امروزه صنایع بسیاری در دنیا وجود دارند که هر کدام از آنها به نحوی در تلاش جهت رفاه حال بشر در تلاش هستند و فعالیت آنها بسیاری از افراد را در جهت اشتغال زایی و کسب در آمدشان همراهی می نمایند و به نوعی این مشاغل و تاسیس مکان های تجاری هستند که چرخه اقتصاد هر کشوری را به حرکت در می آورند. در رابطه با همین مورد و تکمیل مطلب باید عنوان نمود که مشاغل و حرفه های فعال در زمینه های مختلفی به ارائه خدمات یا فروش محصولات می پردازند که یکی از آنها صنعت بزرگ تابلو سازی است و افراد متخصص با تولید انواع تابلو های تبلیغاتی در آن مشغول به کار هستند که یکی از محصولاتشان تابلو لایت باکس است که در ادامه به توضیحاتی در مورد تابلو لایت باکس مگنتی خواهیم پرداخت.

تابلو لایت باکس مگنتی | لایت باکس مگنتی

تابلو لایت باکس مگنتی

در مطالب قبلی در مورد تابلو لایت باکس به توضیحات کاملی پرداختیم و با انواع تابلو لایت باکس در تابلو سازی آشنا شدیم و گفتیم که تابلو لایت باکس به تابلویی اطلاق می شود که به صورت یک جعبه، ساخته شده و متریال این جعبه می تواند شامل چوب، آهن و یا آلومینیوم باشد.
در این مطلب می پردازیم به یکی از تابلو های لایت باکس که در دسته تابلو های پر فروش لایت باکس قرار می گیرند که در نوع خود از جدیدیترین های لایت باکس بشمار می رود و با عنوان لایت باکس مگنتی میان مشتریان شناخته می شود.
کاربرد لایت باکس مگنتی بیشتر در اماکنی مانند مترو، فرودگاه، ترمینال ها، کلینیک های پزشکی، بیمارستان ها و مواردی مشابه می باشد که ماهیت کاربرد آن در جهت تبلیغات از طریق متن، عکس و یا هر دو آنها می باشد.
همانطور که می دانیم اکثر تابلو های لایت باکسی که در مجموعه ها و کارگاه های تابلو سازی مورد ساخت قرار می گیرند با استفاده از آلومینیوم ساخته می شوند که متریال های دیگر پر کاربرد در تولید آنها عبارتند از پلکسی گلاس، اس ام دی، منبع تغذیه و چاپ استیکر یا بک لایت که در مورد چاپ نیز باید گفت که بیشترین کاربرد چاپ در تولید لایت باکس چاپ بک لایت می باشد.
ساخت تابلو لایت باکس مگنتی به این صورت است که در چهار سمت تابلو نوارهایی از جنس مگنت که آهن ربایی می باشند به کار رفته است که این مورد از محاسن این نوع تابلو در رابطه با تعویض چاپ بشمار می رود و اکثر افراد بدون هیچ تخصص یا مهارتی قادر به تعویض چاپ خواهند بود.
ضخامت تابلو لایت باکس مگنتی در حدود 2 سانتیمتر می باشد که ضرافت و دقت، این مدل از تابلو را به یکی از زیبا ترین تابلو های لایت باکس و البته مدرن تبدیل نموده است

مشخصات تابلو لایت باکس مگنتی

مشخصات تابلو لایت باکس مگنتی

با توجه به مطالبی که گفته شد تا حدودی با مشخصات تابلو لایت باکس مگنتی آشنا شدیم و در ادامه به توضیحات مختصری از این تابلو می پردازیم. تابل لایت باکس مگنتی به صورت باکس یا جعبه ساخته می شود که ضخامتی حدود 2 سانتیمتر دارد و جنس آن از آلومینیوم است که به شکل شاخه های از قبل آماده شده می باشد.
دور تا دور فریم یا قاب آلومینیومی تابلو لایت باکس مگنت های آهن ربایی قراد داده می شود و پشت قاب با استفاده از فیبر یا پلکسی گلاس بسته شده تا فضایی جهت نور پردازی تعبیه شود. نور پردازی لایت باکس مگنتی با استفاده از اس ام دی انجام میگیرد که روشنایی نهایی آن نیز توسط منبع تغذیه 12 ولت صورت می پذیرد.
بعد از اینکه ساخت قاب لایت باکس به اتمام رسید نوبت به چاپ می رسد که به روش های مختلفی مانند چاپ استیکر و یا بک لایت خواهد بود و بیشترین نوع چاپی که در تابلو لایت باکس مگنتی مورد استفاده قرار می گیرد چاپ بک لایت می باشد. بعد از مرحله چاپ، بک لایت روی فریم یا همان قاب قرار می گیرد و در نهایت جهت محافظت از چاپ، پلکسی گلاس شفاف مطابق با ابعاد تابلو روی قاب قرار داده شده و در نهایت مبادرت به روشنایی تابلو می گردد. در مورد کاربرد متریال های تابلو لایت باکس نیز پیشنهاد می شود از برند های معتبر و مرغوب موجود در بازار استفاده شود.

مزایا و معایب لایت باکس مگنتی

می دانیم که تمام خدمات و محصولات ساخت دست بشر دارای مزایا و معایبی است که کاملا بر تمام افراد واضح و مبرهن است. تابلو لایت باکس نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای معایب و محاسنی می باشد. این مدل از لایت باکس مدرن در ابعاد محدودی قابل ساخت است که حداکثر ابعاد ساخت آن 80*180 می باشد و می توان این مورد را جزو معایب این لایت باکس دانست.
اما تابلو لایت باکس مگنتی دارای محاسنی می باشد که نسبت به یک عیب آن دارای ارجعیت است. برخی از تابلو های لایت باکس امکان ساخت به صورت ضد آب را ندارند که این مورد از معایب یک لایت باکس بشمار می رود. اما تابلو لایت باکس مگنتی دارای مزیت دیگری است که آن هم ساخت به صورت ضد آب می باشد.
تعویض چاپ لایت باکس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که تعویض آسان چاپ لایت باکس مگنتی از دیگر مزایای آن بشمار می رود که این مورد در کنار مصرف برق پایین، نصب آسان و امکان ساخت به صورت دوطرفه مزیت های این لایت باکس را تکمیل نموده است.

قیمت لایت باکس مگنتی

این روزها قیمت تابلو های تبلیغاتی از موارد مهمی است که مشتریان هنگام سفارش تابلو آن را در نظر دارند و سعی بر آن دارند که تابلو درخور محل تجاری خود را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه نمایند که قیمت تابلو لایت باکس مگنتی نیز از این امر مستثنی نبوده و باید یاد آور شد که قیمت آن با توجه به متریال به کار رفته در آن بصورت متر مربع و یا متر محیط محاسبه شده و به مشتریان اعلام می گردد. همچنین مواردی مانند ضد آب بودن تابلو، نوع چاپ، یکطرفه یا دوطرفه بودن تابلو نیز در قیمت گذاری آن موثر خواهد بود.