امروزه تبلیغات به روش های متفاوت و متنوعی در مشاغل مربوط و فعال در حرفه تبلیغات انجام می گیرد که تابلو سازی به عنوان یک حرفه و صنعت یکی از آنها است که ماهیت و کلیت آن مربوط به تبلیغات محیطی از مشاوره تا اجرا می باشد. در واقع باید گفت که تابلو سازی با فراهم نمودن زمینه های تبلیغاتی، مشاغل مختلف را از راه تبلیغات محیطی به اهدافشان در رابطه با کسب در آمد و بازاریابی نزدیک می کند.

تبلیغات با تابلو لایت باکس

 

تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی

همانطور که می دانیم تولید و ساخت تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی به روش های متفاوتی انجام می گیرد و باید عنوان نمود که تابلو ها با توجه به متریال های به کار رفته در آن دارای نام های مختلفی بر حسب ماهیتشان هستند. تابلو فلکسی فیس، تابلو استیل، تابلو نئون، تابلو ال ای دی، تابلو چلنیوم و تابلو لایت باکس از مدل های متفاوت تابلو تبلیغاتی هستند که هر کدام از آنها به واسطه متریال های مربوط به تابلو سازی ساخته می شوند.
اهداف اصلی در تولید تابلو های تبلیغاتی همانطور که گفتیم، کسب در آمد اصناف و جذب مشتری می باشد که معمولا با عنوان تبلیغات محیطی شناخته می شوند و از اصلی ترین و مهمترین راه های تبلیغاتی نیز بشمار می روند. تابلو های تبلیغاتی به عنوان فضاهای داخلی و سر درب مکان های تجاری دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به یکی از راه های تبلیغات از طریق تابلو لایت باکس که در انواع متفاوتی تولید و عرضه می گردند می پردازیم.

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس

لایت باکس به جعبه های نورانی گفته می شود که عمل نور پردازی آن توسط مهتابی یا اس ام دی، درون باکس یا جعبه هایی از جنس ام دی اف، چنلیوم، آهن و آلومینیوم صورت می گیرد. البته اکثر لایت باکس ها همانطور که در مطلبی تحت عنوان تابلو لایت باکس عنوان کردیم با استفاده از فریم های آلومینیومی ساخته می شوند.
فریم های آلومینیومی به شکل شاخه های از قبل آماده در بازار موجود هستند که با توجه به نوع ساخت آن از قیمت های متفاوتی برخوردارند. شاخه های آلومینیوم با توجه به ابعاد تابلو لایت باکس در کارگاه تابلو سازی برش خورده و توسط بست های مخصوص در چهار سمت تابلو به شکل باکس تولید می شوند و بعد از آن به مرحله نور پردازی می رسند. نور پردازی لایت باکس روی سطح صاف که معمولا از جنس فیبر می باشند انجام می گیرد به این صورت که بعد از ساخت فریم، فیبر مورد نظر در قسمت پشت تابلو قرار گرفته و بعد از آن با قرار گرفتن اس ام دی ها روی فیبر مبادرت به نور پردازی تابلو می شود.
در مورد طرح و چاپ تابلو لایت باکس نیز باید یاد آور شد که چاپ روی متریال های پلکسی گلاس، استیکر، بک لایت و پارچه انجام می شود و در آخر با نصب روی فریم آلومینیومی مراحل ساخت تابلو لایت باکس به اتمام می رسد.

تابلو لایت باکس و جذب مشتری

تابلو لایت باکس و جذب مشتری
تابلو لایت باکس یکی از جدید ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود. البته این مورد با توجه به تنوع در تولید تابلو های لایت باکس به این مهم تحقق می بخشد و تابلو های لایت باکس را در دسته تابلو های مدرن تبلیغاتی قرار می دهد. مسلما تنوع و به روز بودن در تمام اصناف می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و فروش محصولات یک صنف داشته باشد که تابلو سازی نیز از این امر مستثنی نیست.
به عنوان مثال ساخت تابلو لایت باکس فریم لس که خود در انواع متفاوتی مانند تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای و فریم لس پلکسی تولید می شود می تواند تبلیغات یک مجموعه را به شکل متفاوت و خاص به نمایش بگذارد و مخاطبان را به دریافت خدمات و محصولات آن مجموعه سوق دهد.

لایت باکس خارجی و داخلی

تابلو های لایت باکس امروزه از کاربرد های بسیاری مانند تابلو عکس و تابلو تبلیغاتی برخوردارند که در اماکنی مانند مترو، بیمارستان، ترمینال، فرودگاه، شرکت ها و مواردی مشابه به کار می روند. اما نکته مهمی که می بایست در مورد کاربرد لایت باکس عنوان کرد، کاربرد لایت باکس در محیط های خارجی و داخلی می باشد.
همانطور که می دانیم اکثر تابلو های تبلیغاتی به عنوان فضاهای داخلی و خارجی به کار می روند که مسلما تابلو های استفاده شده در محیط های خارجی می بایست از نوع ضد آب باشند تا دوام کافی در برابر شرایط مختلف جوی را داشته باشند. البته علاوه بر ضد آب بودن می بایست در برابر تابش نور آفتاب نیز مقاوم باشند.
همانطور که گفتیم تابلو لایت باکس در انواع متفاوتی ساخته می شود که برخی از آنها کاملا در شرایط جوی مقاوم هستند و در صورت به کار گیری از آنها در محیط های خارجی و سردرب باید نوع ضد آب آن مورد استفاده قرار گیرد. از تابلو های لایت باکس ضد آب و مناسب برای محیط های خارجی می توان به لایت باکس آلومینیومی، فریم لس و اسنپ اسلیم اشاره نمود که جهت سفارش این نوع از لایت باکس می بایست سفارش به صورت ضد آب ثبت گردد.

تابلو لایت باکس دو طرفه تبلیغاتی

یکی از مزیت های تابلو لایت باکس، ساخت لایت باکس به صورت دو طرفه می باشد. تابلو های دوطرفه به عنوان تبلیغات محیطی در دو جهت و به نمایش گذاشتن تبلیغات مجموعه ها و مشاغل برای مخاطبان از مهمترین گذینه های تبلیغاتی بشمار می روند. تابلو لایت باکس دو طرفه نیز می تواند تاثیر بسزایی در این مورد ایفا نماید.
جهت ساخت لایت باکس دو طرفه، ثبت سفارش تابلو به شکل دو جهت انجام می گیرد که برخی از آنها قابلیت ساخت به صورت دو طرفه را دارند و برخی دیگر می بایست با ساخت دو عدد تابلو و نصب آنها به یکدیگر انجام پذیرد که در هر دو نوع، شاهد تبلیغات و نمایش در دو جهت خواهیم بود که مسلما قیمت تابلو لایت باکس دو طرفه به دلیل کاربرد بیشتر متریال مصرفی نسبت به نوع یکطرفه آن افزایش خواهد داشت. از متریال های کاربردی در لایت باکس ها نیز می توان به مواردی مانند پلکسی گلاس، اس ام دی، چاپ بک لایت و مواردی دیگر اشاره نمود.