پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه به حدی رو به پیشرفت است که تمام اصناف را در جهت به روز بودن و مدرن بودن درگیر رقابتی تنگاتنگ میان رقبای خود نموده است که دانش، علم و آگاهی در رابطه با شناخت متریال ها در حرفه تابلو سازی نیز از این امر مستثنی نیست و گروه های مختلف تابلو سازی را در شناخت هر چه بیشتر تکنولوژی در تولید و ساخت مدرن ترین تابلو های تبلیغاتی ملزم نموده است.

برش پلکسی گلاس تابلو سازی

پلکسی گلاس و ساخت تابلو

یکی از متریال هایی که در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شود، پلکسی گلاس است که نوعی پلاستیک شفاف می باشد. پلکسی در صنایعی مانند هواپیما سازی، خودرو سازی، دکوراسیون و تابلو سازی استفاده می شود که کاربرد آن در تابلو سازی از بالاترین مصارف بین مشاغل عنوان شده بشمار می رود.
بسیاری از کسب و کارها برای فروش محصولات و معرفی خود به مخاطبان نیازمند تبلیغات محیطی هستند که این اتفاق با همکاری با شرکت های تابلو سازی میثر خواهد بود. ساخت تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوتی صورت می گیرد که متریال های مختلفی مانند آلومینیوم، آهن، اس ام دی، فلکسی، بنر، چنلیوم، استیل و بسیاری دیگر در تولید آنها به کار می روند که یکی از پر کاربرد ترین آنها پلکسی گلاس است که در رنگ های متفاوت و ضخامت های مختلفی در بازار موجود هستند. برای درک بهتر و معرفی تابلوهایی که با پلکسی گلاس و برش پلکسی گلاس به مرحله ساخت و نصب می رسند به چندین مورد اشاره خواهیم داشت.

برش پلکسی

قبل از پرداختن و معرفی تابلو های تبلیغاتی ساخته شده توسط پلکسی گلاس لازم است کمی در مورد نحوه برش پلکسی بدانیم. همانطور که گفتیم پلکسی نوعی پلاستیک است که این نوع از پلاستیک قابلیت برش توسط دستگاه لیزر را دارد. امروزه شرکت ها و کارخانه های متعددی در رابطه با تولید و فروش دستگاه های لیزر فعالیت دارند که هر کدام از آنها با نام و برند های مختلفی روانه بازار می شوند که مسلما از کیفیت های متفاوتی نیز برخوردار هستند.
ماهیت دستگاه برش لیزر به این صورت است که با مجهز بودن به تیوپ لیزر، آینه های مخصوص، عدسی و نازل مربوطه، متریال هایی مانند فیبر، چرم، پارچه و پلکسی گلاس را تا ضخامت های مشخصی برش می دهد. ارتباط دستگاه لیزر جهت برش موارد فوق توسط سیستم کامپیوتر و یک نرم افزار رابط مخصوص صورت می گیرد که عمل مراحل برش توسط یک اپراتور متخصص و آموزش دیده انجام می گیرد.

برش پلکسی تابلو چلنیوم

برش پلکسی تابلو چلنیوم

برش پلکسی گلاس جهت ساخت تابلو چلنیوم از مهمترین بخش ها و قسمت های تشکیل دهنده این نوع از حروف برجسته است. برش پلکسی در ساخت تابلو چلنیوم به این صورت است که در ابتدا تابلو مورد نظر توسط طراح مجموعه یا شرکت تابلو سازی طراحی می شود و بعد به مرحله برش لیزر می رسد. قبل از برش، اپراتور می بایست اقدام به اصلاحات طرح نماید و در آخر مبادرت به برش شود. پلکسی گلاس در تابلو چلنیوم به عنوان نمای اصلی حروف به کار می رود و در رنگ های متفاوتی موجود می باشند که توسط اس ام دی های بلوکی نور پردازی می شود. یکی از محاسنی که باید در مورد برش پلکسی در ساخت تابلو چلنیوم عنوان کرد، پانچ کردن پلکسی است که در ساخت تابلو چلنیوم پانچی به کار می رود و یکی از زیباترین حروف های چلنیوم بشمار می رود.

برش پلکسی تابلو لایت باکس

برش پلکسی تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی است که پلکسی گلاس و برش آن در تولید و ساخت نقش بسزایی دارد. پلکسی گلاس در تابلو لایت باکس به عنوان نمای اصلی و محل چاپ روی تابلو است که پیشنهاد می شود جهت دوام بالای تابلو از پلکسی گلاس های با برند معتبر استفاده شود. در مورد چاپ لایت باکس ها نیز باید یاد آور شد که چاپ لایت باکس روی متریال استیکر انجام می گیرد که در نهایت توسط اس ام دی های خطی یا بلوکی نور پردازی می شوند که بعضا جهت تولید لایت باکس با قیمت پایین مبادرت به نور پردازی آن توسط مهتابی می نمایند که پیشنهاد می گردد روشنایی تابلو جهت نور پردازی مناسب توسط اس ام دی بلوکی یا خطی انجام گیرد.

برش پلکسی تابلو نئون پلاستیک

برش پلکسی تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک یکی از حروف های برجسته است که توسط پلکسی گلاس ساخته می شود. در واقع دستگاه های لیزر در مراحل اولیه تولید حروف نئون پلاستیک از کاربردی ترین موارد بشمار می روند. مراحل برش پلسکی گلاس توسط دستگاه لیزر به این شکل است که بعد از طراحی و قبل از اقدام به برش، اصلاحات لازم روی طرح مورد نظر انجام می گیرد تا بعد از برش و در هنگام ساخت حروف نئون پلاستیک با مشکل مواجه نباشیم.
در مورد ساخت تابلو نئون پلاستیک نیز باید عنوان کرد که لبه های حروف که از جنس نئون پلاستیک است، توسط حروف ساز با استفاده از ایجاد حرارت و ابزار های مربوطه انجام می گیرد. همچنین نور پردازی حروف نئون پلاستیک که در گذشته توسط لامپ های نئون انجام می گرفت، امروزه با استفاده از لامپ های اس ام دی بلوکی انجام می گیرد.

برش پلکسی تابلو استیل

برش پلکسی تابلو استیل
قبل از پرداختن به موضوع برش پلکسی تابلو استیل بهتر است کمی با تابلو استیل آشنا باشیم. در واقع در این مطلب منظور از تابلو استیل همان حروف برجسته استیل است که به شکل برجسته در کارگاه تابلو سازی ساخته می شود. اما نکته ای که در این میان با موضوع اصلی ارتباط دارد، ساخت انواع تابلو استیل است. تنوع در ساخت حروف برجسته استیل از مزیت های ساخت این حروف بشمار می رود. تابلو استیل نور اندریک، تابلو استیل پلکسی، تابلو استیل رینگی و تابلو استیل تلفیقی از انواع مدل های تولید حروف استیل بشمار می رود که برخی از آنها با استفاده از پلکسی گلاس به مرحله ساخت می رسند.
به عنوان مثال حروف استیل رینگی و حروف استیل پلکسی از تابلو استیل هایی هستند که کاربرد پلکسی گلاس در آنها مشهود می باشد. کاربرد پلکسی گلاس در حروف استیل رینگی به این صورت است که بعد از ساخت حروف برجسته استیل، جهت نور پردازی حروف، پلکسی گلاس مطابق با طرح استیل و البته کمی کوچکتر برش خورده و داخل حروف استیل قرار داده شده و در آخر توسط اس ام دی های بلوکی نور پردازی می شود.