حروف برجسته استیل که تحت عنوان تابلو استیل نیز شناخته می شود یکی از تابلو های تبلیغاتی می باشد که به صورت حروف برجسته با متریال استیل ساخته می شود و به عنوان تبلیغات ارگانها، مراکز دولتی، تجاری و همچنین تابلو مغازه به کار گرفته می شود. تابلو استیل در انواع متفاوتی به مرحله ساخت و تولید می رسد که این فرایند معمولا در کارگاه تابلو سازی همراه با ابزار ها و دستگاه های مربوطه صورت می گیرد که البته باید یاد آور شد که ساخت تابلو استیل تنها توسط دستگاه و ابزار انجام نمی گیرد و به کار گیری از نیرو های انسانی متخصص حروف ساز نیز در این چرخه از مهمترین عوامل بشمار می رود. تابلو استیل دوغی یا حروف استیل دوغی یکی از انواع تابلو استیل است که از پر فروش ترین حروف های برجسته و همچنین مبحث اصلی این مطلب می باشد که می توانید در ادامه این موضوع و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تابلو استیل دوغی

حروف استیل دوغی چیست

همانطور که عنوان کردیم حروف های برجسته استیل در انواع متفاوتی تولید می شوند که حروف استیل دوغی یکی از آنها بشمار می رود. حروف استیل را می توان به شکل تلفیقی در کارگاه تابلو سازی تولید نمود که تلفیق حروف استیل و پلکسی گلاس یکی از تلفیقهای زیبا در حروف سازی می باشد.
استیل ها در رنگ های متفاوتی در بازار موجود هستند و به فروش می رسند. رنگ هایی مانند طلایی، نقره ای، دودی، سورمه ای و ... که البته هر کدام از آنها در دو مدل مات و براق موجود می باشند و رنگ طلایی و نقره ای در دو نوع مات و براق از کاربردی ترین رنگ ها در ساخت حروف استیل برجسته هستند. در راستای همین مورد، پلکسی گلاس ها نیز در رنگ های متنوعی موجود هستند که می توان به صورت تلفیقی و همراه با حروف استیل از این متریال در تولید حروف استیل استفاده نمود.

حروف استیل دوغی
پلکسی گلاس دوغی یا همان شیشه ای مات، از گذینه های مهم در ساخت حروف استیل به صورت تلفیقی است. در واقع منشا نام گذاری تابلو استیل دوغی، به کار بردن پلکسی دوغی در این حروف می باشد. به کارگیری پلکسی دوغی در تابلو استیل معمولا به این شکل می باشد که بعد از ساخت حروف استیل، پلکسی گلاس دوغی مطابق با طرح استیل برش خورده و به عنوان زیر سازی حروف استیل استفاده می شود. انجام این مراحل می تواند قابلیت روشنایی در حروف استیل را با استفاده از اس ام دی های بلوکی ایجاد نماید.
پلکسی گلاس کار شده به عنوان زیر سازی حروف استیل معمولا کمی بزرگتر از حروف استیل برش خورده و به مرحله روشنایی می رسد که مسلما این امر باعث رویت نور بیشتر در حروف ساخته شده خواهد بود. ساخت این مدل از حروف به روش های دیگری نیز امکان پذیر می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

حروف استیل دوغی پانچ

حروف استیل دوغی لبه پانچ یکی از حروف های مدرن در حرفه تابلو سازی و تبلیغات محیطی بشمار می رود که در نوع خود تاثیر گذاری موثر و بسزائی را در جذب مشتری و بازاریابی ایفا می کند. همانطور که از نام حروف استیل دوغی پانچ مشخص است، این نوع از حروف به صورت پانچ ایجاد شده روی حروف استیل ساخته می شود که نوع پانچ ها نیز می تواند با توجه به نوع سفارش مشتری از لحاظ ظاهری متفاوت باشد. پانچ های ایجاد شده روی حروف استیل توسط دستگاه برش فایبر انجام می شود که مسلما انجام ای عمل با توجه به مدت زمان کارکرد دستگاه، باعث افزایش قیمت حروف استیل ساخته شده خواهد بود.
پلکسی دوغی یا مات کار شده در تابلو حروف استیل پانچ نیز دقیقا مشابه حروف استیل دوغی به کار گرفته می شود و تنها تفاوت این دو نوع از حروف برجسته، روشنایی حروف می باشد که در حروف استیل دوغی پانچ علاوه بر رویت نور به عنوان زمینه کار، شاهد روشنایی به صورت پانچ شده از روی حروف خواهیم بود.

حروف استیل دوغی لبه پانچ

لبه های پانچ امروزه در حرفه تابلو سازی و حروف سازی از کاربرد های فراوانی برخوردار هستند که لبه چلنیوم پانچ، لبه فلز پانچ، لبه پلکسی پانچ و همچنین لبه استیل پانچ از انواع متفاوت آن می باشند که هر کدام از آنها به ترتیب در تولید و ساخت حروف هایی مانند حروف چلنیوم، حروف فلزی، حروف نئون پلاستیک و حروف استیل به کار می روند.
لبه استیل پانچ که در ساخت حروف استیل پانچ به کار می رود یکی از لبه های پر کاربرد در ساخت تابلو استیل می باشد که معمولا به شکل از پیش آماده شده به فروش می رسد. لبه پانچ حروف استیل را می تواند توسط دستگاه فایبر و ابزار های مخصوص تولید نمود که معمولا استفاده از دستگاه و قالب گیری پانچ نسبت به دستگاه برش فایبر مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تفاوت حروف استیل لبه پانچ و حروف استیل پانچ، شامل لبه های حروف می باشد به این صورت که نور پردازی استیل لبه پانچ از کناره های حروف است و نور پردازی استیل پانچ از قسمت نمای اصلی و روی حروف استیل می باشد. همچنین به کار بردن پلکسی دوغی در هر دو مدل از حروف، شباهت آنها خواهد بود.

حروف استیل دوغی رینگی

حروف استیل رینگی یکی دیگر از حروف های برجسته است که تنوع ساخت در آن یکی از مزیت های این مدل از حروف استیل بشمار می رود. حروف استیل رینگی به صورت تک رینگ (ساده) و رینگ دوبل ساخته می شود که ایجاد کردن پانچ در رینگ حروف و لبه حروف می تواند در خلق ایده های تابلو سازی و حروف سازی موثر باشد. استفاده از پلکسی در رنگ های متفاوت و همچنین پلکسی دوغی یکی دیگر از محاسن این نوع از حروف بشمار می رود. به عنوان مثال کاربرد پلکسی گلاس روی حروف و همچنین زمینه حروف استیل رینگی از جذابیت های اجرا در آن بشمار می رود که مسلما به کار گیری از متریال های متفاوت و ایجاد پانچ می تواند روی قیمت تابلو استیل تاثیر گذار باشد.
نکته آخر و حائز اهمیت در مورد تابلو استیل دوغی، پلکسی به کار رفته در آن می باشد که پیشنهاد می گردد از برندهای معتبر پلکسی موجود در بازار جهت دوام و ماندگاری بالا و همچنین نور پردازی بهینه حروف استفاده نمود. همچنین پلکسی های دوغی در ضخامت های متفاوتی مجود می باشند که با افزایش ضخامت و کاربرد آن در حروف، قیمت تابلو استیل دوغی نیز افزایش خواهد یافت.