گستردگی و وسعت در صنعت تبلیغات امروزه به حدی رو به پیشرفت و توسعه می باشد که همه روزه شاهد تبلیغات مدرن و نو در محیط پیرامونمان می باشیم به طوری که این امر در حرفه تابلو سازی نیز با کمی تامل در تابلو های تبلیغاتی به عنوان تابلو مغازه و تابلو سردر مکان های تجاری به وضوح قابل رویت و مشاهده می باشد که در رابطه با همین مبحث و موضوع تابلو های مدرن تبلیغاتی می توان به تابلو پانچی در تابلو سازی اشاره نمود که یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود. لذا در ادامه همین مبحث به توضیحات کاملی در مورد تابلو های پانچی و انواع آن در جهت تکمیل اطلاعات مشتریان محترم می پردازیم.

تابلو پانچی در تابلو سازی

پانچ در تابلو سازی

پانچ در تابلو سازی به مفهومی اطلاق می گردد که در رابطه با آن، روی تابلوهای تبلیغاتی توسط دستگاه لیزر اشکالی مانند دایره و ستاره ایجاد می شود که البته این فرایند بیشتر در تابلو های حروف برجسته به کار گرفته می شود. ایجاد پانچ در حروف های برجسته باعث می شود تا با روشنایی حروف مورد نظر و عبور از کنار آن شاید نمایی زیبا از تابلو ساخته شده باشیم. در واقع پانچ های ایجاد شده روی حروف، ظاهری را مانند حروف کار شده همراه با صدها ال ای دی را به نمایش می گذارد که اصطلاحا به آن، حروف ستاره ای نیز گفته می شود. در ادامه به توضیح چندین حروف برجسته پانچی جهت تکمیل نمودن این مطلب خواهیم پرداخت.

حروف چلنیوم پانچی

تابلو چلنیوم که امروزه از مطرح ترین تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی بشمار می رود به شکل ها و روش های متفاوتی تولید می شود که از کاربردی ترین موارد استفاده از آن می توان به تابلو مغازه و اماکن تجاری اشاره نمود. تولید انواع تابلو چلنیوم از عوامل موثر در انتخاب و سفارش این نوع از حروف برجسته می باشد. در واقع تنوع رنگ لبه به کار رفته در تابلو چلنیوم که تمامی آنها به صورت مات و براق می باشد یکی از عوامل مهم در انتخاب آن می باشد و یا اینکه تنوع رنگ در پلکسی گلاس این حروف از دیگر عوامل است و بسیاری دیگر از موارد مانند طول عمر، مصرف برق پایین و ...
از جدید ترین تابلو چلنیوم نیز که امروزه در مجموعه ها و کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود می توان به تابلو چلنیوم پانچ اشاره نمود. پانچ در حروف چلنیوم معمولا با اشکال مختلف اجرا می شود. یکی ایجاد پانچ روی حروف و دیگری ایجاد پانچ روی لبه چنلیوم می باشد که در نوع اول پانچ های ایجاد شده در هنگام برش پلکسی گلاس مطابق با طرح حروف انجام می شود و در نوع دوم یا همان پانچ روی لبه چنلیوم، این فرایند در هنگام تولید لبه چنلیوم در کارخانه توسط ابزارهای خاص صورت می گیرد.

حروف نئون پلاستیک پانچی

تابلو نئون پلاستیک یا همان حروف نئون پلاستیک یکی دیگر از حروف های برجسته در تابلو سازی است که توسط متریال پلکسی گلاس ساخته می شود و دارای قدمتی بیش از پنجاه سال می باشد. تابلو نئون پلاستیک از حروف هایی است که قابلیت نور پردازی را دارد که نور پردازی آن در گذشته توسط لامپ های نئون انجام می گرفت که بعد از گذر زمان و ورود لامپ های ال ای دی و اس ام دی، روشنایی اس ام دی جایگزین لامپ های نئون شدند. از مهمترین فواید کاربرد اس ام دی به جای نئون می توان به مواردی مانند مصرف برق پایین و طول عمر بالا در تابلو نئون پلاستیک در رابطه با روشنایی آن اشاره نمود.
ایجاد پانچ و ساخت تابلو نئون پلاستیک پانچی یکی از تغییرات و نو آوری ها در حرفه تابلو سازی و حروف نئون پلاستیک می باشد که ایجاد پانچ روی لبه حروف و سطح حروف نیز امکان پذیر خواهد بود. البته ایجاد پانچ روی لبه حروف نیاز به مهارت بالای حروف ساز نئون پلاستیک در تولید می باشد و دلیل آن نوع ساخت نئون پلاستیک است که توسط حرارت صورت می گیرد و باید دقت لازم در تولید جهت ثبات اشکال پانچی را از اولویت ها در ساخت این حروف دانست.

حروف فلزی یا آهنی پانچی

آهن یکی دیگر از متریال های کاربردی در تابلو سازی و حروف سازی می باشد که با توجه به قدمت چندین ساله حروف های فلزی کماکان مورد توجه و ساخت به عنوان تابلو تبلیغاتی قرار دارد. حروف برجسته فلزی نیز مانند تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک قابلیت نور پردازی را دارد که معمولا به صورت تلفیقی یا حروف برجسته نور اندریک ساخته می شود. برش متریال فلز در تولید حروف برسته فلزی توسط دستگاه فایبر انجام می گیرد و به دو روش ساخته می شود که یکی از آنها اتصال لبه حروف توسط قلع به برش طرح مورد نظر است و دیگری استفاده از دستگاه جوش حروف سازی، که هر دو روش می بایست توسط افراد یا حروف سازان متخصص انجام گیرد.
نکته مهم در ساخت حروف فلزی، ایجاد پانچ روی لبه و سطح حروف است که هر دو توسط دستگاه فایبر صورت می گیرد. البته ایجاد پانچ روی لبه های فلز را می توان توسط قالب های آماده پانچ نیز انجام داد که معمولا این روش در تولید لبه های سری کاری صورت می گیرد.

حروف استیل پانچی

حروف استیل یا تابلو استیل از حروف های برجسته دیگری است که امروزه به شکل قابل توجهی مورد استفاده و سفارش توسط مشتریان می باشد. حروف استیل به دو شکل استیل بگیر و استیل نگیر ساخته می شود که نوع اول خاصیت جذب آهن ربا به خود را دارد و نوع دوم عکس نوع اول است و آهن ربا را به خود جذب نمی کند که مسلما همبن مورد باعث دوام بالای استیل در برابر خوردگی ها و شرایط مختلف جوی می باشد. معمولا حروف استیل به عنوان تبلیغات در فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد که می بایست جهت ماندگاری و طول عمر تابلو استیل سردر از متریال استیل نگیر استفاده نمود. تابلو استیل را می توان به شکل حروف برجسته پانچی نیز تولید نمود که ایجاد پانچ در لبه و روی حروف دقیقا مشابه حروف فلزی پانچی می باشد.

حروف تلفیقی پانچی

تلفیق در تابلو سازی یکی از عوامل تنوع پذیر در این حرفه بشمار می رود که حروف تلفیقی پانچی نیز در همین راستا از نو آوری ها و خلق ایده های نو در حروف سازی است. به عنوان مثال تلفیق حروف استیل پانچ با نئون پلاستیک یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود. یا تلفیق تابلو چلنیوم با نئون پلاستیک پانچ و یا مورد دیگری مانند تلفیق حروف استیل با چلنیوم پانچ و ده ها یا صدها مدل دیگر که می توان با تلفیق متریال های متفاوت در تابلو سازی به عنوان حروف تلفیقی پانچی تولید نمود. در آخر باید عنوان نمود که ایجاد پانچ روی حروف های مختلف، قیمت تابلو ساخته شده را به دلیل کارکرد بالای دستگاه لیزر و فایبر افزایش خواهد داد.