ماکت سازی و ساخت ماکت تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی و جذب مشتری به شکل تبلیغات محیطی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم؛ لذا اگر قصد سفارش ماکت تبلیغاتی و اطلاع از انواع ماکت تبلیغاتی و قیمت ماکت تبلیغاتی را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ماکت تبلیغاتی

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی بر کسی پوشیده نیست و اکثر افراد در دنیای مدرن و عصر حاضر به این امر واقف بوده و به خوبی شاهد تغییر و تحولات صورت گرفته در تمام زمینه ها و مشاغل می باشند که یکی از این مشاغل مربوط می شود به صنعت تبلیغات و تابلو سازی.
شرکت های تابلو سازی محصولات متنوع خود را با استفاده از متریال های متفاوتی به بازار عرضه می کنند که یکی از آنها ماکت های تبلیغاتی هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

ماکت سازی

ماکت به معنی نمونه است و اگر بخواهیم تعریفی کلی از ماکت داشته باشیم باید اینطور عنوان کنیم که ماکت به نمونه ای از یک محصول گفته می شود که به شکل کوچک یا بزرگ با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شود و هدف از ساخت آن، معرفی یک محصول قبل و یا بعد از تولید می باشد.

در رابطه با ساخت ماکت ها نیز باید گفت که تولید ماکت توسط افراد متخصص همراه با ابزارها و دستگاه های مربوطه صورت می پذیرد.

ماکت تبلیغاتی چیست؟

همانطور که گفتیم ماکت به نمونه ای از محصول گفته می شود که ماکت های تبلیغاتی هم یکی از آنها بشمار می روند.

به عنوان مثال شرکت هایی هستند که تولید کننده محصولاتی مانند خودرو، ابزار آلات، لوازم آرایشی و… هستند که برای تبلیغات محیطی خود اقدام به سفارش ماکت محصولات خود و نصب آنها در سالن نمایشگاه، محیط کاری، اتوبانها و اماکنی مشابه می کنند که به این نوع از ماکتها، ماکت تبلیغاتی گفته می شود.

جهت سفارش و طراحی انواع ماکت های تبلیغاتی به شکل سه بعدی با مشاوران ما در تماس باشد.

کاربرد ماکت تبلیغاتی

کاربرد ماکت تبلیغاتی
به طور کلی هدف از تولید ماکت های تبلیغاتی بازاریابی و تبلیغات می باشد که در دو نوع ماکت تبلیغاتی داخلی و خارجی تولید می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

ماکت تبلیغاتی داخلی (indoor)

ماکت های تبلیغاتی داخلی به ماکت هایی گفته می شود که داخل محیط هایی مانند سالن نمایشگاه، شرکت، مترو، مغازه ها، ساختمانهای اداری و مواردی مشابه قرار می گیرد.
ساخت ماکت داخلی به دلیل اینکه در برابر شرایط آب و هوایی مانند باران، برف و آفتاب قرار نمی گیرد با استفاده از متریال هایی مانند فیبر، فویل، یونولیت و… انجام  می شود که مسلما همین امر در اکثر مواقع باعث می شود تا قیمت ماکت تبلیغاتی مقرون به صرفه و ارزان باشد.

ماکت تبلیغاتی خارجی (outdoor)

نوع دیگری از ماکت های تبلیغاتی مربوط می شود به ماکت های خارجی که در محیط هایی مانند خیابان، پشت بام، اتوبانها و… قرار می گیرد.

نکته مهم در ساخت ماکت های تبلیغات خارجی هم این است که به دلیل کاربرد آنها در شرایط جوی مختلف می بایست از متریال های با دوام مانند آهن، استیل، آلومینیوم، کامپوزیت و… در تولید آنها استفاده شود.

مورد دیگر هم این است که قیمت ماکت تبلیغاتی خارجی به دلیل کاربرد متریال های گران قیمت در تولید نسبت به ماکت های داخلی بالاتر است.

انواع ماکت تبلیغاتی

انواع ماکت تبلیغاتی

در ادامه با انواع ماکت های تبلیغاتی که در مکان های مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند آشنا می شویم.

ماکت بیلبورد

بیلبورد تبلیغاتی به تابلو ها یا سازه های بزرگی گفته می شود که در اتوبانها، جاده ها و پل های هوایی نصب می شوند که به واسطه آنها می توان اقدام به معرفی محصولات شرکت ها و مشاغل نمود.

بیلبوردهای تبلیغاتی در انواع مختلفی مانند حروف های برجسته، فلکسی و … تولید می شوند که یکی از روش های مدرن آنها مربوط می شود به ماکت های تبلیغاتی.

مسلما اکثر افراد با ماکت های نصب شده ای مانند خودرو، ابزار آلات و… روی بیلبوردها مواجه شده اند و به خوبی برند مورد نظر را با رویت ماکت محصول شرکت فوق به خاطر سپرده اند.

ماکت تابلو

تابلوهای تبلیغاتی از کاربردهای بسیاری برخوردار هستند که هدف از تولید و سفارش تمامی آنها تبلیغات است که این نوع از تابلوها به عنوان تبلیغات شرکت ها، مغازه، مجتمع های تجاری و... به شکل تابلو سردر و یا محیط های داخلی به کار می روند.

اجرای ماکت های تبلیغاتی روی تابلوها نیز می تواند یکی از موثرترین راه های تبلیغاتی و بازاریابی باشد که می توان با سفارش ماکت به عنوان یک تابلو تبلیغاتی به اهداف مثبتی در راستای فروش و کسب درآمد دست یافت.

ماکت رومیزی

نوع دیگر از ماکت که می خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط می شود به ماکت های رومیزی تبلیغاتی که با توجه به نام آن باید گفت که این مدل از ماکت، روی میز قرار داده می شود که می توان با استفاده از آن نیز به نام و برند یک مجموعه یا شرکت به خوبی اشاره نمود.

لذا با استفاده از ماکت رومیزی مشتریان و ارباب رجوع به یک شرکت یا مجموعه به راحتی یک برند را به خاطر خواهند سپرد.

سفارش ماکت تبلیغاتی

سفارش ماکت تبلیغاتی

قبل از سفارش ماکت تبلیغاتی می بایست به نکات عنوان شده در این مطلب دقت لازم را داشت و به این موارد توجه کرد که ماکت تبلیغاتی در چه فضایی نصب می شود و همچنین انواع آن را نیز شناخت.

بعد از شناخت ماکت های تبلیغاتی وارد مرحله طراحی ماکت با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی می شویم تا قبل از ساخت، کلیت ماکت را مشاهده کرده و در نهایت سفارش خود را مطابق با محصول مورد نظرمان ثبت کنیم.

قیمت ماکت تبلیغاتی

در رابطه با قیمت ماکت تبلیغاتی باید گفت که نمی توان به درستی قیمت مشخصی را از ماکت عنوان نمود چرا که نوع ماکت، متریال مورد استفاده در آن و ابعاد ماکت در قیمت گذاری آن موثر هستند؛ لذا اگر قصد قیمت دقیق از ماکت های تبلیغاتی را دارید می توانید با ما در تماس باشید.