در این مطلب می خواهیم به ساخت یکی از تابلوهای تبلیغاتی پرفروش و شناخته شده در تابلو سازی با استفاده از دستگاه جدید حروف سازی به نام دستگاه حروف ساز چلنیوم بپردازیم که پیشنهاد می کنیم جهت شناخت بیشتر و سفارش تابلو چلنیوم با دستگاه، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

امروزه شغل تابلو سازی یکی از مشاغل بسیار کاربردی به عنوان پیشبرد دیگر مشاغل در جهت معرفی خود و محصولاتشان به مشتریان بشمار می رود که این موضوع با رویت تابلوهای نصب شده بر سردر مغازه ها، شرکت ها و مکان های تجاری برای همگان واضح و مبرهن است.

صاحبان کسب و کارها تابلوهای متفاوتی را برای تبلیغات خود سفارش می دهند که از محبوب ترین و پرکاربرد ترین آنها باید به تابلو چلنیوم اشاره نماییم.

تابلو چلنیوم یا حروف چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یا حروف چلنیوم چیست؟
چلنیوم که واژه صحیح آن چنلیوم است یک نوع آلومینیوم است که به صورت رول های براق و مات در رنگ های مختلف تولید می شود و کاربرد آن در ساخت تابلو و حروف های برجسته می باشد.

احتمالا تابلوهای برجسته را در سطح شهر مشاهده نموده اید که به شکل لوگو یا حروف ساخته شده اند و لبه یا برجستگی آنها ظاهری آلومینیومی دارد که این نوع آلومینیوم همان چنلیوم است.

سطح تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک است می باشد که قابلیت عبور نور از آن وجود دارد.

شرکت های تابلو سازی بعد از ساخت تابلو چلنیوم این نوع تابلو را با استفاده از اس ام دی نورپردازی می کنند و روی سردر مکان های تجاری نصب می کنند.

روش ساخت تابلو چلنیوم

تابلو‌ چلنیوم به طور کلی به دو روش ساخته می شود که یکی از آنها روش دستی و دیگری ساخت تابلو‌ چلنیوم با دستگاه است که امروزه از هر دو روش آن استفاده می شود؛ اما تولید تابلو‌ چلنیوم با دستگاه، روشی نو و مدرن است که از قابلیت های مثبتی برخوردار است که تا انتهای مطلب به طور کامل به آن می پردازیم.

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

برای ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه نیازمند سه دستگاه به نام های دستگاه لیزر، دستگاه خم حروف چنلیوم و دستگاه سی ان سی هستیم که کاربرد هر کدام را به طور مختصر و مفید شرح خواهیم داد.

دستگاه برش لیزر در ساخت تابلو چلنیوم

دستگاه برش لیزر در ساخت تابلو چلنیوم

همانطور که گفتیم سطح تابلو چلنیوم یا همان روی کار تابلو چلنیوم از جنس پلکسی گلاس است که قبل از ساخت حروف می بایست برش داده شود.

سالیان قبل برای برش پلکسی از تیغ های مخصوص استفاده می شد که این کار توسط دست انجام می گرفت؛ اما به مرور زمان دستگاه لیزر ساخته شد و امروزه برای برش پلکسی گلاس از دستگاه لیزر استفاده می شود.

برش پلکسی با استفاده از دستگاه لیز دو مزیت مهم دارد که یکی از آنها سرعت برش و دیگری برش دقیق و یکدست پلکسی است؛ لذا استفاده از دستگاه لیزر در تابلو سازی، اولین مرحله در ساخت حروف چلنیوم می باشد.

دستگاه خم حروف چلنیوم

دستگاه خم حروف چلنیوم
برای ساخت حروف چلنیوم می بایست متریال چنلیوم دور پلکسی گلاس برش خورده قرار گیرد که این عمل با خم کردن لبه چنلیوم مطابق با پلکسی انجام می شود.

خم و زاویه زدن چنلیوم را می توان به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه انجام داد که امروزه با وجود دستگاه خم چنلیوم می توان این عمل را در سریعترین زمان ممکن همراه با کیفیت بالا انجام داد.

نکته قابل توجه در ساخت تابلو‌ چلنیوم با دستگاه هم این است که بعد از خم کاری چنلیوم، نصب چنلیوم به پلکسی گلاس به صورت دستی و با استفاده از چسب انجام می شود.

دستگاه سی ان سی

دستگاه سی ان سی
همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم قابلیت نورپردازی را دارد که روشنایی آن با استفاده از اس ام دی های بلوکی انجام می شود؛ به این صورت که باید یک زیر سازی از جنس پی وی سی برای چلنیوم ساخته شده آماده شود و بعد از آن اس ام دی ها روی پی وی سی نصب شده و در آخر مبادرت به روشنایی آن با استفاده از منبع تغذیه ۱۲ ولت شود.

برش پی وی سی باید مطابق با حروف چلنیوم ساخته شده انجام شود که امروزه این برش ها توسط دستگاه سی ان سی صورت می گیرد؛ چرا که دستگاه سی ان سی می تواند برش پی وی سی را در کمترین زمان ممکن و کیفیت بسیار بالا و بدون نقص انجام دهد.

لذا نتیجه می گیریم که سی ان سی یکی دیگر از ماشی آلات کاربردی در تابلو سازی و ساخت تابلو چلنیوم بشمار می رود.

بهترین دستگاه ها در ساخت تابلو چلنیوم

در رابطه با دستگاه های ساخت چلنیوم باید به این نکته دقت داشت که هر چه دستگاه ها مدرن تر و جدید تر باشند، ساخت چلنیوم هم اصولی تر صورت می گیرد.

به طور کلی باید اینطور نوشت که در سالهای اولیه ساخت دستگاه چنلیوم، کیفیت تولید حروف به شکل امروزی نبود و مشکلاتی در خم و زاویه های حروف وجود داشت؛ اما در حال حاضر دستگاه های تولید شده، حروف چلنیوم را بدون مشکل و به زیبایی به مرحله ساخت و نصب می رسانند.

قیمت ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

در ابتدا باید گفت که قیمت گذاری تابلو‌ چلنیوم با محاسبه متر دور حروف چلنیوم در نظر گرفته می شود که فی هر متر محیط را اتحادیه تابلو سازان به تابلو سازی ها اعلام می کند.

نکته دیگر هم که مربوط به این مطاب می شود، قیمت تابلو چلنیوم با دستگاه است که باید گفت قیمت ساخت چلنیوم به صورت دستی و یا دستگاه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ اما بهتر است ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه انجام شود تا خروجی کار، زیبا و بدون نقص باشد.

مزایای ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

ساخت تابلو چلنیوم با استفاده از دستگاه شامل دو نکته مثبت است که عبارتند از:

کیفیت بالای ساخت

با استفاده از دستگاه لیزر، خم و سی ان سی، کیفیت و زیبایی چلنیوم چند برابر می شود به طوریکه این موضوع با کمی دقت برای همگان واضح است.

سرعت بالای ساخت

دستگاه خم چنلیوم می تواند در هر ساعت ۱۰۰ متر حروف را خم کند و هر شخص تابلو ساز هم می تواند در هر ساعت مبادرت به چسباندن ۲۰ متر لبه نماید که این مورد بی نظیر بوده و می توان با هر ۵ نیروی ساده تابلو ساز در هر یک ساعت ۱۰۰ متر حروف تولید کرد.