امروزه تکنولوژی و علوم کامپیوتری به حدی رو به توسعه و پیشرفت هستند که می توان وجود و تاثیر گذاری آنها را در زندگی روزمره به وضوح رویت و لمس نمود به طوری که این پیشرفت و توسعه در مشاغل و اصناف نیز به شکل قابل توجهی رونمایی می کند؛ به عنوان مثال می شود از نمونه های بارز تکنولوژی و کامپیوتر را در حرفه های تبلیغاتی نام برد که یکی از آنها صنعت هنری تابلو سازی است.

موکاپ در تابلو سازی | موکاپ تابلو چلنیوم | موکاپ تابلو تبلیغاتی


تابلو سازی به عنوان یک حرفه از زمان های بسیار دور تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری بوده است که این تغییرات همراه با پیشرفت تکنولوژی امروزه تابلو سازی را به یکی از صنایع کاربردی در دنیا تبدیل نموده است.
از مهمترین موارد و عواملی که نقشی اساسی در صنعت تابلو سازی دارد، طراحی تابلو های تبلیغاتی توسط نرم افزار های کامپیوتری است که به روش های متعددی انجام می گیرد و به طور مداوم قابل تغییر و تحول می باشد. در ادامه با یکی از گذینه های طراحی در تابلو های تبلیغاتی که امروزه از کاربرد بسیاری در تابلو سازی برخوردار است با ما همراه باشید.

موکاپ چیست؟

موکاپ چیست
در طی سالها و دهه های اخیر نرم افزار های کامپیوتری به طور چشم گیری در حال توسعه و کاربردی بودن هستند به شکلی که می توان گفت همه روزه برنامه نویسان در حال تولید برنامه های متعددی در جهت سهولت کار کاربران می باشند.
یکی از نرم افزار های پر کاربرد امروزی را می شود نرم افزار به نام فتوشاپ نام برد که از کاربرد های بسیاری برخوردار می باشد که یکی از آنها به کارگیری موکاپ (mockup) در فتوشاپ است.
در رابطه با توضیح موکاپ باید گفت که موکاپ فایلی لایه باز و از قبل آماده شده در فتوشاپ است که طراحان و گرافیست ها از آن به عنوان پیش نمایش یک کار مانند کارت ویزیت، بروشور، تراکت، تابلو تبلیغاتی و مواردی دیگر استفاده می کنند.
در واقع با استفاده از موکاپ، طراحان می توانند خروجی کاری که قرار است تولید شود را به معرض نمایش مشتری گذارند که مسلما این موضوع باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان خواهد بود.

موکاپ در تابلو سازی | موکاپ تابلو تبلیغاتی

موکاپ در تابلو سازی | موکاپ تابلو تبلیغاتی

همانطور که گفتیم تابلو سازی یکی از مشاغل و صنایع هنری است که امروزه از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و می تواند تاثیر قابل توجهی در بازاریابی دیگر مشاغل داشته باشد.
ماهیت تابلو سازی همانطور که از نامش مشخص است، ساخت تابلو های تبلیغاتی است که به شیوه ها و انواع متفاوتی قابل اجرا و ساخت می باشند؛ اما یکی از مسائل و موارد مهم در تابلو سازی، طراحی است که با استفاده از نرم افزار های مختلفی مانند کورل، فتوشاپ و ... انجام می گیرد.
امروزه یکی از مواردی که در بخش طراحی تابلو های تبلیغاتی مهم بشمار می رود و از استقبال بالایی نیز برخوردار است، موکاپ می باشد.
موکاپ می تواند در زمان طراحی یک تابلو تبلیغاتی مانند تابلو لایت باکس، تابلو فلکسی فیس، تابلو حروف برجسته و دیگر تابلو های تبلیغاتی، خروجی نهایی تابلو را به مشتری نمایش دهد.

موکاپ تابلو چلنیوم

موکاپ تابلو چلنیوم

یکی از تابلو هایی که امروزه از فروش بالایی در تابلو سازی برخوردار است و همچنین مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار دارد تابلو چلنیوم است که یکی از انواع حروف برجسته بشمار می رود.
تابلو چلنیوم به دلیل برجسته بودن از تابلو هایی است که طراحی آن به شکل موکاپ (mockup) می تواند تاثیر بسیاری در جلب رضایت مشتریان داشته باشد.
در واقع باید اینطور گفت که طراحی تابلو چلنیوم به شکل ساده نمی تواند خروجی و نهایی بودن کار را آنطور که باید به نمایش بگذارد و می بایست جهت طرحی بهینه و مناسب از فایل های موکاپ در طراحی تابلو چلنیوم استفاده نمود.

موکاپ تابلو استیل

موکاپ تابلو استیل
استیل یکی از متریال هایی است که در تابلو سازی کاربرد بالایی دارد و می توان توسط آن تابلو های بسیاری را تولید نمود که یکی از آنها حروف برجسته استیل است که در انواع متفاوتی قابل تولید می باشد.
موضوعی که در رابطه با طراحی تابلو استیل می بایست به آن دقت داشت این است که طرح تابلو استیل به دلیل ماهیتی که استیل دارد باید به شکل سه بعدی یا موکاپ انجام شود تا بتوان رضایت مشتری را به طور حداکثر جلب نمود.
همانطور که گفتیم حروف برجسته استیل در انواع متفاوتی قابل ساخت است که برخی از آنها عبارتند از؛ حروف استیل و پلکسی، حروف استیل پانچ، حروف استیل و نئون پلاستیک و انواع تلفیق های استیل با دیگر حروف های برجسته که می توان تمامی آنها را با استفاده از فایل های موکاپ انجام داد.

مزیت استفاده از موکاپ در تابلو سازی

در این مطلب به اطلاعاتی در مورد موکاپ پرداختیم و اگر بخواهیم به یک جمع بندی و نتیجه گیری کلی از موکاپ ها برسیم باید بگوییم که موکاپ در تابلو سازی از مزیت های بسیاری برخوردار است که می توان از مهمترین آنها رویت تابلو قبل از ساخت به شکل یک طرح نمادین توسط مشتری و در نهایت جلب رضایت مشتری را عنوان نمود.