تاریخچه تابلو سازی

در زمانهای قدیم علامت یک نوع راه ارتباطی(که امروزه به عنوان تابلو در تابلو سازی مثلا تابلو چلنیوم و تابلو روان مورد استفاده قرار می گیرد) میان مردم بود.که بعد از گذر زمان علامت ها جایگاه خود را با طرح ها و مدل های مختلف در میان اذهان عمومی پیدا کردند.و امروزه آن را در صنعت تابلوسازی و تبلیغات محیطی می توان به عنوان اصلی ترین رسانه نام برد.

 

تابلو سازی نوین لایت

 

 

در قرون گذشته علامت بعنوان راه ارتباطی بین مردم استفاده می شد، که رفته رفته همراه با پیشرفت فرهنگ و تکنولوژی علامت جایگاه واقعی خود را در مدلها و طرحهای مختلف با نام تابلو در اذهان عمومی حک نمود و امروزه از آن به عنوان قوی ترین و اصلی ترین رسانه در تبلیغات استفاده می شود.در زمانهای دور مصری ها و رومیها با حک کردن نشانه های مختلف روی سنگ و چوب مبادرت به ساخت نماد یا تابلو می کردند تا جایی که در سال 1390 تابلو به عنوان یک علامت در مصر و بخصوص میان نظامیان به شکل رسمی و برای تفکیک نظامیان از یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت.
با گذر زمان این تابلوها یا علامت ها مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفت.بخصوص تابلوهایی که بیشتر نمایانگر جزئیات بودند.بعدها این تابلو ها جهت مشخص کردن نام قهوه خانه ها مورد استفاده قرار گرفتند.

در قرن 18 میلادی دوره شماره گذاری برای منازل آغاز شد و در اواخر قرن 18 این امر بصورت جهانی مورد استقبال سیل کثیری از مردم قرار گرفت.به طوری که از آن برای نام گذاری مغازه ها و مکانهای تجاری خود استفاده کردند.

 

آغاز حرفه و شغل تابلو سازی

همانطور که گفته شد شروع تابلو سازی به عنوان یک شغل و کسب در آمد از این راه به عنوان امرار معاش خانوار ها، بعد از شماره گذاری منازل آغاز شد.
اما در آغاز، این صنف به شکل امروزی همراه با گستردگی و تنوع تابلو ها همراه نبود و تبلیغات محیطی مغازه ها با استفاده از تابلو هایی از جنس چوب و فلز انجام می شد.
بعد از گذر زمان نوع تبلیغات و ساخت تابلو ها به روش هایی مانند حروف های برجسته فلزی و بعد از آن تابلو نئون پلاستیک تغییر کردند که در دوره خود از مناسبترین گذینه ها در رابطه با نصب تابلو مغازه و فروشگاه ها به شمار می رفتند.

  

تابلو سازی جدید

تابلو سازی در طول سال ها تغییرات زیادی داشته و حالا به چندین دسته بندی و مدل متفاوت تقسیم شده است. از تابلو چلنیوم گرفته تا تابلو نئون، تابلو روان، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت و... دیگر موارد که توسط ما در شرکت نوین لایت و کارگاه تابلو سازی مجهز، طراحی و ساخته می شود. هر یک از این محصولات با توجه به نوع استفاده و محل استفاده با دیگری تفاوت دارد و بهتر است قبل از سفارش از مشاوره رایگان کارشناسان ما در این رابطه استفاده نمایید. در ادامه به توضیحات مختصری در مورد برخی از تابلو های نام برده شده خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم نامی کاربردی در تابلو سازی است که علاوه بر نامش کاربرد بسیار بالایی در تبلیغات مغازه ها، شرکت ها، اماکن تجاری خصوصی و دولتی دارد. تابلو چلنیوم در واقع نوعی حروف برجسته در حرفه تابلو سازی است که قابلیت نور پردازی و روشنایی را دارد و از مزیت هایی مانند مصرف برق پایین، طول عمر بالا و تنوع در اجرا برخوردار می باشد.
همانطور که گفتیم تنوع در اجرای تابلو چلنیوم از مزیت های آن به شمار می رود. در واقع می توان گفت که تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی قابل اجراست که می توان به نمونه هایی مانند تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم نور اندریک، تابلو چلنیوم طلایی و بسیاری دیگر از موارد اشاره نمود.
در مورد متریال های به کار رفته در تابلو چلنیوم نیز باید عنوان نمود که این نوع از تابلو حروف برجسته توسط متریال هایی مانند پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است ساخته می شود.

تابلو استیل

تابلو استیل
استیل از متریال هایی است که در انواع مشاغل و صنایع به کار می رود که می توان به مواردی مانند ساختمان سازی، هواپیما سازی، خودرو سازی، دکوراسیون و دیگر صنایع اشاره نمود که در همین راستا یکی از آنها حرفه و صنعت بزرگ تابلو سازی است. کاربرد استیل در تابلو سازی بیشتر جنبه تبلیغات و ساخت تابلو هایی مانند تابلو استیل شناسایی، تابلو استیل راهنمای طبقات و حروف برجسته استیل می باشد.
شاید بتوان بیشترین کاربرد استیل در تابلو سازی را، ساخت تابلو حروف برجسته استیل نام برد که معمولا استیل به کار رفته در ساخت حروف برجسته استیل از نوع استیل 304 نگیر می باشد.
حروف برجسته استیل نیز مانند حروف چنلیوم کاربردهای مشابهی دارد و در انواع متفاوتی ساخته می شوند که عبارتند از تابلو استیل پانچی، تابلو استیل و پلکسی، تابلو استیل نور اندریک و تلفیق حروف استیل با دیگر حروف های برجسته.

تابلو نئون

تابلو نئون
تابلو نئون یکی از قدیمیترین تابلو ها در حرفه تابلو سازی است و دلیل اینکه می توان از آن در دسته بندی تابلو های مدرن و جدید نام برد، علت تلفیق پذیری این تابلو با تابلو های مدرن امروزی است. در مواقع تابلو نئون علاوه بر ایجاد حسی نوستالژی در یک تابلو می تواند همراه با ایده پردازی مجموعه های تابلو سازی، در تولید و شکل گیری یک تابلو تبلیغاتی مدرن و جدید موثر باشد.
به عنوان مثال تابلوهای لاس وگاسی که از تلفیق متریال های جدید و قدیمی در تابلو سازی ساخته می شوند به طور کلی یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می روند و تابلو هایی مانند تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و تابلو نئون و بسیاری دیگر از گذینه های تبلیغاتی در آن به کار گرفته می شوند.

همچنین می توانید جهت اطلاع از لیست قیمت تابلو روان، قیمت تابلو چلنیوم، قیمت نمای کامپوزیت، قیمت تابلو استیل، قیمت تابلو نئون پلاستیک و... به صفحه ی لیست قیمت ها مراجعه کنید.

گروه تبلیغاتی نوین لایت با ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی آماده خدمتگزاری به مشتریان گرامی می باشد.