تابلو استیل در انواع متفاوتی توسط مجموعه ها و گروه های تابلو سازی تولید و به مرحله نصب می رسند که حروف برجسته استیل یکی از آنها می باشد و به روش های مختلفی ساخته می شود. تابلو تبلیغاتی استیل در رنگ های متفاوتی قابل ساخت هستند که از پر فروش ترین آنها می توان استیل نقره ای و استیل طلایی را نام برد که در دو نوع براق و خش دار موجود هستند.

تابلو استیل و نئون پلاستیک تلفیقی

تابلو استیل برجسته

تابلو استیل برجسته از تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته می باشد که ماهیت آن استیل است. در واقع استیل یکی از متریال های پر کاربرد در تابلو سازی است که از آن در تولید حروف برجسته استیل نیز استفاده می شود. حروف برجسته استیل از میان ده ها یا صدها حروف برجسته در تابلو سازی، از حروف های مدرن بشمار می رود که می توان از آن در تلفیق و ساخت حروف های جدید استفاده کرد. حروف استیل معمولا به عنوان تبلیغات محیطی و در رابطه با معرفی ارگانها یا مراکز دولتی یا خصوصی به کار می رود.
از مزیت های مهم حروف استیل می توان به مواردی مانند زیبایی، دوام و طول عمر بالا، ثبات رنگ و تلفیق پذیری با دیگر حروف های برجسته اشاره نمود که تمامی این موارد باعث انتخاب و ثبت سفارش توسط مشتریان می باشد. همچنین باید عنوان نمود که حروف برجسته استیل به روش ها و شکل های مختلفی تولید می شود که از مهمترین آنها می توان به حروف استیل رینگی و حروف استیل پانچ اشاره نمود.

تابلو نئون پلاستیک

یکی دیگر از تابلو های قدیمی در حرفه تابلو سازی، تابلو تبلیغاتی حروف برجسته نئون پلاستیک است که همانطور که از نامش مشخص است توسط پلاستیک تولید می شود. البته پلاستیک به کار رفته در تابلو نئون پلاستیک نوعی پلاستیک شفاف و شبیه به شیشه است که پلکسی گلاس نام دارد. ساخت حروف نئون پلاستیک توسط پلکسی گلاس، پی وی سی و اس ام دی های بلوکی انجام می گیرد که در گذشته جهت روشنایی این نوع از تابلو ها از نئون استفاده می شد که با پیشرفت تکنولوژی و ورود اس ام دی ها به بازار، اس ام دی جایگزین نئون شد که این مورد باعث طول عمر بالا، مصرف برق پایین و نور پردازی یکدست در تابلو بود.
حروف برجسته نئون پلاستیک از حروف هایی بشمار می رود که بعد از برش پلکسی گلاس مطابق با طرح مورد نظر، تمامی مراحل در ساخت آن توسط حروف ساز و به صورت دستی انجام می گیرد. در واقع تا به امروز هیچ دستگاهی توانایی تولید تابلو نئون پلاستیک را ندارد و این نوع از حروف به شکل صد در صد توسط دست ساخته می شود. از مهمترین روش ها در ساخت تابلو نئون پلاستیک می توان به تابلو نئون پلاستیک لبه کنشکاف و تابلو نئون پلاستیک لبه هندی اشاره کرد.

تلفیق تابلو استیل و حروف پلاستیک

همانطور که توضیح دادیم حروف های برجسته نئون پلاستیک و استیل را می توان به صورت تلفیقی با یکدیگر اجرا نمود و با ایده پردازی و نو آوری، تابلو های مدرن و زیبایی را تولید نمود. در تصویر فوق تابلو ساخته شده یکی از تلفیق های حروف سازی در تابلو سازی بشمار می رود که با استفاده از دو حروف استیل و نئون پلاستیک، حروف زیبا و مدرنی ساخته شده است.
مراحل ساخت این حروف بدین شکل است که در ابتدا طرح تابلو یا حروف مورد نظر طراحی شده و با تایید مشتری به مرحله برش می رسد. همانطور که در بسیاری از مطالب گذشته توضیح دادیم، برش استیل و فلز توسط دستگاه برش فایبر انجام می گیرد و در مقابل برش پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر مربوط به پلاستیک انجام می شود.
بعد از برش پلکسی و استیل نوبت به ساخت حروف می رسد که ساخت حروف استیل به دو شکل انجام می شود. روش اول که از قدیم مرسوم بوده روشی است که لبه استیل توسط حروف ساز با استفاده از هویه مخصوص حروف سازی قلع کاری می شود و روش دوم با استفاده از دستگاه جوش استیل انجام می گیرد که این روش کمی به روز تر است. نکته مهمی که باید در مورد ساخت حروف استیل عنوان کرد این است که هر دو روش ساخت از ابتدا تا انتها می بایست توسط حروف ساز انجام گیرد.
ساخت حروف نئون پلاستیک نیز می بایست بعد از برش پلکسی انجام گیرد به این صورت که بعد از برش لبه و حروف، لبه برش داده شده توسط حروف ساز و با استفاده از حرارت و چسب دور تا دور حروف قرار می گیرد. نکته دیگری که باید در مورد ساخت حروف فوق عنوان کرد این است که جهت قرار گیری حروف استیل روی نئون پلاستیک، حروف استیل به اندازه 2 میلیمتر بزرگتر از حروف نئون پلاستیک ساخته می شود.

قیمت تابلو استیل و تابلو نئون پلاستیک

تمامی تابلو های تبلیغاتی به روش های متفاوتی قیمت گذاری می شوند به عنوان مثال تابلو فلکسی فیس با توجه به متر مربع قیمت گذاری می شود یا تابلو شناسایی استیل با توجه به سانتیمتر. اما حروف های برجسته معمولا با توجه به متر محیط قیمت گذاری می شوند که البته مواردی مانند قطر قلم و نوع متریال مصرفی نیز در این امر دخیل می باشند. به عنوان مثال استفاده از استیل نگیر و ضد زنگ به مراتب تاثیر بسزایی در قیمت تابلو خواهد داشت و یا استفاده از اس ام دی و پلکسی گلاس با برند های معتبر نیز به همین شکل باعث افزایش قیمت تابلو ساخته شده می باشد.
در مورد نحوه قیمت گذاری تابلو تلفیقی استیل و نئون پلاستیک باید عنوان کرد که قیمت گذاری این نوع از حروف به دو روش انجام می گیرد. روش اول محاسبه قیمت حروف استیل و حروف نئون پلاستیک به صورت جداگانه و با توجه به نرخ مصوب می باشد که مسلما بر حسب متر محیط محاسبه می شود.
روش دوم به این صورت است که متریال مصرفی استیل، پلکسی گلاس و اس ام دی به طور کلی محاسبه شده و در نهایت با در نظر داشتن درصدی سود مشخص، تابلو ساخته شده قیمت گذاری می شود. که می توان با توجه به متر محیط و یا به طور کلی قیمت تابلو را محاسبه نمود.