حرفه و هنر تابلو سازی که امروزه همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و تحولاتی عظیم است، دارای نوستالژی هایی می باشد که یاد آور زمان های دور در نوع تبلیغات برای هنرمندان این صنف بشمار می رود.

تابلو سازی قدیمی
نوستالژی هایی مانند خطاطی روی شیشه مغازه ها در روزهای سرد زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان، با قلم گرم هنرمندانی که اغلب بدون اغراق از اساتید زمان خود بودند، هنرمندانی که غرق در هنر تابلو سازی بودند و روز به روز در پی دست و پنجه نرم کردن با این هنر بی انتها برای آموختن و آموختن


روز های که به مانند امروز، دستگاه های مدرن، سیستم های کامپیوتری، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ... معنی و مفهومی نداشت و تنها هنر بود و آموختن و پشت کار.
کهنه روز هایی که پیشرفت آن شامل تابلو هایی مانند حروف های برجسته فلزی، فیکسه کاری، تابلو نئون و تابلو هایی که امروزه بسیار پیش پا افتاده هستند بود ولی حس و حال هنر در آنها بسیار بسیار موج می زد.
به هر روی ماهیت زمان گذشتن و کهنه شدن است و روز های فیکسه کاری، خطاطی روی شیشه مغازه و ... نیز گذشتند و هنر کماکان جاودان و زنده مانده و خواهد ماند.
هنوز حروف برجسته مسی، حروف فلزی و تابلو نئون جایگاه خود را از دست نداده و نخواهند داد. هنر خطاطی در تابلو سازی هم با توجه به وجود انواع نرم افزار های کامپیوتری جایگاه ویژه ای دارد و به کار گیری از آن حس نوستالژی و خاطرات گذشته تابلو سازی و خطاطی را زنده می دارد.
و چه تقدیری زیباتر از این که نسل امروز تابلو سازی قدر دان هنر پیشکسوتان این صنف باشند و در پی دست یابی و آموختن از این بزرگان باشند و به این مهم واقف باشند که تابلو سازی مدرن در کنار هنر موجب رقم زدن آثاری زیبا خواهد شد و تنها به تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها بسنده نکنند.
مجموعه تابلو سازی نوین لایت به نوبه خود دست پیشکسوتان و اساتید این صنف را به گرمی می فشارد و قدران زحمات این بزرگان خواهد بود.