تبلیغات محیطی و تابلو سازی امروزه با توجه و در نظر داشتن پیشرفت تکنولوژی به سرعت در جهت مدرن بودن و نوآوری در حال حرکت است به طوری که شرکت های مختلف تبلیغاتی و تابلو سازی را بر آن داشته تا به تولید جدیدترین تابلو های تبلیغاتی روی آورده و ایده های خود را به مرحله ثبت و تولید رسانند.

تلفیق تابلو نئون و تابلو پلکسی گلاس

یکی از موارد بسیار مهمی که در حرفه و صنعت تابلو سازی میان مشتریان و مدیران شرکت های تابلو سازی حائز اهمیت است، بحث تلفیق متریال های مربوط به تابلو سازی و ساخت تابلو های مدرن می باشد که تلفیق تابلو نئون و تابلو نئون پلاستیک یکی از آنها می باشد که البته باید عنوان نمود که هر دو مورد نام برده شده نوعی حروف برجسته است که در زیر شاخه های حروف سازی قرار می گیرند. در ادامه مبحث جهت آشنایی با تلفیق این دو از حروف قصد داریم به توضیحاتی در مورد هر کدام از آنها به شکل مجزا و در نهایت به تلفیق و کلیت حروف یا تابلو ساخته شده بپردازیم.

تابلو نئون یا حروف نئون

تابلو نئون یا حروف نئون
تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی به بیش از صدها مدل تقسیم می شوند که هر کدام از آنها با توجه به متریال های کاربردی در ساخت از نام های متفاوتی برخوردارند. تابلو هایی مانند تابلو فلکسی فیس، تابلو فلزی، تابلو شناسایی، تابلو راهنمای طبقات، تابلو ال ای دی ثابت، تابلو ال ای دی روان، تابلو استیل، تابلو پیکسلی، تابلو وکیوم، تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی که تابلو نئون نیز یکی از آنها می باشد.
در مورد تابلو نئون در مبحثی تحت عنوان تابلو سازی نئون گفتیم که نئون عنصری است شیمیایی با علامت اختصاری NE که به صورت گاز بی بو و بی رنگ در طبیعت وجود دارد. ساخت و تولید حروف نئون یا تابلو نئون به این شکل است که نئون سازان با وارد کردن گاز نئون داخل لوله های شیشه ای مبادرت به ساخت آن می نمایند که این عمل با اتصال الکترودها به دو سر لوله های شیشه ای انجام می گیرد.
قدمت ساخت تابلو نئون به بیش از پنجاه دهه بر می گردد و می توان عنوان کرد که تابلو نئون یکی از قدیمیترین تابلو های تبلیغاتی می باشد. از کاربرد های تابلو نئون می توان به مواردی مانند تزئینات در دکوراسیون و تابلو های تبلیغاتی اشاره نمود و همچنین از موارد تبلیغاتی این نوع از تابلو می توان مواردی مانند تابلو مغازه، تابلو سر در، تابلو فست فود، تابلو رستوران و.. را نام برد که البته اکثر این عناوین در گذشته از کاربرد های فراوانی برخورد بودند و امروزه با توجه به ساخت تابلو های مدرن تر موارد استفاده از نئون کم رنگ تر شده است و تنها در ساخت و تولید تابلو هایی به سبک قدیم به کار گرفته می شود که مخاطبان خاص خود را شامل می شود.

مزایایی تابلو نئون

همانطور که عنوان شد، تابلو نئون امروزه مانند قدیم از کاربرد بالایی برخوردار نیست. اما نکته جالبی که می بایست به آن دقت داشت، کاربرد نئون در تولید و ساخت تابلو هایی به سبک تابلو سازی قدیم است. در زمان های گذشته نئون در تولید تابلو هایی مانند تابلو تلفیقی حروف فلز و نئون به عنوان تابلو مغازه، تابلو سینما و مواردی مشابه به کار گرفته می شد که این نوع از تابلو سازی نیز امروزه در میان تابلو های مدرن تبلیغاتی مجدد به چشم می خورد و می تواند جلوه خاص به سبکی قدیمی را به نمایش گذارد و این مورد یکی از مزایا و محاسن تابلو نئون بشمار می رود. از دیگر مزیت های تابلو نئون می توان به تنوع رنگ در این نوع از تابلو در تولید موارد تبلیغات محیطی اشاره نمود.

معایب تابلو نئون

تمام تابلو های تبلیغاتی دارای محاسن و معایبی هستند که تابلو نئون نیز از این امر مستثنی نیست. از معایب تابلو نئون می توان به مواردی مانند شکستن لوله های شیشه ای نئون، از بین رفتن شارژ گاز نئون، مصرف برق بالا نسبت به اس ام دی و صدای ترانس نئون نسبت به منبع های تغذیه 12 ولت اشاره نمود.

تابلو پلکسی گلاس

تابلو پلکسی گلاس
پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک است که ظاهر آن شبیه به شیشه می باشد و امروزه در حرفه تابلو سازی از کاربرد های فراوانی برخوردار است. اکثر پلکسی گلاس های موجود در کشور ما ساخت چین و تایوان است که هر کدام در برند های متفاوتی موجود می باشند و از نظر کیفی به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند. از کاربرد های پلکسی گلاس می توان به مواردی مانند ساخت تابلو لایت باکس، حروف های برجسته تلفیقی و تابلو نئون پلاستیک اشاره نمود که منظور از تابلو پلکسی گلاس در این مطلب همان تابلو نئون پلاستیک است.
تابلو نئون پلاستیک در تابلو سازی نوعی حروف برجسته است که متریال تشکیل دهنده آن عبارت است از پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و منبع تغذیه و ساخت آن به این شکل است که بعد از برش طرح مورد نظر روی پلکسی گلاس، حروف سازان مبادرت به ساخت این نوع از حروف برجسته به شکل کاملا دستی توسط حرارت و ابزار های مخصوص می نمایند و در آخر با نصب اس ام دی های بلوکی روی پی وی سی، حروف نئون پلاستیک به مرحله روشنایی و نصب می رسد. نکته مهمی که باید در مورد این نوع از حروف برجسته عنوان نمود، نام گذاری این تابلو است و باید یاد آور شد که تنها دلیل آن، به کار گیری نئون در گذشته جهت روشنایی تابلو می باشد که این عمل امروزه توسط لامپ های اس ام دی بلوکی انجام می شود.

تابلو تلفیقی نئون پلاستیک و نئون

تابلو تلفیقی نئون پلاستیک و نئون
در تصویر فوق تابلو قابل مشاهده یکی از مدرن ترین و جدیدترین تابلو های تبلیغاتی می باشد که البته عنوان تابلو جدید در این تصویر، علت نوآوری و تلفیق نئون و حروف پلکسی گلاس است. مراحل ساخت این تابلو به این صورت است که بعد از ساخت حروف نئون و اتمام مراحل شارژ گاز، حروف ساخته شده روی حروف نئون پلاستیک، توسط پایه های مخصوص نصب نئون قرار می گیرد و در نهایت روی سطح یا زمینه مورد نظر نصب می شود که در این تصویر، زمینه از قبل آماده شده از جنس کامپوزیت سفید رنگ است. همانطور که مشاهده می شود رنگ حروف پلکسی گلاس یا همان نئون پلاستیک، قرمز است که همراه با تلفیق حروف نئون قرمز رنگ، تابلویی مدرن و زیبا را پدید آورده است.
درمورد قیمت تابلو نئون و پلکسی گلاس به شکل تلفیقی نیز باید گفت که محاسبه قیمت این مدل از تابلو با توجه به متر محیط انجام می گیرد که بعد از مشخص نمودن متراژ حروف های ساخته شده قیمت نهایی تابلو با توجه به نوع متریال به کار رفته با توجه به قیمت روز و مصوب اتحادیه تابلو سازی به مشتریال اعلام خواهد شد.