امروزه تبلیغات و شیوه های تبلیغاتی در سراسر دنیا رو به تغییر و تحول است که این تغییرات در کنار علم و تکنولوژی به سرعت رو به پیشرفت می باشد؛ به طوری که می توان از مثال ها و نمونه های بارز تغییرات را در تبلیغات محیطی و ساخت تابلو های تبلیغاتی مشاهده نمود.

تابلو پلکسی گلاس | حروف پلکسی گلاس

همانطور که گفتیم تبلیغات محیطی می تواند یکی از روش های تبلیغاتی باشد که می شود با کمی دقت و تامل به پیشرفت تکنولوژی در آن واقف آمد. لذا در ادامه می پردازیم به یکی از تابلو های تبلیغاتی که امروزه به شیوه های نو و مدرنی مورد ساخت قرار می گیرند که تحت نام تابلو پلکسی گلاس در میان عموم شناخته می شود.

پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس چیست؟
پلکسی گلاس نوعی پلاستیک است که نام دیگر آن آکریلیک گلاس می باشد و در سه نوع متفاوت همراه با ضخامت های مختلف توسط شرکت ها و کارخانه های تولید کننده ساخته می شود که شامل ورق پلکسی گلاس شفاف، رنگی و آینه ای است.
ورق های پلکسی گلاس در بسیاری از صنایع و مشاغل به کار می روند که برخی از آنها عبارتند از دکوراسیون داخلی، خودرو سازی، تولیدات لوازم خانگی و بسیاری دیگر از موارد مشابه. اما صنعت و شغلی که می توان کاربرد پلکسی گلاس را در آن از پر مصرف ترین متریال ها نام برد، حرفه تابلو سازی است که در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری در مورد تابلو های تبلیغاتی که به واسطه پلکسی گلاس ساخته می شوند خواهیم پرداخت.

تابلو پلکسی گلاس

تابلو پلکسی گلاس
به طور کل می توان گفت که تابلو پلکسی به تابلویی گفته می شود که با استفاده از ورق های پلکسی گلاس ساخته می شود و ساخت آنها در مدل ها و انواع مختلفی در کارگاه های تابلو سازی انجام می گیرد. از عمده تابلو هایی که پلکسی گلاس نقش بسزایی در تولید و ساخت آنها دارد، تابلو های حروف برجسته و تابلو های لایت باکس هستند که در ادامه به چند نوع متداول آنها به ترتیب خواهیم پرداخت.

حروف پلکسی گلاس

حروف پلکسی گلاس

یکی از تابلو های تبلیغاتی پلکسی گلاس که دلیلی محکم بر نام گذاری تابلو پلکسی بشمار می رود، حروف پلکسی است که با توجه به تحلیلی که از نامش بر می آید با استفاده از پلکسی تولید می شود.
حروف پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر ساخته می شود که بهتر است اینطور توضیح دهیم که این نوع از حروف با استفاده از دستگاه لیزر، مطابق با طرح مورد سفارش در رنگ بندی ها و ضخامت های متفاوت پلکسی گلاس برش داده می شود.
نکته ای که می بایست در مورد حروف پلکسی گلاس عنوان نمود این است که می توان این نوع حروف را از حروف های برجسته در تابلو سازی نام برد که البته برجستگی در آن نسبت به دیگر حروف های برجسته کمتر می باشد و دلیل آن هم ضخامت های پلکسی گلاس است که معمولا بین 2 تا 20 میل می باشد.
از مزیت های حروف پلکسی گلاس می توان به دوام بالا، تنوع در رنگ و همچنین اجرا به شکل دوبل و تلفیق ضخامت های مختلف اشاره کرد.

حروف نئون پلاستیک و پلکسی گلاس

حروف نئون پلاستیک و پلکسی گلاس
تابلو نئون پلاستیک از حروف های برجسته ای است که برخی از مشتریان آن را با عنوان حروف پلکسی گلاس نیز می شناسند. اما این نوع از حروف برجسته دو تفاوت عمده با حروف پلکسی گلاس دارد که به ترتیب باید اینطور گفته شود که، حروف نئون پلاستیک دارای لبه مجزا می باشد و مورد دوم اینکه حروف نئون پلاستیک قابلیت نور پردازی و روشنایی را دارد.
ساخت حروف نئون پلاستیک به این شکل است که ابتدا طرح مورد نظر روی پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر برش داده می شود و بعد از آن لبه های حروف که از جنس پلکسی است دور حروف برش خورده قرار می گیرد که این عمل توسط حروف ساز انجام می شود.
در نهایت و بعد از ساخت حروف نئون پلاستیک، زیر سازی حروف از جنس پی وی سی برش خورده و اس ام دی های بلوکی روی آن نصب شده و در آخر مبادرت به روشنایی نئون پلاستیک می شود.

حروف چلنیوم و پلکسی گلاس

حروف چلنیوم و پلکسی گلاس
بعد از توضیح در مورد دو تابلو حروف پلکسی گلاس و نئون پلاستیک که تماما توسط پلکسی گلاس ساخته می شوند، پرداختن به تابلو محبوبی به نام تابلو چلنیوم نیز می تواند در آگاهی و درک بهتر تابلو پلکسی گلاس مهم واقع شود.
تابلو چلنیوم با توجه به اینکه در بسیاری از مطالب به آن پرداخته شده اما همچنان دیده می شود که توضیحات در مورد آن در بسیاری از مطالب گنجانده می شود. اگر بخواهیم در یک توضیح مجدد و کوتاه در مورد تابلو چلنیوم به اطلاعات مفیدی برسیم باید بگوییم که این تابلو یکی از تابلو های حروف برجسته است که با استفاده از یک لبه از جنس آلومینیوم که چنلیوم نام دارد و پلکسی گلاس ساخته می شود که در آخر توسط اس ام دی های بلوکی قابل روشنایی خواهد بود.
همانطور که گفتیم پلکسی گلاس یکی از متریال هایی است که در این تابلو به کار می رود و نقش اساسی در تولید حروف چلنیوم را دارد که در رنگ بندی های متفاوتی می توان از این متریال در ساخت حروف برجسته چلنیوم به کار برد.

تابلو لایت باکس و پلکسی گلاس

تابلو لایت باکس و پلکسی گلاس
از دیگر موارد تابلو های تبلیغاتی که پلکسی گلاس در آن از کاربرد بالایی برخوردار است می توان به تابلو لایت باکس اشاره نمود که خود لایت باکس نیز در انواع متعددی ساخته می شود و بعضی از آنها با نام های لایت باکس فریم لس، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس کریستالی، لایت باکس نئون پلاستیک، لایت باکس چنلیوم و لایت باکس استیل ساخته می شود.
معنی لایت باکس که دو کلمه لاتین است در زبان فارسی جعبه نور می باشد و ماهیت آن تبلیغاتی است که به شکل چاپی روی یک باکس که معمولا از جنس آلومینیوم است انجام می گیرد و در مکان های مختلف تجاری و اداری به عنوان تبلیغات به کار گرفته می شود.

مزایای پلکسی گلاس در ساخت تابلو تبلیغاتی

پلکسی گلاس ها در تولید تابلو های تبلیغاتی از مزیت هایی برخوردارند که برخی از آنها عبارتند از:

تنوع در اجرای پلکسی گلاس

یکی از مهمترین مزیت های پلکسی گلاس ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی توسط آن است که در این مطلب به برخی از آنها پرداخته شد.

تنوع در رنگ پلکسی گلاس

پلکسی گلاس ها در رنگ بندی های مختلفی تولید می شوند و به فروش می رسند که می توان از تمامی آنها در تولید تابلو های تبلیغاتی استفاده کرد که این مورد از مزیت های مهم تبلیغاتی خواهد بود.

دوام و مقاومت پلکسی گلاس

پلکسی یک متریال است که به کارگیری برند های مرغوب آن در ساخت و اجرای تابلو های تبلیغاتی می تواند در جهت افزایش مقاومت تابلو مفید باشد که این مورد نیز از دیگر مزیت های پلکسی بشمار می رود.

قیمت تابلو پلکسی گلاس

نکته آخری که در سفارش یک تابلو تبلیغاتی برای مشتریان از مراحل مهم و حائز اهمیت بشمار می رود، قیمت تابلو تبلیغاتی است که در مورد تابلو پلکسی گلاس نیز صدق می کند. در مورد قیمت تابلو پلکسی گلاس موارد مهمی از قبیل نوع تابلو پلکسی، نوع ورق پلکسی و ضخامت ورق پلکسی مشخص کننده قیمت می باشند که مسلما بعد از در نظر گرفتن آنها تابلو ساخته شده با توجه به متر محیط، متر مربع و یا مواردی دیگر قیمت گذاری خواهد شد.