تابلو سازی که یکی از مشاغل در بین هزاران شغل دیگر است حرفه و صنعتی است که در دسته مشاغل هنری قرار می گیرد و تنوع تولید انواع تابلو تبلیغاتی در آن یکی از موارد مهم، محاسن و مزایا در این حرفه بشمار می رود که در برابر همین موارد همه روزه شاهد ایده پردازی و خلاقیت در تابلو سازی با کمی تامل و دقت در سطح شهر، سردر اماکن تجاری، مغازه ها و پاساژها خواهیم بود. همانطور که می دانیم تابلو ها به شکل ها و انواع متفاوتی تولید می شوند که تمامی آنها نیازمند فن و هنر یک مجموعه تابلو سازی خواهد بود. به عنوان مثال تابلو لایت باکس که یکی از آنها می باشد و در انواع مختلفی ساخته می شود به کار گیری هنر و دقت در آن می تواند در تولیدی متفاوت و زیبا موثر واقع شود.

تابلو لایت باکس اسنپ اسلیم | لایت باکس اسلیم اسنپی

لایت باکس | تابلو لایت باکس

لایت باکس نامی بر گرفته از کلمات لاتین است که به جعبه ای نور پردازی شده اطلاق می شود. لایت در فارسی به معنی نور و باکس به معنای جعبه است که در کنار یکدیگر جعبه نور معنی می شود. لایت باکس ها می توانند به عنوان تابلو عکس و یا تابلو تبلیغاتی در محیط های مربوطه مورد استفاده قرار گیرند.
تابلو لایت باکس که حاوی پیام خاصی می باشد در انواع متفاوتی همراه با متریال های مختلف ساخته می شوند که از کاربردی ترین آنها می توان به آلومینیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی، چاپ بک لایت، استیکر و منبع تغذیه اشاره نمود.
ساخت جعبه یا همان باکس تابلو لایت باکس توسط آلومینیوم، ام دی اف، آهن، چنلیوم، استیل و دیگر موارد قابل کاربرد ساخته می شود که البته باید عنوان نمود که پر کاربرد ترین و اصولی ترین روش ساخت جعبه لایت باکس آلومینیوم است که در رابطه با نوع لایت باکس به شکل ها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال فریم لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس، لایت باکس مگنتی و لایت باکس اسنپ اسلیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت از نظر ضخامت و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند.
تابلو لایت باکس در تبلیغات و تابلو سازی به دلیل مصرف برق پایین، ظاهر زیبا و در نهایت جذب مشتری و بازاریابی از طریق آن یکی از تابلو های کاربردی در میان اصناف بشمار می رود که تمامی این موارد در کنار نصب آسان و تعویض چاپ و نوع تبلیغ از مزایای مهم لایت باکس می باشند.

لایت باکس اسنپ اسلیم

لات باکس اسنپ اسلیم
گفتیم که تابلوهای لایت باکس در انواع متفاوتی ساخته می شوند که متریال آلومینیوم در ساخت باکس آن از موارد کاربردی لایت باکس بشمار می رود. یکی از جدید ترین لایت باکس یا تابلو لایت باکس که امروزه از استقبال بالایی برخوردار است تابلو لایت باکس اسلیم اسنپی یا همان لایت باکس اسنپ اسلیم است.
لایت باکس اسنپ اسلیم ظاهری شبیه به لایت باکس اسنپ فریم دارد و همانطور که گفتیم از لایت باکس های مدرن نیز بشمار می رود. لایت باکس اسنپ اسلیم دارای ضخامتی حدود 1.5 سانتیمتر است که می توان گفت یکی از باریک ترین لایت باکس ها است.
قاب این مدل از لایت باکس که توسط آلومینیوم تولید شده است قابلیت باز شدن بسیار آسان از چهار سمت را دارد که نیاز به مهارت خاصی نیز نخواهد داشت. بعد از باز کردن قاب یا فریم لایت باکس اسنپی اسلیم این امکان برای فرد حاصل خواهد شد که به راحتی مبادرت به تعویض چاپ نماید.
از کاربرد های لایت باکس اسنپ اسلیم می توان به مواردی مانند استفاده در مترو، بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، آزمایشگاه ها، ترمینال، فرودگاه، شرکت ها، مغازه و مواردی مشابه اشاره نمود.

مشخصات لایت باکس اسنپ اسلیم

گفتیم که لایت باکس اسنپ اسلیم مانند بسیاری دیگر از لایت باکس ها توسط آلومینیوم ساخته می شود. البته کاربرد آلومینیوم به عنوان ساخت باکس این لایت باکس می باشد. باز شدن آسان قاب لایت باکس اسلیم اسنپی یکی از مزیت ها و محاسن آن است و این امکان را فراهم می کند تا به راحتی مبادرت به تعویض چاپ شود.
چاپ لایت باکس اسنپ اسلیم از نوع بک لایت است که توسط دستگاه مطابق با سایز تابلو چاپ می شود و درون لایت باکس قرار داده می شود. چاپ بک لایت یکی از چاپ هایی است که در برابر ضربه و خوردگی مقاوم نیست و می بایست جهت محافظت از آن بعد از قرار دادن چاپ در لایت باکس، روی بک لایت پلکسی گلاس شفاف قرار داده شود.
در مورد پلکسی گلاس نیز باید به یاد داشت که پلکسی گلاس ها با برند های متفاوتی در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها از نظر کیفی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که پیشنهاد می شود در رابطه با نوع پلکسی گلاس تابلو لایت باکس دقت لازم را داشت و از برند های معتبر موجود در بازار استفاده نمود.

مزایا و معایب لایت باکس اسنپ اسلیم

تابلو لایت باکس اسنپ اسلیم مانند بسیاری از تابلو های تبلیغاتی دارای مزایا و معایبی است که می بایست قبل از سفارش و نوع کاربرد لایت باکس تمامی موارد را در نظر داشت و بعد اقدام به سفارش آن نمود. همانطور که گفتیم این نوع از لایت باکس یکی از جدیدترین لایت باکس ها در تابلو سازی است که قطر پایین آن از محاسنش بشمار می رود. همچنین وزن پایین، مصرف برق پایین، تعویض آسان چاپ و نصب راحت نیز از دیگر مزایای این تابلو می باشد.
برخی از تابلو های لایت باکس امکان ساخت دو طرفه را دارند که می تواند از مزایای آنها باشد. اما در مورد تابلو لایت باکس اسلیم اسنپی باید یاد آور شد که امکان ساخت به شکل دو طرفه در آن مقدور نمی باشد و در صورت ساخت دو طرفه باید دو عدد تابلو به شکل مجزا ساخته شود و به یکدیگر متصل شوند که می توان این مورد را از معایب لایت باکس اسلیم اسنپی نام برد.

قیمت لایت باکس اسنپ اسلیم

قیمت تابلو های تبلیغاتی از موارد مهم در سفارش است که این مورد در رابطه با سفارش لایت باکس اسنپ اسلیم نیز صدق می کند. قیمت تابلو لایت باکس اسنپ اسلیم در مجموعه های تابلو سازی با توجه به متر محیط، متر مربع، سانتیمتری و دیگر موارد محاسبه می گردد که در نهایت می بایست مبنای آن با توجه به نرخ مصوب اتحادیه باشد.
لایت باکس اسنپ اسلیم با توجه به متریال های به کار رفته در آن از قیمت های مختلفی برخوردار است و نوع متریال می تواند در قیمت لایت باکس تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال کاربرد پلکسی گلاس مرغوب، اس ام دی و چاپ با کیفیت نسبت به متریال های نا مرغوب می تواند قیمت تابلو لایت باکس را افزایش دهد که مسلما افزایش قیمت در ماندگاری و دوام بالای تابلو نیز تاثیر گذار خواهد بود.