حروف لاس وگاسی از جدید ترین تابلو ها در صنف تابلو سازی به شمار می رود که به واسطه ایده گرفتن از برخی تابلو های شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا که در سال ۱۹۱۱ میلادی به عنوان شهر به طور رسمی شناخته شد ساخته می شوند.

نور پردازی در لاس وگاس را می توان به عنوان یکی از دلایل و جاذبه های مهم گردشگری در این شهر نام برد که نور پردازی در تابلو های تبلیغاتی در سبک های مختلف نیز در این شهر از این مهم مستثنی نیست و به وضوح قابل رویت است.

حروف لاس وگاسی

تابلو لاسوگاسی چیست؟

حروف های برجسته در انواع متفاوتی توسط مجموعه های تابلو سازی در جهت تبلیغات به عنوان تابلو مغازه و مکان های تجاری با انواع متریال ها نظیر پلکسی گلاس، استیل، چنلیوم و آهن تولید می شوند که هر کدام از آنها با نام های متفاوتی در تابلو سازی شناخته می شوند.

نکته جالبی که در رابطه با حروف های برجسته مطرح است این است که می توان آنها را با برخی متریال ها و محصولات دیگر نیز تلفیق نمود و تابلو تبلیغاتی متفاوتی را تولید نمود.

یکی از تلفیق ها در تابلو سازی و تولید حروف های برجسته، استفاده از لامپ های ال ای دی یا فلامنتی گرد، داخل حروف است که به این شکل از حروف اصطلاحا تابلو لاسوگاسی گفته می شود.

نکته دیگر هم این است که امروزه اکثر تابلوهایی که در آنها لامپ های لاسوگاسی به کار رفته باشد را با عنوان تابلو لاسوگاسی می شناسند.


ضمنا لازم به ذکر است که برخی از مشتریان تابلو لاسوگاسی را با نام هایی مانند تابلو تگزاسی، تابلو لتر لایت و تابلو لامپی نیز می شناسند.

در ادامه با انواع تابلوهای لاسوگاسی پر کاربرد آشنا خواهیم شد.

تابلو فلزی لاس وگاسی | حروف فلزی لاسوگاسی

تابلو فلزی لاس وگاسی | حروف فلزی لاسوگاسی
تصویر پیوست در این بخش از تابلو سازی نوین لایت، تابلویی را به نمایش گذاشته که با استفاده از لامپهایی در داخل حروف نور پردازی شده اند که اصطلاحا حروف لاس وگاسی یا تابلو لاس وگاسی نامیده می شوند. این شکل از تابلو لاس وگاسی که قابل مشاهده می باشد یکی از انواع حروف لاسوگاسی بشمار می رود که ساخت آن توسط متریال فلز انجام گرفته است.

رنگ بندی این مدل از حروف برجسته به این شکل است که در ابتدا داخل حروف توسط رنگ پلی اورتان رنگ آمیزی شده و بعد از آن مبادرت به رنگ کردن لبه های حروف شده است. نوع لامپ به کار رفته در این حروف لاس وگاسی نیز از لامپ های شیشه رنگی است که می توان از رنگ های مختلف آن در ساخت حروف لاسوگاسی بهره مند بود.

تابلو چلنیوم لاس وگاسی | حروف چلنیوم لاسوگاسی

تابلو چلنیوم لاس وگاسی | حروف چلنیوم لاسوگاسی
آلومینیوم از متریال های پر کاربردی است که امروزه در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شود که صنعت حرفه ای و هنری تابلو سازی نیز یکی از آنها بشمار می رود. از مهمترین مصرف آلومینیوم می توان به تولید رول های چنلیوم اشاره نمود که در نهایت تولید این رول ها در رنگ های مختلف اثبابی خواهد بود در راستای فراهم نمودن تابلوی تبلیغاتی به نام تابلو چلنیوم.

همانطور که در بسیاری از مطالب گفته شد، تابلو چلنیوم یکی از انواع حروف برجسته است که از متریال هایی مانند پلکسی گلاس، پی وی سی و اس ام دی های بلوکی در تولید آن استفاده می شود و به عنوان تابلو سردر شرکت، تابلو پاساژ، تابلو مغازه و.. استفاده می شود.

نکته ای که می خواهیم در رابطه با تابلو چلنیوم به آن اشاره نماییم این است که می توان تابلو چلنیوم را به صورت حروف برجسته لاسوگاسی تولید کرد؛ به این صورت که بعد از ساخت حروف چلنیوم، مبادرت به قرار دادن لامپ های لاسوگاسی روی حروف و یا داخل آن نمود.
همچنین می شود تابلو لاسوگاسی چلنیوم را به شکل باکس چلنیوم و در طرح های متفاوتی تولید کرد که در نهایت این شکل از تابلو با نام های تابلو چلنیوم لاسوگاسی، تابلو لایت باکس لاسوگاسی، باکس چلنیوم لاسوگاسی و بسیاری دیگر از موارد درخور و مشابه شناخته می شود.

تابلو نئون لاس وگاسی | تابلو لاس وگاسی

تابلو نئون لاس وگاسی | تابلو لاس وگاسی
یکی از زیبایی ها و مواردی که حسی قدیمی و نوستالژی به تابلو لاس وگاسی می بخشد کاربرد تابلو نئون در آن است که نوعی تابلو قدیمی است که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود. تابلو نئون با توجه به تنوع رنگ های زیبا می تواند از مواردی تاثیر گذار در جهت بازاریابی و فروش محصولات از طریق یک تابلو تبلیغاتی باشد.

اما نکته ای که تاثیر تابلو نئون در رابطه با یک تابلو تبلیغاتی مدرن همراه با حسی نوستالژی را چندین برابر می نماید، اجرای آن داخل حروف های برجسته و تابلوهای لاسوگاسی می باشد.

به عنوان مثال می توان برای ساخت یک تابلو مغازه از نوع حروف برجسته، لامپ نئون را داخل حروف ها به کار برد و دور تا دور تابلو را لامپ لاسوگاسی نصب کرد.

تابلو نئون پلاستیک لاسوگاسی

تابلو نئون پلاستیک لاسوگاسی

همانطور که گفتیم تابلو نئون یک نوع از تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود و تابلو نئون پلاستیک هم یکی از تابلو های تبلیغاتی است که به شکل برجسته و با استفاده از متریال پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک است ساخته می شود؛ حال در رابطه تعریف تابلو نئون پلاستیک هم باید بگوییم که تابلو نئون پلاستیک با تلفیق تابلو نئون و حروف برجسته پلکسی ساخته می شود به این صورت که بعد از ساخت حروف برجسته پلاستیک با استفاده از لامپ های نئون اقدام به روشنایی آن می شود.

البته این روش از روشنایی در سالیان پیش انجام می گرفت که رفته رفته لامپ های نئون جایگاه خود را به لامپ های اس ام دی اختصاص دادند، به طوری که امروزه در تولید تابلو نئون پلاستیک از لامپ های اس ام دی بلوکی استفاده می شود.

و اما تابلو لاسوگاسی نئون پلاستیک یا تابلو نئون پلاستیک لاسوگاسی یک روش از تولید حروف لاسوگاسی با استفاده از تابلو حروف برجسته نئون پلاستیک است که می توان به چندین روش مبادرت به تولید آن نمود ولی به طور کلی متریال اصلی حروف، پلکسی گلاس می باشد.

به عنوان مثال می توان تابلو نئون پلاستیک لاسوگاسی را تولید کرد و روی آن، لامپ های لاسوگاسی نصب کرد و یا اینکه حروف نئون پلاستیک را طوری تولید کرد که امکان قرار دادن لامپ داخل آن وجود داشته باشد.

تابلو لاسوگاسی با چوب

تابلو لاسوگاسی با چوب
معمولا تابلو های لاسوگاسی و یا حروف لاسوگاسی روی زمینه ها و زیر سازی های مختلفی نصب می شوند که در بین آنها یکی از زیبا ترین هایی که می تواند حس و حال نوستالژی بودن این تابلو را به خوبی نمایش دهد زمینه چوبی است.

زیر سازی چوب در تابلو های لاسوگاسی انواع مختلفی دارد که چوب ترموود را می توان به عنوان یک پرچمدار در این بین مثال زد.

چوب ترمو یک نوع چوب با دوام است که تولید آن در کوره هایی مخصوص همراه با حرارتی تا 220درجه سانتیگراد صورت می گیرد که این عمل باعث می شود تا حشرات موذی داخل چوب از بین رفته و در نهایت چوب ترموود در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم شود.

ترموودهایی که در تابلو لاسوگاسی مورد استفاده قرار می گیرند در برندهای مختلفی موجود هستند و معمولا پهنایی بین 9 تا 12 سانتیمتر را دارند که مرغوب ترین آنها نیز ساخت کشور فنلاند می باشد.

از مزیت هایی که تلفیق چوب ترموود با حروف های لاسوگاسی دارند هم می توان به مورد هایی مانند زیبایی، نوستالژی بودن و امکان رنگ آمیزی چوب ترموود اشاره نمود.

تابلو لاسوگاسی با کامپوزیت

تابلو لاسوگاسی با کامپوزیت
زیر سازی دیگری که در تابلو لاسوگاسی به کار می رود زیر سازی کامپوزیت است که در تابلو سازی به آن تابلو کامپوزیت هم گفته می شود؛ کامپوزیت یک نوع آلومینیوم است که دوام بسیار بالایی دارد، به طوری که از آن به عنوان نمای ساختمان ها نیز استفاده می شود.

کامپوزیت ها رنگ های متنوعی دارند که این موضوع می تواند در ساخت یک تابلو لاسوگاسی خاص از مهمترین عوامل باشد؛ همچنین کامپوزیت ها علاوه بر اینکه در رنگ های متنوعی تولید می شوند دارای طرح های مختلفی هم هستند که چند نمونه خاص آن عبارتند از کامپوزیت طرح چوب، کامپوزیت طرح سنگ و کامپوزیت طرح آجر.

تابلو کامپوزیت مزیت دیگری هم دارد و آن هم شکل پذیری و تنوع در اجرای آن است؛ به عنوان مثال می توان کامپوزیت را به شکل صاف و یا منحنی اجرا نمود و حروف ها یا لامپ های لاسوگاسی را روی آن نصب کرد و یک تابلو لاسوگاسی همراه با اجرای متفاوتی از کامپوزیت را تولید نمود.

تابلو لاسوگاسی باکس | لایت باکس لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی باکس | لایت باکس لاسوگاسی

لایت باکس در تابلو سازی به تابلوهایی می گویند که به شکل یک جعبه ساخته می شود و از داخل مورد نور پردازی قرار می گیرد؛ تابلو لایت باکس در انواع مختلفی ساخته می شود که یکی از آنها تابلو لایت باکس لاسوگاسی است که ماهیت و کلیت آن شبیه با تابلو لاسوگاسی می باشد؛ در حقیقت این لایت باکس به گونه ای ساخته می شود که برخی از متریال های تابلو لاسوگاسی مانند لامپ فلامنتی، لامپ نئون و... در آن به کار رود.

به عنوان مثال ساخت لایت باکس چلنیوم همراه با تلفیق و به کار گیری لامپ های فلامنتی یکی از تابلو های لاسوگاسی است که می توان آن را در رنگ های متفاوتی تولید نمود؛ به طوری که در تصویر بالا یکی از انواع تابلو لایت باکس لاسوگاسی چلنیوم قابل مشاهده می باشد.

از مزیت های تابلو لایت باکس لاسوگاسی می توان به مواردی چون ساخت سریع، جابجایی آسان، نصب آسان و ساخت در انواع و مدل های مختلف اشاره نمود.

نمونه تابلو لاسوگاسی

تا این قسمت از مطلب با تابلو لاسوگاسی و برخی از انواع پر کاربرد این تابلو آشنا شدیم، لذا لازم می دانیم جهت آگاهی و شناخت بیشتر تابلو لاسوگاسی، نمونه هایی از این تابلو تبلیغاتی را مشاهده نماییم و بعد از آن به ادامه مطلبمان بپردازیم.

تابلو لاسوگاسی روی دیوار          تابلو لاسوگاسی نئون فلکسی و کامپوزیت

 

تابلو لاسوگاسی و حروف چلنیوم پانچ          تابلو و حروف لاسوگاسی فست فود

 

حروف لاسوگاسی فلزی          حروف لاسوگاسی و تابلو نئون شیشه ای

 

تابلو لاسوگاسی کافه          تابلو لاسوگاسی شهر بازی

 

حروف لاسوگاسی و لامپ ال ای دی روی سنگ          تابلو لاسوگاسی و فلش

 

تابلو لاسوگاسی لامپ فلامنتی          حروف لاسوگاسی روی چوب

 

تابلو لاسوگاسی و کامپوزیت چلنیوم          تابلو لاسوگاسی و حروف نئون پلاستیک

 

تابلو لوگو لاسوگاسی          تابلو لاسوگاسی فلزی

 

لامپ تابلو لاسوگاسی | تابلو لاس وگاسی

لامپ تابلو لاسوگاسی | تابلو لاس وگاسی
امروزه انواع لامپ ها در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از آنها در رابطه با انواع خدمات و کسب کارها به کار گرفته می شود. در مقابل همین مورد باید گفت که حرفه تابلو سازی هم از صنایعی به شمار می رود که انواع متریال از جمله لامپ در آن به کار می رود.

کاربرد لامپ در تابلو سازی با توجه به تبلیغات مدرن امروزی در انواع تابلو حروف برجسته از جمله حروف لاس وگاسی می باشد که می توان به لامپ هایی مانند لامپ های گرد، لامپ حباب دار، لامپ گلابی، لامپ ادیسونی و لامپ فلامنتی اشاره نمود.

قیمت تابلو لاسوگاسی | تابلو لاس وگاسی

قیمت تابلو لاسوگاسی | تابلو لاس وگاسی
قیمت گذاری تابلو های تبلیغاتی با توجه به انواع متریال های به کار رفته در آن به روش های متفاوتی محاسبه می گردد که می توان به محاسبه قیمت به صورت متر مربع، سانتیمتری، متر محیط و موارد مشابه دیگر اشاره نمود. قیمت تابلو لاسوگاسی نیز با توجه به انواع متریال های مورد استفاده در آن مانند لامپ ها، نوع حروف، زمینه کار تابلو و مواردی دیگر محاسبه می گردد.
به عنوان مثال قیمت تابلو لاسوگاسی به شکل ساده فلزی نسبت به نوع تابلو لاسوگاسی حروف رینگی پایینتر خواهد بود و یا اینکه کاربرد تابلو نئون و یا لامپ های فلامنتی نسبت به نوع ساده آن در این نوع از تابلو باعث افزایش قیمت تابلو لاس وگاسی خواهد بود.

مزایای تابلو لاسوگاسی

مزایای تابلو لاسوگاسی

می دانیم که تمام تابلو های تبلیغاتی در نوع خود از مزیت ها و محاسنی برخوردار هستند که تابلو حرف برجسته لاسوگاسی نیز به همین صورت می باشد و دارای مزایایی است که باعث انتخاب و سفارش آن توسط مشتریان می باشد. در ادامه با برخی از مزیت های تابلو لاسوگاسی با ما همراه باشد.

نوستالژی بودن تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی به دلیل ظاهری که دارد نمایی قدیمی و نوستالژی را به مخاطبین و افرادی که بیننده تابلو هستند القا می کند که همین امر حسی متفاوت از یک تابلو تبلیغاتی را در اذهان افراد ایجاد خواهد کرد و در نهایت باعث بهتر دیده شدن تابلو لاسوگاسی نسبت به دیگر تابلو های تبلیغاتی خواهد بود.

تنوع در ساخت تابلو لاسوگاسی

یکی از مزایایی که می توان در رابطه با تابلو های تبلیغاتی عنوان نمود این است که یک تابلو در ساخت و تولید دارای تنوع باشد که تابلو لاس وگاسی از همین دست تابلو ها بشمار می رود. همانطور که در این مطلب خواندیم، به این مورد واقف آمدیم که می شود تابلو های لاسوگاسی را با استفاده از متریال های مختلف تولید نمود و تابلویی مدرن را به نمایش در آورد.
به عنوان مثل برخی از تابلو های لاسوگاسی که از تنوع محصول در این نوع تابلو تبلیغاتی بشمار می روند عبارتند از تابلو چلنیوم لاسوگاسی، تابلو نئون پلاستیک لاسوگاسی، تابلو استیل لاسوگاسی، تابلو فلز لاسوگاسی، تابلو لایت باکس لاسوگاسی و ...

طول عمر بالای تابلو لاسوگاسی

مورد دیگری که از مزایای تابلو لاسوگاسی است، طول عمر بالای آن می باشد که از دلایل مهم در خرید این تابلو از مجموعه های تابلو سازی می باشد؛ تابلو لاسوگاسی به دلیل متریال های با دوامی که در ساخت آن استفاده می شود طول عمر بالایی در میان تابلو های تبلیغاتی دارد به عنوان مثال پلکسی گلاس، چنلیوم، آهن و استیل از متریال های با دوام در تولید حروف لاسوگاسی هستند که در کنار لامپ های مرغوب می توانند نقشی بسزا در طول عمر کلی تابلو داشته باشند.

کاربردهای متنوع تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی به عنوان یک تابلو تبلیغاتی در محیط های داخلی و بیرونی اماکن تجاری به کار گرفته می شوند؛ به عنوان مثال می توان از تابلو لاسوگاسی به عنوان تابلو مغازه بهره گرفت و یا می شود از این تابلو ها در محیط داخلی رستوران ها به عنوان دکوراسیون و یا تبلیغاتشان استفاده کرد و موارد مشابه دیگر که تمامی آنها از مزیت های تابلو لاسوگاسی بشمار می رود.

در نهایت هم باید گفت که هیچ محدودیتی بین مشاغل جهت استفاده از تابلو های لاسوگاسی وجود نخواهد داشت اما به طور معمول بیشترین کاربرد تابلو لاسوگاسی مربوط می شود به اصنافی مانند فست فود ها، آبمیوه فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، کافی شاپ ها، دکوراسیون داخلی، الکتریکی ها، شهر بازی ها و مشاغل مشابه دیگر.

مراحل ساخت تابلو لاس وگاسی

مراحل ساخت تابلو لاس وگاسی
ساخت این تابلو ها به گونه ای است که قبل از ساخت در نرم افزار های مختلفی مانند کورل دراو تعداد و فواصل لامپها مشخص می شود و بعد از آن طرح تابلو با توجه به نوع جنس که می تواند پلکسی گلاس، استیل یا فلز باشد توسط دستگاه لیزر برش داده شده و توسط حروف سازان لبه های کار در کناره های حروف قرار می گیرد و جهت نورپردازی سر پیچ لامپها در فضاهای تعبیه شده بر روی حروف قرار گرفته و در نهایت لامپهای مورد نظر روی سرپیچ بسته شده و مبادرت به سیم کشی و روشنایی می شود.
مطلب آخری که باید در مورد حروف برجسته لاس وگاسی عنوان کرد این است که طریقه قرار گیری لامپ ها روی این نوع از حروف می تواند به دو روش انجام شود. روش اول مطابق با تصاویر است که لامپها بین لبه های کار و تقریبا داخل حروف قرار می گیرد و در روش دوم می توان سطح کار را مماس با لبه اصلی حروف قرار داد و لامپها را روی آن نصب کرد که در این مدل لامپها از سطح حروف بیرون قرار می گیرد که هر دو روش در کارگاه تابلو سازی نوین لایت با توجه به نوع سفارش مشتری قابل اجرا می باشد.

 

 

سوالات متداول

تابلو لاسوگاسی چیست؟

تابلو لاسوگاسی به تابلو هایی گفته می شود که به شکل حروف برجسته ساخته شده و درون آن لامپ نصب می شود (مشابه تابلو های تبلیغاتی شهر لاسوگاس)

انواع تابلو لاسوگاسی کدامند؟

حروف برجسته فلزی لاسوگاسی، حروف برجسته چلنیوم لاسوگاسی، حروف نئون پلاستیک لاسوگاسی و تابلو کامپوزیت لاسوگاسی از انواع تابلوهای لاسوگاسی هستند.

نام های دیگر تابلو لاسوگاسی؟

برخی از افراد تابلو لاسوگاسی را با نام های تابلو تگزاسی، تابلو لترلایت و تابلو لامپی می شناسند.

کاربرد تابلو لاسوگاسی؟

تابلو لاسوگاسی به عنوان تابلو مغازه فست فود، تابلو مغازه اسباب بازی فروشی، تابلو مغازه بستنی فروشی، تابلو شهر بازی ها و مشاغل مشابه دیگر به کار می رود.