلو لایت باکس پارچه ای بدون قاب
تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای مانند دیگر لایت باکس ها دارای مشخصه هایی است که بهتر است قبل از سفارش آن به آگاهی و شناخت کافی دست یافت. لایت باکس پارچه ای بدون قاب با استفاده از فریم آلومینیومی که بین 7 تا 7.5 سانتیمتر ضخامت دارد ساخته می شود که نهایتا تابلو ساخته شده ضخامت حداکثر 7.5 سانت را خواهد داشت.
متریالی که در جهت روشنایی این تابلو به کار می رود معمولا اس ام دی های خطی هستند که در برند های متفاوتی در بازار موجود می باشد و با استفاده از منبع تغذیه 12 ولت به مرحله روشنایی می رسد. همچنین، چاپی که برای این نوع از لایت باکس در نظر گرفته می شود از نوع چاپ بک لایت پارچه است که قابلیت عبور نور از خود را دارد و می توان عکس ها و متن ها را در رنگ های متفاوتی روی آن چاپ کرد.
بعد از اینکه مراحل چاپ روی پارچه لایت باکس انجام گرفت در مرحله بعد مبادرت به دور دوزی پارچه توسط دستگاه می شود و در نهایت چاپ لایت باکس بدون چین و چروک روی فریم آلومینیومی قرار می گیرد که این مورد یکی از مزیت های تابلو لایت باکس بدون قاب پارچه ای می باشد. همچنین مورد دیگری که باید درباره این لایت باکس یادآور شد این است که لایت باکس پارچه ای علاوه بر به کارگیری در محیط های داخلی، قابلیت استفاده در محیط های خارجی و فضاهای باز را دارد که می توان از عمده کاربردهای آن، استفاده و نصب به عنوان تابلو سردر، متروها، بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، فرودگاه ها، شرکت های خصوصی و دولتی، ارگانها، تابلو مغازه و ... را نام برد.

مزایا و معایب تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای

در مورد تابلو های تبلیغاتی می دانیم که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که تابلو لایت باکس پارچه ای هم یکی از آنها می باشد که در ابتدا از مزیت های این نوع تابلو می توان گفت که تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای از جدیدترین نوع لایت باکس است که نسبت به ابعاد ساختش دارای وزن پایینی می باشد.
از مزیت های دیگر این نوع تابلو لایت باکس می توان به ساخت دوطرفه آن اشاره نمود که در فضاهای داخلی و خارجی قابل نصب می باشد. لایت باکس پارچه ای مانند دیگر لایت باکس ها از مصرف برق پایینی برخوردار است که این مورد در کنار طول عمر بالای آن، تعویض چاپ، نصب آسان و قابلیت حمل بودن آن، مزیت هایش را تکمیل می نماید.
در نهایت باید گفت که مزیت های این نوع از تابلو به معایب آن غالب می باشد و می توان به تنها عیب این تابلو، زمان بر بودن تعویض چاپش نسب به دیگر لایت باکس ها اشاره نمود.


قیمت لایت باکس بدون قاب پارچه ای

در نهایت می پردازیم به قیمت تابلو لایت باکس پارچه ای که یکی دیگر از موارد مهم در سفارش این نوع از تابلو بشمار می رود. قیمت گذاری تابلو لایت باکس پارچه ای معمولا به صورت متر محیط یا همان متر دور انجام می گیرد؛ البته برخی از شرکت ها و مجموعه های تابلو سازی و تبلیغاتی، محاسبه قیمت این تابلو ها را به شکل متر مربع نیز انجام می دهند.
از مواردی که می تواند روی قیمت گذاری و محاسبه قیمت این لایت باکس تاثیر گذار باشند، متریال های به کار رفته در آن است که شامل فریم، پارچه، نوع چاپ، اس ام دی و منبع تغذیه می باشد.