تابلو چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته از تابلوهای تبلیغاتی بشمار می رود که بازخورد مفیدی در برندسازی و معرفی مشاغل را دارد؛ نکته مهمی که در این مبحث می خواهیم به آن بپردازیم اس ام دی های استفاده شده در تابلو چلنیوم است که در انواع و برندهای متفاوتی موجود هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

بهترین اس ام دی بلوکی

اس ام دی بلوکی چیست؟

به طور کلی اس ام دی ها یک منبع نوری هستند که در انواع مختلفی ساخته می شوند که یکی از مدل های تولید آنها اس ام دی بلوکی نام دارد؛ اس ام دی های بلوکی شکلی از اس ام دی هستند که به صورت یک بلوک ساخته می شود که روی هر بلوک تعدادی چیپ اس ام دی قرار داده شده است.

در رابطه با کاربرد اس ام دی های بلوکی هم باید گفت که می توان از این شکل اس ام دی ها در مشاغل مختلفی استفاده نمود که صنعت و شغل تابلو سازی هم یکی از آنها بشمار می رود.
کاربرد اس ام دی بلوکی را می توان در تولید تابلوهایی مانند تابلو لایت باکس، تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و... عنوان نمود.


انواع اس ام دی بلوکی چیست و کدام یک بهترند؟

اس ام دی های بلوکی را به طور کلی می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها می پردازیم.

اس ام دی بلوکی رزینی

اس ام دی بلوکی رزینی
اس ام دی بلوکی ساده که با نام اس ام دی بلوکی رزینی نیز معروف است به نوعی از اس ام دی ها گفته می شود که به طور معمول 3 عدد چیپ اس ام دی روی آن قرار گرفته است.
روی این بلوک های اس ام دی معمولا 1 تا 4 مقاومت هم قرار گرفته است که در ادامه و در مبحث مقاومت اس ام دی بلوکی به آنها نیز می پردازیم.

اس ام دی بلوکی اینجکشن

اس ام دی بلوکی اینجکشن
این مدل از اس ام دی از جدیدترین تکنولوژی در ساخت اس ام دی بلوکی بهره می گیرد؛ به این صورت که روی هر بلوک اس ام دی 3 عدد چیپ به شکل عدسی نصب می شود.
ساخت این مدل اس ام دی ها به این صورت است که بعد از نصب چیپ اس ام دی روی بلوک ها، یک پلاستیک محدب و نیم دایره روی چیپ ها قرار می گیرد که این امر باعث خواهد شد تا نور اس ام دی افزایش پیدا کرده و محدوده بیشتری را نورپردازی کند.

اس ام دی رزینی بهتر است یا اینجکشن؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه نمودیم به راحتی می توانیم متوجه شویم که اس ام دی اینجکشن به مراتب از اس ام دی رزینی بهتر است؛ چرا که شدت نور بالایی دارد و روشنایی تابلو چلنیوم و دیگر حروف های برجسته بیشتر است.


تشخیص نوع چیپ اس ام دی بلوکی

تشخیص نوع چیپ اس ام دی بلوکی
همانطور که گفتیم اس ام دی های بلوکی دو نوع چیپ دارند که یکی از آنها چیپ ساده و دیگری چیپ اینجکشن است که با عنوان چیپ عدسی دار شناخته می شود که روش تشخیص آنها نیز کاملا مشخص بوده و از روی ظاهر قابل مشاهده می باشد.


تشخیص مقاومت اس ام دی بلوکی

تشخیص مقاومت اس ام دی بلوکی
همانطور که گفتیم تعدادی مقاومت روی اس ام دی ها موجود است که تشخیص آنها نیز بسیار راحت است و می توان با شمارش تعداد آنها به راحتی به این موضوع دست یافت.

تشخیص رنگ بندی اس ام دی بلوکی

تشخیص رنگ اس ام دی باید بعد از روشنایی آنها مشخص شود؛ در واقع بعد از روشن کردن اس ام دی می توانیم رنگ آن را مشاهده نماییم.  

برندهای اس ام دی بلوکی

برندهای اس ام دی بلوکی
در آخر می رسیم به مبحث برند اس ام دی ها که مشخص کننده دیگر در رابطه با کیفیت اس ام دی می باشد که می توانید در رابطه با شناخت و آگاهی از انواع برندها با ما در تماس باشید.