حروف برجسته چلنیوم یا همان چنلیوم امروزه در دسته تابلو های تبلیغاتی پر فروش در تابلو سازی و تبلیغات محیطی به شمار می رود که یکی از تابلو های حروف برجسته زیبا همراه با قابلیت نور پردازی می باشد.

اس ام دی و نئون در حروف چلنیوم
نور پردازی در تابلو چلنیوم به روش های متفاوتی انجام می گیرد که در ادامه به دو روش پر کار برد در آنها می پردازیم.


نور پردازی تابلو چلنیوم با اس ام دی بلوکی

 

نور پردازی چلنیوم با اس ام دی
از ورود اس ام دی های بلوکی به حرفه تابلو سازی بیش از یک دهه می گذرد و به دلیل بسیاری از محاسن آن کماکان جزو محصولات پر مصرف در این حرفه و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی به شمار می رود.
کار برد اس ام دی های بلوکی در نور پردازی تابلو چلنیوم، یکی از اصولی ترین و کار بردی ترین روش ها می باشد. در واقع می توان گفت عمده نور پردازی در این نوع از حروف برجسته توسط اس ام دی های بلوکی می باشد.


از محاسن و معایب این نور پردازی در تابلو چلنیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:


محاسن:

نور یک دست در تمام حروف
نصب آسان
مصرف برق پایین
قیمت مناسب


معایب:

ندارد


نور پردازی تابلو چلنیوم با نئون

 

نور پردازی تابلو چلنیوم با تابلو نئون
تابلو نئون یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی از جنس لوله های شیشه ای می باشد که توسط الکترود های مخصوص در دو سر لوله شیشه ای با دستگاه مخصوص نئون سازی شارژ شده و به مرحله روشنایی می رسد.
تابلو های نئون که به رنگ های متفاوتی در کارگاه تابلو سازی ساخته و نصب می شوند یکی از تابلو های تبلیغاتی قدیمی به شمار می رود که بیش از چندین دهه از ورودش به تبلیغات هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.
نئون به دلیل خاصیت روشنایی خود در برخی از تابلو های حروف برجسته نیز به کار می رود که یکی از کاربرد های آن استفاده به عنوان نور پردازی تابلو چلنیوم می باشد.
با توجه به اینکه نئون امروزه استفاده چندانی در حروف چلنیوم و دیگر حروف های برجسته ندارد اما برخی از مجموعه های تابلو سازی بنا به دلایلی مانند ایده پردازی های متفاوت از آن در ساخت تابلو ها استفاده می کنند.


از محاسن و معایب نور پردازی تابلو چلنیوم با نئون می توان به موارد زیر اشاره کرد.


محاسن:
نور پردازی به رنگ های متفاوت و خاص
ایده پردازی


معایب:


عدم نور پردازی به صورت یکدست
عدم نصب آسان
صدای آزار دهنده
مصرف برق بالا نسبت به اس ام دی
قیمت بالا


حال که با دو روش مهم نور پردازی تابلو چلنیوم در تابلو سازی آشنا شدیم باید عنوان کرد که اکثر روشنایی ها در تابلو های چلنیوم امروزه با استفاده از اس ام دی ها صورت می گیرد مگر در مواردی خاص مانند ایده های متفاوت و نوع رنگ ها