ساخت یک تابلو تبلیغاتی سر در به شکل های متفاوتی صورت می گیرد که هر کدام از آنها در نوع خود می توانند تاثیرات مستقیمی بر روی فروش محصولات ایفا کنند و در جهت جذب مشتری مفید واقع شوند.

تابلو کامپوزیت چلنیومدر این مبحث قصد داریم به نکاتی در مورد تابلو حروف برجسته چلنیوم و تلفیق آن با نمای کامپوزیت یا تابلو کامپوزیت و همچنین ادغام هر دو آنها و در نهایت ساخت تابلو کامپوزیت چلنیوم بپردازیم.

حروف برجسته چلنیوم چیست

حروف برجسته چلنیوم

تابلو چلنیوم یا به عبارتی حروف چلنیوم نوعی از حروف های برجسته تبلیغاتی به شمار می رود که در حرفه و صنعت تابلو سازی بسیار مورد استفاده و استقبال اکثر مشتریان و متقاضیان تابلو های تبلیغاتی قرار دارد.
ساختمان یا همان سازه این مدل از حروف برجسته از متریال های پلکسی گلاس، اس ام دی بلوکی، زیر سازی پی وی سی و چنلیوم که نوعی آلومینیوم می باشد تشکیل شده است. تابلو چلنیوم حروف برجسته دارای برجستگی های استانداردی بین 7 تا 11 سانتی متر از سطح یا همان نمای زیرین کار می باشد که لبه آن ظاهری شبیه به آینه دارد و در رنگ های متفاوت تولید و عرضه می گردد.

ساخت تابلو چلنیوم

گفتیم که تابلو چلنیوم یکی از انواع حروف های برجسته در تابلو سازی است که از پر فروش ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود و از استقبال بالایی میان مشتریان برخوردار است. اما نکته ای که لازم می دانیم در مورد این نوع از تابلو بدانیم روش های ساخت در آن می باشد که به طور کلی به دو روش تقسیم می شود.

روش اول ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی می باشد. به این شکل که بعد از برش پلکسی گلاس، رول چنلیوم توسط حروف ساز دور تا دور پلکسی قرار می گیرد و در آخر مبادرت به روشنایی حروف می شود.

روش دوم ساخت حروف توسط دستگاه حروف ساز چنلیوم است. ساخت حروف با دستگاه به این صورت است که تمام زاویه ها و خم کاری های رول چنلیوم با استفاده از دستگاه انجام می شود که باید عنوان نمود ساخت حروف با دستگاه نیازمند دخالت نیروی انسانی حروف ساز نیز خواهد بود و این نوع از روش ساخت به تنهایی کاربردی نخواهد داشت.

تابلو کامپوزیت یا نمای کامپوزیت

تابلو سازی نمای کامپوزیت

در مطالب قبلی در مورد تابلو کامپوزیت به توضیحات کاملی پرداختیم و همانطور که گفته شد تابلو کامپوزیت در صنعت تابلو سازی نوعی زیر سازی یا بهتر است بگوییم نوعی نما برای تابلو های حروف برجسته به شمار می رود.
حروف برجسته چلنیوم برای قرار گرفتن، نصب یا همان ثابت ماندن و دیده شدن نیاز به زیر سازی مستحکمی دارد که یکی از این زیر ساخت ها کامپوزیت می باشد.
تابلو چلنیوم را می توان بر روی نماهای مختلفی مانند چوب، پلکسی گلاس، سنگ و مواردی این چنینی نصب کرد اما مزیت نمای کامپوزیت نسبت به دیگر نماها خاصیت تنوع پذیری در رنگ، نوع اجرا و دوام بالای کامپوزیت می باشد.

نصب تابلو چلنیوم کامپوزیت

تابلو سازی کامپوزیت چلنیوم

تابلو چلنیوم و کامپوزیت را می توان در روش های متفاوتی از نظر اجرا در کامپوزیت نصب و به مرحله روشنایی رساند.تابلو کامپوزیت در انواع فیکس، اچ و ال، هنگ و چندین روش دیگر قابل ساخت می باشد که تمامی این روش ها با در نظر گرفتن نوع سفارش توسط مشتری و نوع طراحی گروه های تابلو سازی می توانند در جذب مشتری و زیبایی تابلو تاثیر گذار باشند.
بعد از اجرای هر کدام از روش های گفته شده کامپوزیت نوبت به نصب حروف چلنیوم بر روی کامپوزیت می رسد.
جهت نصب تابلو چلنیوم بر روی کامپوزیت، برای نصبی بهینه و دقیق معمولا طرح مورد نظر که از قبل با استفاده از دستگاه پلاتر آماده شده است روی نمای کامپوزیت قرار داده می شود و بعد از آن اقدام به نصب زیر سازی حروف چلنیوم و در نهایت نصب حروف بر روی زیر سازی و در مرحله آخر اقدام به سیم کشی و روشنایی تابلو می شود.

قیمت تابلو کامپوزیت چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم کامپوزیت

قیمت گذاری روی تابلو چلنیوم کامپوزیت بر مبنا و استفاده متریال های مختلی انجام می گیرد.مواردی از قبیل نوع چنلیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی، کامپوزیت و همچنین نوع اجرای کامپوزیت
به عنوان مثال قیمت تابلو چلنیوم و کامپوزیت که به روش اچ و ال کار شده با روش اجرای فیکس به دلیل مصرف پایین تر کامپوزیت متفاوت می باشد همچنین نوع حروف به کار رفته چلنیوم نیز می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.

اما سوالی که اغلب مشتریان را درگیر قیمت گذاری و محاسبه قیمت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو کامپوزیت نموده است، مبنی محاسبه این دو مدل از تابلو تبلیغاتی است.

در مورد محاسبه قیمت تابلو چلنیوم باید گفت که قیمت گذاری این مدل از تابلو تبلیغاتی به شکل متر دور یا متر محیط است. در واقع باید عنوان نمود که محاسبه قیمت حروف چلنیوم به این شکل است که بعد از ساخت دور تا دور حروف متر شده و قیمت تابلو با توجه به نرخ مصوب به مشتری اعلام می شود که این عمل به صورت دستی و یا توسط نرم افزار های کامپیوتری مربوطه مانند کورل انجام می گیرد.

همچنین در مقابل همین مورد باید گفت که قیمت گذاری تابلو کامپوزیت با تابلو چنلیوم کاملا متفاوت بوده و محاسبه قیمت آن با توجه به متر مربع یا همان طول ضرب در عرض می باشد.