یکی از تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است تابلو چلنیوم نام دارد که در این مطلب قصد داریم به طور جامع و کلی به آن بپردازیم؛ لذا با مطالعه این محتوا تا انتها می توانید با انواع تابلو چلنیوم و مزیت های آن آشنا شوید و همچنین جهت سفارش تابلو چلنیوم لیست به روز شده قیمت تابلو چلنیوم را مشاهده فرمایید.

 

تابلو چلنیوم

یکی از استراتژی های مهم و هدفمند در دنیای تبلیغات، ارتباط میان مشتریان و صاحبان مشاغل بشمار می رود که یکی از موثرترین راه های ارتباطی، تبلیغات محیطی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی می باشد.

تابلوهای تبلیغاتی در انواع مختلفی توسط شرکت های تابلو سازی تولید می شوند که یکی از شناخته شده ترین و پر طرفدارترین آنها تابلو چلنیوم نام دارد.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم چیست

تابلو چلنیوم یکی از تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که روی آن از جنس پلاستیک و لبه آن از جنس آلومینیوم تشکیل شده است که نوع پلاستیک آن پلکسی گلاس و نوع آلومینیوم آن چنلیوم نام دارد.

تابلو چلنیوم در انواع مختلفی در کارگاه های تابلو سازی تولید می شود که تمامی آنها قابلیت نورپردازی و روشنایی را دارند که این عمل با نصب لامپ های اس ام دی داخل حروف انجام می شود.

 

انواع تابلو چلنیوم

استفاده از تابلو چلنیوم تاثیر فوق العاده ای در کسب درآمد و بازاریابی مشاغل خواهد داشت که بیشترین کاربرد آن هم مربوط می شود به تابلو شرکت ها، ارگانها، تابلو سردر پاساژ، تابلو موسسات، تابلو مغازه و موارد مشابه دیگر.

انواع تابلو چلنیوم

همانطور که اشاره نمودیم تابلو چلنیوم به شکل های متفاوتی اجرا می شود که به طور کلی انواع تابلو چلنیوم عبارتند از چلنیوم ساده، پلکسی دوبل، پانچی، نوراندریک، کریستال، الماسی، گرد، هفت رنگ، فول کالر و طلایی.

 

تابلو چلنیوم ساده روی کامپوزیت          تابلو چلنیوم پانچی

 

تابلو چلنیوم پانچ پلکسی دوبل و کامپوزیت          تابلو چلنیوم پانچی کامپوزیت و چوب

 

تابلو چلنیوم لبه پانچ اس ام دی آفتابی          تابلو چلنیوم ساده و چوب ترمو

 

تابلو چلنیوم پانچ، نئون و لامپ          تابلو چلنیوم پانچ نوراندریک پلکسی دوبل

 

در ادامه به توضیح انواع تابلو چلنیوم خواهیم پرداخت و در انتهای توضیحات هر کدام، نمونه های اجرا شده آنها را مشاهده خواهیم کرد.

 اگر درخواست مشاوره، طراحی و اطلاع از قیمت انواع تابلو چلنیوم را دارید با ما در تماس باشید.

 

تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده

این مدل از حروف چلنیوم با ظاهری ساده در رنگهای مختلف پلکسی گلاس و همچنین رنگهای متفاوت لبه چنلیوم ساخته می شود؛ در واقع تابلو چلنیوم ساده به نوعی از تابلو چلنیوم گفته می شود که نمای اصلی یا همان نمای روبروی آن پلکسی گلاس و لبه آن هم از چنلیوم تشکیل شده باشد.

به طور کلی روش ساخت این نوع از تابلو چلنیوم به این صورت است که در ابتدای کار، پلکسی گلاس مطابق با نوع فونت، برش داده می شود و بعد از آن، حروف سازان در کارگاه تابلو سازی اقدام به لبه کاری حروف می نمایند به این صورت که لبه چنلیوم را دور تا دور پلکسی گلاس برش داده شده می چسبانند.

بعد از آن یک زیر سازی از جنس پی وی سی برای حروف ساخته شده برش داده می شود و بعد اس ام دی ها روی پی وی سی نصب می شود و در نهایت حروف ساخته شده روی زیر سازی قرار داده شده و با استفاده از منبع تغذیه روشن می شود.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس، SMD ،PVC و منبع تغذیه

 

تابلو چلنیوم روی چوب          تابلو چلنیوم بانک ملی

 

تابلو چلنیوم کامپوزیت لاله زار          تابلو چلنیوم بیمه پارسیان

 

تابلو چلنیوم موبایل فروشی          تابلو کامپوزیت چلنیوم املاک

 

تابلو چلنیوم برگر و ترمووود          تابلو چلنیوم کافه لبه نقره ای و باکس

 

تابلو چلنیوم حروف و باکس          تابلو چلنیوم و کامپوزیت کافه رستوران

 

تابلو چنلیوم پلکسی دوبل

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

تفاوت این مدل از حروف چلنیوم با حروف چلنیوم ساده، استفاده از دو رنگ پلکسی گلاس در حروف می باشد؛ به این صورت که رنگ دور تابلو چلنیوم با وسط آن متفاوت است که مسلما استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت در تابلو چلنیوم باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد بود.

به عنوان مثال می توان یک حروف چلنیوم را تولید کرد که رنگ پلکسی وسط آن سورمه ای و رنگ دور آن سفید باشد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت، SMD ،PVC و منبع تغذیه

 آیا نیاز به مشاوره حضوری و بازدید کارشناس تابلو سازی از محل پروژه خود را دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید. 

 

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل بانک سپه          تابلو چلنیوم و ترمووود

 

تابلو چلنیوم قهوه ای کافی شاپ          تابلو چلنیوم صورتی کافه

 

تابلو چلنیوم مسکن          تابلو چلنیوم آژانس مسافرتی

 

تابلو چلنیوم کامپوزیت و لوگو میتلند شمرون          تابلو چلنیوم سوپر مارکت پلکسی دوبل

 

تابلو چلنیوم رادیولوژی و سونوگرافی          تابلو چلنیوم باشگاه بدنسازی پلکسی دوبل

 

تابلو چلنیوم RGB (تابلو چلنیوم هفت رنگ)

تابلو چلنیوم RGB

تابلو چلنیوم RGB با استفاده از SMD های RGB، کنترلر و پلکسی گلاس سفید ساخته می شود که هفت رنگ مختلف را از خود به نمایش می گذارد و در نوع خود از زیبایی خاصی برخوردار است.

در مورد نحوه عملکرد این نوع از تابلو چلنیوم می توانیم به طور خلاصه اینطور عنوان کنیم که کنترلر های مورد استفاده در حروف چلنیوم هفت رنگ وظیفه ارسال و دستور اطلاعات به اس ام دی ها را دارند.

به عنوان مثال اگر قرار باشد حروف چلنیوم، رنگ سبز را به نمایش بگذارد، این اطلاع را را کنترلر به اس ام دی ها ارسال می کند و یا اگر قرار باشد حروف چلنیوم به رنگ بنفش باشد، کنترلر این دستور را به اس ام دی ها می دهد که رنگ قرمز و آبی در یک زمان روشن شوند.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس سفید، SMD RGB، کنترلر، PVC و منبع تغذیه

 نصب تابلو چلنیوم مغازه نیاز به رعایت نکات فنی از نظر طراحی و اجرا دارد که می توانید در این مورد با ما مشاوره نمایید و از انواع تابلو مغازه چلنیوم و قیمت تابلو مغازه چلنیوم نیز آگاه باشید. 

تابلو چلنیوم فست فود          تابلو چلنیوم فست فود آر جی بی

 

تابلو چلنیوم شیرینی فروشی          تابلو چلنیوم قنادی

 

تابلو چلنیوم فول کالر

تابلو چلنیوم فول کالر

SMD های فول کالر با درایور مخصوص و ریموت کنترل ، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارند که استفاده از آنها در تابلوی چلنیوم نیز می تواند معرف نوع دیگری از تابلوهای چلنیوم در صنعت تابلو سازی باشد؛ عملکرد این شکل از تابلو چلنیوم تقریبا شبیه تابلو چلنیوم RGB است با این تفاوت که کنترلر تابلو چلنیوم فولکالر این قابلیت را دارد که 16 میلیون رنگ را با استفاده از اس ام دی های سه رنگ به نمایش بگذارد به این صورت که به اس ام دی ها طوری فرمان می دهد که به طور کامل روشن یا خاموش نشوند.

به عنوان مثال اگر اعداد 1 تا 10 را به عنوان روشنایی در نظر داشته باشیم، کنترلر های فول کالر این قابلیت را دارند تا اعداد 1 و 10 و یا اعداد مابین آنها را به صورت یک نور با شدت های مختلف اجرا نمایند؛ البته این نکته را هم باید به یاد داشت که نوع اس ام دی های فولکالر نیز با اس ام دی های RGB متفاوت می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس سفید، SMD FULL COLOR، کنترلر فول کالر، PVC و منبع تغذیه

 

تابلو چلنیوم نور اندریک

تابلو چلنیوم نور اندریک

نور اندریک اصطلاحی است که در مورد انواع حروف های برجسته به کار می رود و منظور از آن نور پردازی حروف از قسمت پشت می باشد که با این عمل بعد از نصب حروف برجسته شاهد روشنایی روی زمینه کار خواهیم بود. روش ساخت حروف نور اندریک به این شکل است که بعد از ساخت حروف، پایه هایی در قسمت پشت حروف تعبیه شده و در نهایت با کمی فاصله روی زمینه کار که می تواند شامل کامپوزیت، چوب ترمووود و دیگر موارد باشد نصب می شود.

اما یکی از زیباترین حروف های برجسته که از فروش و استقبال بسیار بالایی میان مشتریان برخوردار است حروف یا تابلو چلنیوم نور اندریک است که به روش های مختلفی قابل ساخت خواهد بود و مانند دیگر حروف های برجسته با استفاده از اس ام دی های بلوکی و نصب در قسمت پشت حروف، نور پردازی می شود؛ در واقع حروف برجسته چلنیوم نور اندریک علاوه بر اینکه از داخل حروف نور پردازی می شود، از قسمت پشت هم دارای نور می باشد؛ البته همانطور که گفتیم منظور از نور اندریک کردن حروف، نور پردازی از پشت حروف است، اما زیبایی تولید حروف برجسته چلنیوم نور اندریک این است که علاوه بر پشت حروف از داخل هم دارای روشنایی باشد.

 نصب زیر سازی چوب و کامپوزیت تابلو چلنیوم یکی از خدمات تابلو سازی نوین لایت است که با متدهای روز و مناسب ترین قیمت ارائه می گردد.

 

تابلو چلنیوم نور اندریک پانچ          تابلو چلنیوم نور اندریک پلکسی دوبل پانچ

 

تابلو چلنیوم نور اندریک و کادر دور پلکسی          تابلو چلنیوم نور اندریک کباب سنتی

 

تابلو چلنیوم نور اندریک فست فود          تابلو چلنیوم نور اندریک شرکت

 

تابلو چلنیوم نور اندریک پلکسی دوبل موتور فروشی          تابلو چلنیوم نور اندریک آموزشگاه موسیقی

 

تابلو چلنیوم نور اندریک پانچ و کامپوزیت          تابلو چلنیوم نور اندریک پیکسلی

 

تابلو چلنیوم پانچ

تابلو چلنیوم پانچ

یکی از نوآوری های عظیم در حرفه تابلو سازی را می توان قطع به یقین ساخت حروف برجسته چلنیوم پانچ عنوان کرد.

تابلو چلنیوم پانچی به دلیل دارا بودن اشکال مختلفی مانند دایره، ستاره و... که روی پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر برش داده می شود ، نور SMD را از قسمت های برش داده شده عبور می دهد ، که همین امر باعث شکست نور در تابلو خواهد شد و با عبور از کنار آن شاهد نمایی زیبا و چشم نواز خواهیم بود.

پانچ تابلو چلنیوم علاوه بر پلکسی گلاس می تواند روی لبه چنلیوم نیز انجام گیرد که لبه چلنیوم تابلو پانچی با نام هایی مانند چلنیوم ساید لایت، سوپر ساید لایت، پانچ سنتی و... نیز شناخته می شود.

پانچ کردن لبه چنلیوم بعد از تولید رول چنلیوم در کارخانه های تولید کننده توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود که انجام این عمل باعث می شود بعد از ساخت حروف چلنیوم، از نمای اصلی و لبه حروف شاهد نور پردازی به صورت پانچ باشیم.

مورد دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که تابلو های برجسته پانچی فقط شامل حروف چلنیوم پانچ نمی باشد و در تابلو های برجسته استیل و نئون پلاستیک با تلفیق های متفاوت نیز به کار می رود.

تابلو چلنیوم پانچ ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم نگینی ، تابلو چلنیوم اکلیلی و... هم از دیگر نام های تابلو چلنیوم پانچ هستند.

نکته آخر هم در رابطه با محاسبه قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای یا همان پانچ است که باید گفت معمولا پانچ های ایجاد شده حروف چلنیوم بر روی پلکسی گلاس و یا لبه چنلیوم قرار دارد که مسلما اگر پانچ بر روی هر دو متریال ایجاد شده باشد قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای یا پانچ نسبت به پانچ بر روی یک متریال افزایش خواهد داشت.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس پانج شده در یک یا چند رنگ متفاوت، SMD RGB یا فول کالر، PVC و منبع تغذیه

 

تابلو چلنیوم کالای برق          تابلو چلنیوم و ترمووود

 

تابلو چلنیوم پانچ ستاره ای آفتابی          تابلو چلنیوم پانچی و پولکی نور آفتابی

 

تابلو چلنیوم ابزار فروشی          حروف چلنیوم موتور فروشی

 

تابلو چلنیوم گل فروشی          تابلو چلنیوم چوبی سالن زیبایی

 

تابلو چلنیوم پلکسی قرمز و مشکی پانچ          تابلو چلنیوم پلکسی دوبل پانچ و باکس

 

تابلو چلنیوم کریستال (تابلو چلنیوم الماسی)

تابلو چلنیوم کریستال

تابلو چلنیوم کریستال از دیگر حروف های جدید چلنیوم است که به دلیل درخشان بودن با نام تابلو چلنیوم الماسی هم شناخته می شود.

ساخت این مدل از حروف چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال انجام می شود که در نوآوری، از حروف های برجسته بسیار زیبا به شمار می روند.

در رابطه با دانه های کریستال در تولید تابلو چلنیوم کریستال باید گفت که کریستال های استفاده شده در ساخت این مدل از تابلو تبلیغاتی چلنیوم، معمولا همان کریستال های استفاده شده در لوسترها هستند که در رنگ ها و انوع مختلفی وجود دارند.

در رابطه با نحوه چسباندن دانه های کریستال روی حروف چلنیوم هم باید گفت که این عمل با استفاده ار رزین پلی استر صورت می پذیرد؛ به این صورت که رزین پلی استر را با استفاده از موادی مانند سخت کننده و شتاب دهنده مخلوط کرده و در مرحله بعد دانه های کریستال را روی حروف ریخته و در نهایت روی کریستال ها رزین پلی استر ریخته شده و به این صورت ساخت حروف چلنیوم کریستال به اتمام می رسد.

روش دیگری که با استفاده از آن اقدام به ساخت تابلو چلنیوم کریستال می شود، استفاده از پلکسی گلاس های خرد توسط دستگاه است؛ به این صورت که بعد از ساخت حروف چنلیوم مبادرت به ریختن پلکسی های خرد شده روی حروف و چسباندن آنها توسط مایع کلروفرم روی حروف می گردد.

مورد دیگر در رابطه قیمت تابلو چلنیوم الماسی است که باید گفت استفاده از پلکسی خرد شده یا کریستال، تعیین کننده قیمت هستند و نکته مهم این است که قیمت ساخت حروف با استفاده از کریستال نسبت به پلکسی خرد شده بالاتر است.

SMD های استفاده شده در این مدل از تابلوها هم می تواند با توجه به سلایق مشتریان و نوع سفارش به شکلهای RGB ، فول کالر و تک رنگ متفاوت باشد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس شیشه ای، کریستال، SMD RGB یا فول کالر، PVC، و منبع تغذیه

 نوین لایت به عنوان مرکز ساخت تابلو چلنیوم با استفاده از دستگاه های مدرن تابلو سازی و تمام اتوماتیک هزینه تابلو چلنیوم را با بهترین کیفیت به حداقل رسانده است که مشتریان می توانند در کوتاه ترین زمان اقدام به سفارش و خرید تابلو چلنیوم خود نمایند. 

 

تابلو چلنیوم کریستال فول کالر          تابلو چلنیوم کریستال پانچ

 

تابلو چلنیوم کریستال آرایشگاه          تابلو چلنیوم کریستال فست فود

 

 تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی

منظور از تابلو چلنیوم طلایی، صرفا به واسطه رنگ لبه چلنیوم طلایی و پلکسی گلاس طلایی استفاده شده در این تابلو است و در واقع همان حروف چلنیوم است همراه با تفاوت رنگ پلکسی و لبه که در مدل های متنوعی مانند پانچ و دیگر انواع آن قابل ساخت است.

در رابطه با تابلوی چنلیوم طلایی این مورد را هم باید گفت که استفاده از پلکسی طلایی در حروف چنلیوم باعث می شود تا نور از سطح حروف عبور نکند که این مورد بر می گردد به ماهیت پلکسی طلایی که قابلیت عبور نور از خود را ندارد؛ لذا تابلو سازان به جهت اینکه حروف ساخته شده، نور را از خود عبور دهد اقدام به پانچ کردن پلکسی گلاس و یا دوبل کردن حروف چلنیوم با استفاده از رنگ های دیگر پلکسی می نمایند که مسلما با این عمل شاهد نور پردازی در حروف ساخته شده خواهیم بود.

نکته آخری که باید در رابطه با سفارش تابلو چلنیوم طلایی به یاد داشت این است که قیمت تابلو چلنیوم طلایی ساده نسبت به نوع پانچ و دوبل آن متفاوت می باشد و در کل قیمت نوع ساده آن پایین تر از انواع دیگر می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم طلایی یا پلگسی گلاس طلایی (حداقل یکی یا هر دو طلایی باشد)، SMD ،PVC و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم طلایی          تابلو چلنیوم جدید

 

تابلو چلنیوم طلایی پانچ و لبه پانچ          تابلو چلنیوم طلایی مغازه پوشاک

 

تابلو چلنیوم املاک طلایی          تابلو حروف چلنیوم پانچ طلایی

 

تابلو چلنیوم کریستال لبه طلایی          tablo-chalenium-amlak

 

تابلو چلنیوم گرد

 

تابلو چلنیوم باکس | تابلو چلنیوم گرد

تنوع در ساخت تابلو چلنیوم را می توان از محاسن این نوع از حروف برجسته عنوان نمود که ساخت تابلو چلنیوم باکس یا همان تابلو لایت باکس چلنیوم نیز یکی از انواع آن بشمار می رود.

گاها برخی از طرح ها در سفارش تابلو چلنیوم به شکلی است که امکان ساخت آن به شکل معمول قابل اجرا نخواهد بود که در این صورت مجموعه تابلو سازی می بایست تابلو چلنیوم را به شکل باکس اجرا نماید تا امکان نور پردازی از داخل باکس فراهم گردد.

مواردی مانند قطر قلم پایین و ابعاد کوچک از دلایل اصلی در ساخت باکس تابلو چلنیوم است که به شکل های لوگو اصلی، بیضی، دایره و دیگر اشکال قابل ساخت می باشد. باکس تابلو چلنیوم به شکل تمام پلکسی، چاپ و نصب استیکر روی پلکسی، پلکسی پانچ، لبه پانچ و یا تلفیق با دیگر متریال های موجود در تابلو سازی ساخته می شود.

به عنوان مثال می توانیم متن تبلیغاتی روی لایت باکس را به صورت پلکسی گلاس اجرا کنیم؛ به این صورت که متن مورد نظر از جنس پلکسی گلاس برش داده می شود و بعد از آن روی باکس چلنیوم نصب می شود.

و یا در شکلی دیگر می توان تصویر و یا متن تبلیغاتی را روی استیکر چاپ کرد و در نهایت استیکر را روی لایت باکس چسباند.

محاسبه قیمت تابلو چلنیوم گرد هم به این صورت است که استفاده از چاپ استیکر یا پلکسی گلاس روی تابلو چلنیوم گرد، تعیین کنند قیمت آن خواهد بود و به طور کلی به کار گیری از پلکسی نسبت به چاپ، قیمت چلنیوم گرد را افزایش خواهد داد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم، پلکسی گلاس، SMD ،PVC، چاپ استیکر و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم باکس لبه طلایی          تابلو چلنیوم باکس و حروف استیل

 

تابلو چلنیوم باکس و استیکر          تابلو چلنیوم باکس لبه پانچ و استیکر

 

تابلو چلنیوم باکس اسباب بازی          تابلو چلنیوم باکس بهران

 

تابلو چلنیوم باکس و چاپ استیکر          tablo-box-chalenium-tarh

 

تابلو چلنیوم دایره لبه پانچ          تابلو چلنیوم لوگو باکس بانک پاسارگاد

 

قیمت تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم
حال که با تابلو چلنیوم و انواع آن آشنا شدیم بهتر است قبل از سفارش تابلو چلنیوم به یکی از موضوعات مهم در مورد این نوع از حروف برجسته بپردازیم که آن هم قیمت تابلو چلنیوم است.

هر کدام از تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی به روش های متفاوتی قیمت گذاری می شوند که معمولا از عمده روش های آن می توان به قیمت گذاری برحسب متر مربع و متر محیط اشاره نمود که در رابطه با همین موضوع باید گفت قیمت هر متر تابلو چلنیوم بر حسب متر محیط می باشد.

منظور از متر محیط در قیمت گذاری عبارت است از متر کردن دور تا دور حروف ساخته شده که این عمل علاوه بر تابلو چلنیوم در مورد دیگر حروف های برجسته نیز انجام می گیرد.

همانطور که در این مطلب گفته شد تابلو چلنیوم را می توان توسط انواع متریال های مربوط به خود تولید نمود که مسلما این مورد می تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت تابلو چلنیوم داشته باشد.

به عنوان مثال لبه چنلیوم در انواع و برندهای مختلفی تولید می شود که هر کدام از نظر کیفی و شکل ظاهری که می تواند ساده و یا پانچ باشد با یکدیگر متفاوت می باشند و کاربرد آنها می تواند روی قیمت حروف تابلو چلنیوم ساخته شده تاثیر گذار باشد.

مورد دیگری که قیمت تابلو چلنیوم را تغییر خواهد داد کاربرد پلکسی گلاس در آن است. به عنوان مثال ساخت حروف برجسته چلنیوم پلکسی دوبل قیمت بالاتری نسبت به حروف چلنیوم نوع ساده خواهد داشت. از دیگر مواردی که در قیمت گذاری تابلو چلنیوم می بایست به آنها اشاره داشت عبارتند از نوع اس ام دی به کار رفته، رنگ لبه چنلیوم و تلفیق چلنیوم با دیگر حروف های برجسته که در نهایت همانطور که عنوان شد بعد از ساخت حروف، محاسبه قیمت تابلو چلنیوم بر حسب متر محیط انجام می گیرد.

 با مشاهده لیست قیمت زیر می توانید هزینه ساخت تابلو چلنیوم را محاسبه کنید.

نوع محصول قطر قلم (سانتیمتر) قیمت هر متر محیط (تومان)
حروف چلنیوم ساده 15 600/000
حروف چلنیوم ساده نور اندریک 15 650/000
حروف چلنیوم پلکسی پانچ 15 620/000
حروف چلنیوم لبه پانچ 15 620/000
حروف چلنیوم پلکسی پانچ و لبه پانچ 15 640/000
حروف چلنیوم پلکسی پانچ نوراندریک 15 670/000
حروف چلنیوم لبه پانچ نور اندریک 15 670/000
حروف چلنیوم پلکسی پانچ و لبه پانچ نوراندریک 15 690/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل 15 690/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل پانچ 15 710/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل لبه پانچ 15 710/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل پانچ و لبه پانچ 15 730/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل پانچ نوراندریک 15 760/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل لبه پانچ نور اندریک 15 760/000
حروف چلنیوم پلکسی دوبل پانچ و لبه پانچ نور اندریک 15 780/000

اطلاعات تکمیلی در رابطه با سفارش و قیمت تابلو چلنیوم:

لبه های چنلیوم مورد استفاده در حروف، دارای ضخامت 0.4 میل به همراه 15 سال ضمانت هستند.

پلکسی گلاس های های مورد استفاده در تولید تابلو چلنیوم از برندهای مرغوب تایوان همراه با 15 سال ضمانت هستند.

اس ام دی و منبع تغذیه به کار رفته در حروف چلنیوم از به نام ترین های بازار همراه با ضمانت 10 ساله هستند.

هر سانت افزایش قطر قلم، شامل 3 درصد افزایش در قیمت تابلو چلنیوم خواهد بود.

 مشخصات فنی تابلو چلنیوم

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم تابلو چلنیوم با استفاده از چنلیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و منبع تغذیه ساخته می شود که تمامی آنها در قیمت گذاری تابلو چلنیوم موثر هستند؛ لذا در ادامه به طور مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

رول چنلیوم

رول چنلیوم در تابلو سازی
چنلیوم نوعی آلومینیوم است که به عنوان لبه حروف چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرد و در پهنای 7، 9 و 11 سانتیمتر با ضخامت هایی بین 0.3 تا 0.5 به شکل رول تولید می شود.

رول های چنلیوم در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها کیفیت ها و قیمت های متفاوتی را دارند و استفاده از هر برند می تواند تاثیر متفاوتی در قیمت تابلو چلنیوم داشته باشد.

پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در تابلو چلنیوم
متریال دیگری که در قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار است، پلکسی گلاس می باشد؛ ورق پلکسی گلاس یا همان آکریلیک گلاس نوعی پلاستیک است که در ساخت و تولید حروف برجسته چلنیوم به عنوان نمای اصلی یا روی حروف به کار گرفته می شود.

اس ام دی و پی وی سی

اس ام دی و پی وی سی در تابلو چلنیوم
لامپ اس ام دی بلوکی یک از انواع لامپ های اس ام دی است که در ساخت تابلو چلنیوم به عنوان روشنایی تابلو به کار می رود که در برندها و رنگ های متفاوتی موجود هستند و امروزه جهت تولید تابلو چلنیوم از نوع ضد آب آن استفاده می شود.

در مورد پی وی سی هم باید گفت که پی وی سی یک نوع پلاستیک که به عنوان زیر سازی حروف چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرد که لامپ های اس ام دی روی آن نصب می شوند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه در تابلو چلنیوم
لامپ های اس ام دی تابلو چلنیوم معمولا جهت روشنایی نیازمند برق 12 ولت هستند که برای تبدیل برق 220 شهری به 12 ولت باید از منبع تغدیه یا همان پاور در تابلو چلنیوم استفاده شود که استفاده از پاور با برندها و کیفیت های مختلف در قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار خواهد بود.

مزایای تابلو چلنیوم

مزایای تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم دارای مزیت های بسیاری است که مهمترین آنها عبارتند از:

دوام و ماندگاری بسیار بالا در برابر شرایط مختلف جوی مانند برف، باران، باد، گرما و آفتاب.

امکان اجرا در رنگ بندی های مختف.

قابلیت روشنایی و نورپردازی.

مصرف بسیار پایین برق.

برجسته بودن و زاویه دید فوق العاده.

نصب سریع و آسان.

پرفروش ترین رنگ های تابلو چلنیوم

پرفروش ترین رنگ های تابلو چلنیوم
همانطور که تا این قسمت از مطلب خوانیدم، متوجه شدیم که تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی تولید می شود که هر کدام از آنها در رنگ های مختلفی نیز قابل تولید می باشند که پر فروش ترین آنها عبارتند از:

تابلو چلنیوم قرمز، تابلو چلنیوم مشکی طلایی، تابلو چلنیوم زرد، تابلو چلنیوم سفید، تابلو چلنیوم سفید طلایی، تابلو چلنیوم مشکی سفید، تابلو چلنیوم بنفش، تابلو چلنیوم صورتی، تابلو چلنیوم سبز، تابلو چلنیوم آبی، تابلو چلنیوم نارنجی و...

روش های ساخت تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم

به طور کلی تابلو های تبلیغاتی در کارگاه های تابلو سازی با استفاده از ابزار و ماشین آلات مختص به خود ساخته می شوند که تابلو چلنیوم هم به همین صورت به مرحله تولید می رسد. اما نکته ای که آگاهی و دانش آن خالی از لطف نیست، دو روش متداول در ساخت تابلو چلنیوم است که پیشنهاد می شود به مطالعه این مورد نیز بپردازیم.

ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی

ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی
در ابتدای مطلب به متریال های ساخت در حروف برجسته چلنیوم پرداختیم و متوجه شدیم که پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و رول چنلیوم از اصلی ترین متریال ها در ساخت این حروف بشمار می رود. در مورد ساخت چلنیوم به روش دستی باید اینگونه گفت که در ابتدا تابلو مورد نظر توسط طراح مجموعه تابلو سازی طراحی شده و در مرحله بعد نوبت به برش پلکسی گلاس می رسد که این کار توسط دستگاه برش لیزر انجام می گیرد.

بعد از برش لیزر نوبت به ساخت حروف چنلیوم می رسد که این کار توسط نیروهای انسانی مجرب به نام حروف ساز چنلیوم انجام می گیرد؛ به این صورت که تمام خم کاری ها و ایجاد زوایا در لبه چنلیوم تماما به شکل دستی همراه با ابزارهای مربوطه و بدون دخالت دستگاه انجام می شود.

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه
تنوع پذیری و حس خلاقیت در حرفه تابلو سازی مدیران و صاحبان این مشاغل را در تمام عمر شغلی خود تشویق به نوآوری ها همراه با کاهش ضریب خطاها و تسریع در تولیدات نموده است؛ لذا در رابطه با همین مورد مخترعان و تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی نیز همه روزه در پی تولیدات نو و مدرن می باشند که یکی از آنها در دهه حاضر تولید و ساخت دستگاه حروف ساز چنلیوم است.

عملکرد دستگاه حروف ساز چنلیوم به این شکل است که رول چنلیوم در قسمتی از دستگاه قرار داده می شود و بعد از آن شخص اپراتور با استفاده از سیستم کامپیوتر و یک نرم افزار رابط مبادرت به ارسال اطلاعات طرح روی دستگاه می نماید و با انجام این مراحل تمام زوایا و خم کاری های لبه چنلیوم توسط دستگاه حروف ساز چنلیوم انجام می گیرد و در نهایت توسط نیروهای انسانی، لبه چنلیوم دور تا دور پلکسی گلاس چسبانده می شود.

مراحل سفارش تابلو چلنیوم

مراحل سفارش تابلو چلنیوم

برای سفارش تابلو چلنیوم به تابلو سازی مورد نظر می بایست مراحلی طی شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

دریافت مجوز نصب تابلو چلنیوم

اولین موردی که مشتریان باید برای سفارش تابلو چلنیوم از آن آگاه باشند این است که جهت نصب تابلوها در سردر مغازه، شرکت، پاساژ و مواردی مشابه می بایست مجوز نصب تابلو را دریافت نمایند که می توانند با مراجعه به شهرداری منطقه محل نصب تابلو، به سرعت اقدام به دریافت مجوز نصب نمایند.

اندازه گیری محل نصب تابلو چلنیوم

بعد دریافت مجوز نصب تابلو می بایست کارشناس مجموعه تابلو سازی به محل نصب تابلو مراجعه کرده و اندازه گیری های لازم جهت نصب تابلو را انجام دهد و تمام نکات فنی را در نظر گرفته و اگر نیاز به توضیحاتی هم بود به کارفرما اعلام نماید.

طراحی تابلو چلنیوم

بعد از اینکه اندازه گیری محل نصب تابلو چلنیوم انجام شد، ابعاد مورد نظر در اختیار طراح تابلو سازی قرار می گیرد و مراحل طراحی تابلو از قبیل رنگ تابلو چلنیوم، فونت تابلو چلنیوم و.. انجام می شود و در نهایت با تایید طرح توسط کارفرما، مرحله طراحی به اتمام می رسد.

ساخت و مونتاژ تابلو چلنیوم

بعد از مرحله طراحی نوبت به ساخت حروف چلنیوم می رسد و همانطور که در قسمت بالا اشاره نمودیم این مرحله به دو شکل دستی و یا دستگاهی انجام می شود و در نهایت بعد از ساخت، حروف های مورد نظر با استفاده از اس ام دی های بلوکی به مرحله سیم کشی و روشنایی می رسند.

نصب تابلو چلنیوم

در نهایت و بعد از اینکه مراحل فوق انجام شد نوبت به نصب تابلو می رسد که این مرحله هم توسط نصاب تابلو چلنیوم صورت می گیرد که در رابطه با نصب هم باید گفت که بسته به نوع تابلو، ارتفاع محل نصب از سطح زمین و... مراحل نصب با استفاده از نصب داربست، بالابر و یا نردبان انجام می شود.

سفارش آنلاین تابلو چلنیوم

یکی از روش های دیگر سفارش تابلو چلنیوم، ثبت سفارش آنلاین تابلو چلنیوم است که مجموعه نوین لایت به طور شبانه روزی و آنلاین اقدام به دریافت سفارشات می باشد.

برای سفارش تابلو چلنیوم به صورت آنلاین، کافیست با ورود به صفحه اصلی سایت و کلیک بر روی فرم ثبت سفارش که با آیکون مداد و دفتر مشخص شده است  اقدام نماید.

نمونه تابلو چلنیوم

 

تابلو چلنیوم سوپر پروتئین          تابلو چلنیوم و کامپوزیت نور اندریک

 

ساخت تابلو چلنیوم کارخانه          حروف چلنیوم کافه قنادی

 

تابلو چلنیوم سفید و کامپوزیت سبز          تابلو چلنیوم قرمز و ال ای دی

 

تابلو چلنیوم و کامپوزیت فروشگاه شهروند          تابلو چلنیوم سینا کاشی

 

تابلو چلنیوم مرکز ترک اعتیاد          تابلو چلنیوم قرمز داروخانه

 

تابلو چلنیوم فروشگاه ورزشی          تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک درب ضد سرقت

 

تابلو چلنیوم پلکسی و اس ام دی سفید          تابلو چلنیوم ترمووود پلکسی سفید و لبه طلایی

 

تابلو چلنیوم روی شیشه رستوران          تابلو چلنیوم سفید و کامپوزیت مشکی

 

تابلو چلنیوم و کامپوزیت داروخانه          تابلو چلنیوم آجیل و خشکبار

 

تابلو چلنیوم لاسوگاسی          تابلو چلنیوم پاساژ

 

تابلو چلنیوم رنگ زرد          تابلو چلنیوم کارخانه روغن موتور

 

تابلو چلنیوم آگاما و کامپوزیت قرمز          تابلو چلنیوم کامپوزیت و فلاشینگ مشکی

 

تابلو چلنیوم سفید و سبز          تابلو چلنیوم مطب

 

تابلو چلنیوم بنفش          تابلو چلنیوم مشکی

 

تابلو چلنیوم لوازم خانگی          تابلو چلنیوم روی چوب

 

تابلو چلنیوم شیرینی          تابلو چلنیوم زمینه مشکی

 

تابلو چلنیوم داخل شرکت          تابلو چلنیوم سردر روی آهن

 

تابلو چلنیوم روی سنگ آجر          تابلو چلنیوم سبز و سورمه ای

 

تابلو چلنیوم لبه نقره ای پلکسی سورمه ای پارس          تابلو چلنیوم لبه مشکی رویه چوب

 

تابلو چلنیوم کامپوزیت مرغ سوخاری          تابلو چلنیوم سفید نیو حجاب

 

تابلو چلنیوم آزاد راه تهران شمال          تابلو چلنیوم چاپ و تبلیغات

 

تابلو چلنیوم مازندران          تابلو چلنیوم سیستم تهویه

 

تابلو چلنیوم کامپوزیت مشکی کافه رستوران          تابلو چلنیوم و کامپوزیت کارگاه ماشین سنگین

 

تابلو چلنیوم آگاما مشکی          تابلو چلنیوم آگاما نور قرمز

 

تابلو چلنیوم سفید لبه نقره ای          تابلو چلنیوم تعمیرگاه

 

تابلو چلنیوم برگر ذغالی          تابلو چلنیوم بستنی و آبمیوه

 

تابلو چلنیوم قرمز کافه          تابلو چلنیوم روی شیشه مغازه

 

تابلو چلنیوم لباس فروشی          تابلو چلنیوم پوشاک ورزشی

 

تابلو چلنیوم نمایندگی و تعمیرگاه بنز          تابلو چلنیوم طلایی و چوب ترمو فست فود

 

ساخت تابلو چلنیوم پیتزا فست فود          تابلو چلنیوم نمایشگاه بین المللی

 

تابلو چلنیوم دوبل و کامپوزیت داروخانه          تابلو چلنیوم داروخانه پلکسی دوبل

 

تابلو چلنیوم کبابی پانچ          تابلو چلنیوم غذای سنتی

 

تابلو چلنیوم دوبل پانچ املاک          تابلو چلنیوم پانچ آفتابی املاک

 

تابلو چلنیوم پانچ و چوب سالن زیبایی          تابلو چلنیوم پانچ دوبل مشاورین املاک

 

تابلو چلنیوم دندانپزشکی          تابلو چلنیوم خدمات مسافرتی و جهانگردی

 

تابلو چلنیوم لوازم یدکی خودرو          تابلو چلنیوم پانچ فست فود پلکسی دوبل

 

تابلو چلنیوم پانچ درب ضد سرقت          تابلو چلنیوم پانچ دوبل و فلکسی فیس

 

تابلو چلنیوم پانچ تک پلکسی          تابلو چلنیوم پلکسی پانچ و لبه پانچ سالن زیبایی

 

تابلو چلنیوم پانچی و فلکسی فیس          تابلو چلنیوم داخل مغازه پانچ

 

تابلو چلنیوم اکلیلی          تابلو چلنیوم داروخانه شبانه روزی

 

تابلو چلنیوم مانتو فروشی          تابلو چلنیوم سفید لبه پانچ

 

تابلو چلنیوم پانچ آزمایشگاه پاتوبیولوژی          تابلو چلنیوم رستوران گیلانی پانچ دوبل

 

تابلو چلنیوم لوگو و کامپوزیت داروخانه پانچ          تابلو چلنیوم پانچ دوبل و کامپوزیت املاک

 

تابلو چلنیوم ستاره ای پانچ طلایی          تابلو چلنیوم پانچ در کرج

 

تابلو چلنیوم پانچ موتور سیکلت          تابلو چلنیوم پانچ ستاره ای آرایشگاه

 

تابلو چلنیوم پانچ طلایی رویال          تابلو چلنیوم پلکسی دوبل سورمه ای و سفید پانچ

 

تابلو چلنیوم رستوران لبنانی          تابلو چلنیوم پانچ دوبل موبایل فروشی

 

تابلو چلنیوم اتو گالری نور اندریک          تابلو چلنیوم املاک نور اندریک قرمز

 

تابلو حروف چلنیوم نور اندریک داروخانه          تابلو حروف چلنیوم املاک تهران

 

تابلو چلنیوم و تابلو لاس وگاسی ترمووود          تابلو چلنیوم پانچ و استیل

 

تابلو چلنیوم و تابلو نئون لاس وگاسی          تابلو چلنیوم و تابلو استیل کریستال

 

باکس تابلو چلنیوم لاس وگاسی          تابلو چلنیوم فست فود و تابلو نئون

 

تابلو چلنیوم باکس فست فود          تابلو چلنیوم باکس باشگاه ورزشی

 

باکس تابلو چلنیوم و ال ای دی کافه          تابلو چلنیوم باکس مربع و پلکسی گلاس

 

تابلو چلنیوم باکس پیتزا          تابلو چلنیوم باکس لبه نقره ای و استیکر

 

تابلو چلنیوم لوگو باکس پانچ          تابلو چلنیوم پزشکی باکس

 

تابلو چلنیوم باکس لوگو املاک          تابلو چلنیوم باکس کافه پلکسی

 

تابلو چلنیوم باکس آژانس مسافرتی          تابلو چلنیوم باکس سوپر ساید لایت

 

تابلو چلنیوم باکس و ترانس          تابلو چلنیوم باکس مغازه

 

تابلو چلنیوم باکس لبه نقره ای براق          تابلو چلنیوم باکس تعمیرگاه

 

تابلو چلنیوم باکس لبه مشکی لوگو          تابلو چلنیوم باکس لبه سفید

 

تابلو چلنیوم باکس فست فود          تابلو چلنیوم باکس گرد و استیل

 

تابلو چلنیوم باکس پانچ نقره ای          تابلو چلنیوم باکس اپل

       

تابلو چلنیوم باکس سبز          تابلو چلنیوم باکس داروخانه

 

تابلو چلنیوم باکس کافه و استیکر          تابلو چلنیوم باکس لبه و پلکسی طلایی

 

تابلو چلنیوم باکس گرد و استیکر          تابلو چلنیوم باکس گرد لبه پانچ نقره ای

 

تابلو چلنیوم باکس استیکر همبرگر          تابلو چلنیوم باکس پلکسی طلایی

 

تابلو چلنیوم کامپوزیت          تابلو چلنیوم پولکی

 

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل          تابلو چلنیوم آرایشگاه

 

تابلو چلنیوم تبریز          تابلو چلنیوم پانچی

 

تابلو چلنیوم استیل          تابلو چلنیوم الماسی

 

سوالات متداول

 

تابلو چلنیوم درست است یا تابلو چنلیوم؟

تابلو چلنیوم یک تابلو حروف برجسته است که نام اصلی آن چنلیوم می باشد که در زبان لاتین از مخفف دو کلمه aluminium + channel پدیدار شده است.

تاریخچه تابلو چلنیوم چیست؟

تاریخچه تابلو چلنیوم بر می گردد به سال 1980 میلادی در اسپانیا که شرکتی به نام MCI توانست آلومینیوم را طی فرایندهایی به صورت رول های آینه ای شکل تبدیل و با برند آلوراپید روانه بازار نماید که امروزه از معتبر ترین برندهای موجود چنلیوم در بازار بشمار می رود.

تابلو چلنیوم جدید

جدیترین نوع تابلو چلنیوم که در حال حاضر توسط تابلوسازان تولید می شود تابلوهای چلنیوم پانچ و تابلو چلنیوم کریستال است.

طرح تابلو چلنیوم چطور انجام می شود؟

طراحی تابلو چلنیوم با استفاده از نرم افرارهای کامپیوتری انجام می شود که کاربردی ترین آن، نرم افزار کورل دراو است.

محاسبه آنلاین قیمت تابلو چلنیوم

برای محاسبه آنلاین قیمت تابلو چلنیوم می توانید از طریق فرم ثبت سفارش در صفحه اصلی سایت با ما در ارتباط باشید که در این صورت کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تابلو چلنیوم تلفیقی یا ترکیبی چیست؟

تابلو چلنیوم را می توان با انواع حروف های برجسته و متریال هایی مانند پولکی، لامپ نئون، لامپ های لاسوگاسی، گیاه مصنوعی و موارد دیگر تلفیق نمود و یک حروف برجسته خلاقانه و خاص را تولید کرد که اصطلاحا به این مدل از تابلو، تابلو چلنیوم تلفیقی یا ترکیبی گفته می شود.