یکی از مشکلاتی که در صنف تابلو سازی گریبان گیر مشتریان و مخاطبان محصول تابلو چلنیوم می شود، رنگ پریدگی در تابلو چلنیوم می باشد.

رنگ تابلو چلنیومرنگ پریدگی در تابلو چلنیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد که به صورت مختصر به مهمترین آنها اشاره خواهیم داشت.


همانطور که در مطالب قبلی در مورد تابلو چلنیوم توضیح دادیم این تابلو ها که نوعی از تابلو تبلیغاتی محیطی به شمار می رود توسط پلکسی گلاس و رول های چنلیوم که در واقع یک آلومینیوم با فرایند های شیمیایی اعمال شده در آن است ساخته و نصب می شوند که مناسب تابلو مغازه، شرکتها و ارگانهای دولتی و خصوصی می باشد.
اما بعضا دیده شده که انواع تابلو چلنیوم ساخته شده بر سردرب اماکن تجاری و دولتی پس از مدتی در شرایط جوی مختلف دچار رنگ پریدگی در لبه چنلیوم می شوند که در ادامه به دو موضوع مهم در این مبحث می پردازیم.


آنودایز چلنیوم


آنادایز یا آنودایز چلنیوم که نوعی آلومینیوم به شمار می رود فرآیندی است که طی آن یک لایه اکسیدی به ضخامت ۱۰ تا ۲۰ میکرون روی آلومینیوم قرار میگیرد و باعث مقاومت در برابر خوردگی ها و شرایط جوی مانند تابش مستقیم نور آفتاب، بارش برف و باران و... روی آلومینیوم می شود که در مقابل، ایجاد این فرایند باعث رنگ پذیری با ماندگاری و دوام بالاتر این متریال خواهد بود.


رنگ رول چنلیوم


رنگ رول چنلیوم در انواع متفاوتی در صنعت تابلو سازی موجود می باشد که هر کدام از آنها نیز تغییرات مستقیمی روی قیمت تابلو چلنیوم دارند.

رول چنلیوم نقره ای تنها رنگ تابلو چلنیوم است که قیمت پاینتری نسبت به دیگر رنگهایی مانند طلایی، سورمه ای، مشکی و دیگر رنگها را دارد.

همانطور که عنوان کردیم ماندگاری رنگ تابلو چلنیوم تاثیر مستقیمی با آنودایز چلنیوم دارد. که صد البته استفاده از رنگ مرغوب این محصول نیز در این امر و دوام بالا و ثبات رنگ از تاثیر گذارترین ها خواهد بود که شرکتهای مختلف با برندهای معتبری مانند آلوراپید و آلوشاین مبادرت به تولید و رنگ آمیزی این رولها با کیفیت بالا می نمایند.

با توجه به مطلب و عناوین گفته شده در یک نتیجیه گیری کلی باید گفت که استفاده از رولهای چنلیوم مرغوب با برندهای معتبر در مجموعه ها یا یک کارگاه تابلو سازی مجرب و شناخته شده می تواند تضمینی محکم در رابطه با ساخت و نصب این تابلو ها همراه با ماندگاری و ثبات رنگ بالا به شمار رود.