تابلو چلنیوم از تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود که تنوع در ساخت آن به صورت انواع تابلو چلنیوم ازمزیت ها و محاسن این تابلو بشمار می رود. تابلو چلنیوم در حرفه تابلو سازی به صورت حروف برجسته و باکس ساخته می شود که متریال به کار رفته در هر دو نوع یکسان می باشد و پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و رول چنلیوم از اجزاء تشکیل دهنده تابلو چلنیوم هستند.

باکس تابلو چلنیوم لاس وگاسی

باکس تابلو چلنیوم

در یکی از مطالب قبل در مورد تابلو چلنیوم باکس به توضیحات کاملی پرداختیم و با ساخت چلنیوم به شکل باکس آشنا شدیم. تابلو باکس در تابلو سازی به شیوه ها و روش های متعددی به مرحله تولید و ساخت می رسند که برخی از آنها عبارتند از تابلو باکس چلنیوم، تابلو باکس استیل، تابلو باکس نئون پلاست و بسیاری دیگر از موارد مشابه که تمام آنها در دسته و زیر شاخه های تابلو لایت باکس قرار می گیرند.
تابلو چلنیوم باکس با استفاده از لبه های چنلیوم 7 تا 11 سانت در رنگ های مختلف ساخته می شود که رنگ بندی آن شامل لبه چنلیوم، پلکسی و اس ام دی می باشد و هر کدام از آنها را می توان به شکل تلفیقی و رنگ های متنوع تولید نمود.

تابلو لاس وگاسی

تابلو لاس وگاسی یکی از انواع تابلو تبلیغاتی می باشد که به دلیل نور پردازی های زیاد و رنگ های به کار رفته در آن با این عنوان شناخته می شود. امروزه تابلو لاس وگاسی معمولا به عنوان تابلو مغازه فست فود و رستوران ها به کار می رود که با استفاده از حروف نئون، حروف چنلیوم، حروف فلزی و لامپ های فلامنتی ساخته می شود.
لامپ های به کار رفته در تابلو لاسوگاسی می تواند علاوه بر لامپ فلامنتی، لامپ های ال ای دی نیز باشد. لامپ فلامنتی دارای ولتاژ 220 همراه با قابلیت نسب فلاشر روی خود و لامپ ال ای دی 12 ولت است که مسلما جهت روشنایی 12 ولت می بایست از منبع های تغذیه 12 در تابلو لاسوگاسی به کار گرفت.

تلفیق باکس چلنیوم و تابلو لاسوگاسی

تلفیق باکس چلنیوم و تابلو لاسوگاسی

تلفیق حروف های برجسته و متریال های مختلف در تابلو سازی از ویژگیها و تنوع در این حرفه می باشد که تابلو سازان می توانند ایده های خود را با استفاده از متریال های مختلف در تولید تابلو تبلیغاتی جدید به کار گیرند. اما یکی از تابلو های مدرن تبلیغاتی در تابلو سازی که امروزه از کاربرد بالایی برخوردار است، تلفیق تابلو چلنیوم و تابلو لاسوگاسی است.
در این مطلب منظور از تلفیق تابلو چلنیوم و تابلو لاسوگاسی، چنلیوم باکس به همراه لامپ فلامنتی است که در تصویر فوق به خوبی قابل مشاهده می باشد. تابلو ساخته شده فوق در واقع نوعی تابلو لایت باکس است که با استفاده از لامپ های فلامنتی تولید شده است و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی به کار گرفته می شود. پلکسی گلاس کرم رنگ، قرمز و طلایی، لبه چنلیوم طلایی، اس ام دی بلوکی سفید، لامپ فلامنتی آفتابی و پی وی سی به عنوان زیر سازی تابلو از متریال های به کار رفته در ساخت این تابلو هستند.

ساخت تابلو چلنیوم و تابلو لاسوگاسی

مراحل ساخت تابلو چلنیوم و حروف لاسوگاسی یکی از مهمترین عوامل در تولید بشمار می رود که می بایست توسط افراد متخصص و مجرب در کارگاه تابلو سازی انجام گیرد. همانطور که می دانیم ساخت تابلو چلنیوم بعد از برش پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر آغاز می شود. حروف ساز بعد از برش پلکسی، لبه چنلیوم را مطابق با طرح مورد نظر دور تا دور پلکسی توسط چسب مخصوص قرار می دهد که این مراحل می تواند با استفاده از دستگاه چنلیوم یا به شکل کاملا دستی انجام گیرد.
تابلو لاسوگاسی که یکی از جدید ترین تابلو های تبلیغاتی می باشد با استفاده از لامپ فلامنتی ساخته می شود. البته منظور از مدرن بودن این تابلو، کاربرد به روز ترین متریال ها در ساخت آن می باشد که تغییرات قابل توجهی را نسبت به نوع قدیمی آن شامل می شود. ساخت تابلو باکس چلنیوم و تابلو لاسوگاسی فوق بعد از اتمام ساخت باکس چنلیوم توسط نسب لامپ های فلامنتی روی پلکسی گلاس و دور تا دور تابلو تکمیل می گردد.

مصرف برق تابلو لاسوگاسی و تابلو چلنیوم

یکی از عوامل اصلی که در سفارش یک تابلو تبلیغاتی می بایست به آن دقت داشت، مصرف برق تابلو است. مصرف برق تابلو لاسوگاسی و چلنیوم تلفیقی به دو شکل محاسبه می گردد که یکی برق 220 لامپ فلامنتی و دیگری برق اس ام دی های 12 ولت است. البته بعضا در ساخت این نوع از تابلو جهت روشنایی باکس از مهتابی استفاده می شود که پیشنها می گردد جهت صرفه جویی در مصرف برق از اس ام دی 12 ولت به کار گرفت تا علاوه بر صرفه جویی، کیفیت روشنایی تابلو را نیز به حداکثر رسانیم. نکته مهمی که می بایست به آن دقت داشت، جدا سازی برق 220 از 12 ولت است که در هنگام تولید، این عمل انجام می گیرد.

قیمت تابلو باکس چلنیوم و تابلو لاسوگاسی

قیمت محصولات تولید شده در صنعت تابلو سازی به روش های مختلفی محاسبه می شود که معمولا با توجه به عناوینی مانند متر محیط و متر مربع در نظر گرفته می شود. قیمت تابلو چلنیوم به شکل تلفیقی با تابلو لاسوگاسی با در نظر گرفتن متر محیط چلنیوم و تعداد لامپ های استفاده شده محاسبه می شود. البته برند های به کار رفته، قطر قلم حروف یا باکس و مقدار وات لامپ ها استفاده شده تابلو لاسوگاسی نیز در این امر بی تاثیر نخواهد بود. لامپ های استفاده شده در تابلو لاسوگاسی در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسند که لامپ فلامنتی گرد و گلابی از انواع مختلف آن بشمار می روند.
به عنوان مثال استفاده از لامپ فلامنتی گلابی نسب به لامپ فلامنتی گرد می تواند باعث افزایش قیمت تابلو ساخته شده باشد. همچنین به کار گیری از لامپ های با وات بالا نیز باعث افزایش قیمت این مدل از تابلو خواهد بود. در مورد لامپ های با وات بالا نیز باید یاد آور شد که به کار گیری از آنها علاوه بر شدت نور بیشتر مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد. همچنین از پر کاربرد ترین رنگ لامپ در ساخت تابلو لاس وگاسی باید به رنگ آفتابی آن اشاره نمود.