تابلو وکیوم یک نوع تابلو تبلیغاتی است که در انواع مختلفی ساخته می شود و به دلیل اینکه ظاهری سه بعدی دارد یکی از جدیدترین تابلوها در صنعت تابلو سازی بشمار می رود که با خواندن این مطلب می توانید به طور کامل با تابلو وکیوم، انواع تابلو وکیوم، قیمت تابلو وکیوم، دستگاه تابلو وکیوم و مزایای این تابلو تبلیغاتی زیبا آشنا شوید.

تابلو وکیوم چیست؟

امروزه یکی از ابزارهای مهم در رونق کسب و کارها تابلو تبلیغاتی است و در میان صدها تابلو تبلیغاتی که توسط تابلوسازها تولید می شود یکی از جدیدترین آنها تابلو وکیوم پرسی نام دارد.
جنس اصلی تابلو وکیوم، پلکسی گلاس است که با استفاده از دستگاهی مخصوص که دستگاه وکیوم نام دارد به شکل سه بعدی در آمده و به عنوان تبلیغات برای مغازه ها، شرکت ها، موسسات و... استفاده می شود.

حروف برجسته وکیوم

حروف وکیوم

همانطور که گفتیم تابلو وکیوم پرسی در انواع مختلفی تولید می شود که یکی از جدیدترین آنها حروف برجسته وکیوم می باشد که ظاهری سه بعدی دارد؛ این مدل از حروف برجسته در رنگ های مختلفی تولید می شود که می توان آنها را نورپردازی نمود و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی مدرن در جذب مشتری از آن بهرمند بود.

دستگاه وکیوم تابلو سازی

دستگاه وکیوم تابلو سازی
پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت تابلو سازی باعث تولید ماشین آلات بسیاری شده است که یکی از آنها دستگاه پرس وکیوم می باشد که عملگرد آن به طور خلاصه شامل مراحل زیر می باشد.

در ابتدا الگوی تابلو که شامل اشکال یا حروف می باشد را روی دستگاه قرار می دهند.

در مرحله بعد ورق پلکسی گلاس روی الگو قرار داده می شود.

و در مرحله آخر، در دستگاه بسته شده و پلکسی گلاس حرارت داده می شود که این حرارت باعث فرم گرفتن پلکسی مطابق با اگوی مورد نظر می شود.

انواع حروف وکیوم

انواع حروف وکیوم

بیشترین سهم از تابلوهای وکیوم شامل حروف برجسته وکیوم می شود که می توان آنها را در انواع مختلف تولید نمود که در ادامه با پر فروش ترین و کاربردی ترین آنها آشنا خواهیم شد.

 جهت سفارش تابلو وکیوم در انواع مختلف و اطلاع کامل از قیمت تابلو وکیوم با کارشناسان ما در تماس باشید. 

حروف وکیوم ساده

حروف وکیوم ساده
همانطور که گفتیم حروف وکیوم با استفاده از پلکسی گلاس و حرارت دادن به آن توسط دستگاه ساخته می شود که در آخر به شکلی سه بعدی تبدیل می شود که این نوع از ساخت حروف وکیوم، ساده ترین روش در تولید بشمار می رود که قابلیت نور پردازی و نصب به عنوان یک تابلو تبلیغاتی را خواهد داشت.


حروف وکیوم استیل

حروف وکیوم استیل
از مرسوم ترین روش های ساخت حروف وکیوم به این صورت است که بعد از سه بعدی کردن پلکسی گلاس اقدام به ساخت حروف استیل به شکل رینگی و قرار دادن آن دور حروف وکیوم می شود که می توان بعد از ساخت، حروف مورد نظر را نور پردازی نمود.

حروف وکیوم فلزی

حروف وکیوم فلزی
یک روش دیگر در تولید تابلو سه بعدی وکیوم، تلفیق حروف فلزی و حروف وکیوم است که مراحل ساخت و تولید آن دقیقا مشابه حروف وکیوم و استیل می باشد و تنها تفاوت آن به کارگیری فلز به جای استیل است.
تنوع در ساخت این مدل از حروف برجسته بسیار بالاست، چرا که می توان از رنگ های متفاوت پلکسی گلاس در تولید آن بهره مند بود و همچنین حروف فلزی ساخته شده را به رنگ های متفاوتی رنگ آمیزی نمود.

حروف وکیوم پلاستیک

حروف وکیوم پلاستیک
ساخت حروف وکیوم پلاستیک به این صورت است که بعد از ساخت حروف می توان لبه آن را نیز پلکسی گلاس کار کرد که در این صورت، علاوه بر روشنایی از روی حروف، روشنایی از لبه حروف را نیز مشاهده خواهیم کرد.

حروف وکیوم فانتاکروم

حروف وکیوم فانتاکروم
فانتاکروم در ساخت حروف های برجسته به روشی اطلاق می شود که بعد از ساخت حروف، لایه ای نازک و براق با استفاده از دستگاه آبکاری روی حروف ایجاد می شود که در نهایت حروف مشابه آینه خواهد شد که می توان این عمل را در رنگ های مختلفی انجام داد.
عملیات فانتاکروم را می توان بر روی تمامی حروف های برجسته انجام داد که حروف برجسته وکیوم نیز از این مورد مستثنی نیست و ایجاد فانتاکروم روی حروف وکیوم یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی مدرن در تابلو سازی بشمار می رود.

حروف وکیوم و چلنیوم

تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که جنس لبه آن یک آلومینیوم به نام چنلیوم است و نکته جالب هم این است که می توان لبه حروف وکیوم را هم، چنلیوم کار کرد.

 مراحل سفارش تابلو وکیوم در تابلو سازی نوین لایت به این صورت است که در ابتدا به صورت رایگان از محل پروژه شما بازدید می شود و در مرحله بعد طراحی تابلو وکیوم انجام شده و در صورت تایید طرح تابلو وکیوم، سفارش تابلو ثبت می گردد. 

مزایای حروف وکیوم و تابلو وکیوم

مزایای حروف وکیوم و تابلو وکیوم

سه بعدی سازی حروف وکیوم

حروف وکیوم را می توان با استفاده ددستگاه وکیوم به شکل های مختلفی سه بعدی سازی نمود و اشکال متفاوتی را به صورت برجسته روی پلکسی گلاس ایجاد کرد که این مورد از اصلی ترین مزیت آن می باشد.

تنوع در ساخت حروف وکیوم

یکی از بارزترین و مهمترین مزیت های حروف وکیوم تنوع در اجرای آن است که در این مطلب به برخی از آنها اشاره نمودیم که مسلما متنوع بودن در ساخت حروف های برجسته از مزیت های آنها بشمار می رود.

نور پردازی حروف وکیوم

گفتیم که حروف های وکیوم در انواع مختلفی ساخته می شود؛ اما نکته قابل توجهی که باید گفت این است که می توان تمامی آنها را نور پردازی نمود و به عنوان تابلو مغازه و دیگر مراکز و اماکن تجاری مورد استفاده قرار داد.

طول عمر بالا حروف وکیوم

متریال های به کار رفته در ساخت انواع حروف وکیوم از دوام و ماندگاری بالایی در برابر شرایط مختلف جوی برخوردارند که در نهایت می تواند تاثیر قابل توجهی در طول عمر مفید تابلو وکیوم یا حروف وکیوم داشته باشد.

مصرف برق پایین حروف وکیوم

نور پردازی حروف برجسته وکیوم با استفاده از اس ام دی های بلوکی انجام می گیرد که مصرف برق پایینی را طلب می کنند و این مورد از مزیت های دیگر تابلو وکیوم بشمار می رود.

قیمت تابلو وکیوم

قیمت تابلو وکیوم
قیمت گذاری روی تابلو وکیوم با توجه به نوع آن محاسبه می شود که به طور کل باید گفت قیمت تابلو وکیوم به شکل لوگو و دیگر اشکال با توجه به ابعاد آن و نرخ روز محاسبه می شود؛ اما اصلی ترین مورد قیمت گذاری در این تابلو مربوط می شود به قیمت حروف وکیوم که بر حسب متر مربع بوده که می توانید در لیست زیر قیمت انواع حروف وکیوم را مشاهده نمایید.

نوع محصول قطر قلم (سانتیمتر) قیمت هر متر محیط (تومان)
حروف وکیوم ساده 15 800/000
حروف وکیوم لبه استیل 15 1/200/000
حروف وکیوم لبه آهن همراه با رنگ  15 1/200/000
حروف وکیوم لبه پلکسی 15 1/250/000
حروف وکیوم لبه چنلیوم 15 1/050/000

 

سوالات متداول

تابلو وکیوم پرسی چیست

منظور از تابلو وکیوم پرسی در تابلو سازی، تابلوهایی هستند که با استفاده از دستگاه وکیوم پرسی به شکل سه بعدی تولید می شوند.

تابلو حروف وکیوم 

یکی از انواع تابلوهایی که با استفاده از دستگاه وکیوم تولید می شوند، حروف های وکیوم هستند که شکل و ظاهر آنها سه بعدی است.

پرفروش ترین حروف وکیوم چیست

همانطور که گفتیم حروف وکیوم را می توان با دیگر متریال ها و حروف های برجسته تلفیق نمود که پرفروش ترین آن تلفیق حروف وکیوم و حروف استیل است.

قیمت دستگاه وکیوم پلکسی

دستگاه های وکیوم پرسی توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند که قیمت آنها با توجه به ابعاد دستگاه و برند آنها متفاوت می باشد.