در این مطلب می خواهیم با تبلیغات روی خودرو، هزینه تبلیغات روی ماشین، طراحی تبلیغات روی ماشین و دریافت مجوز تبلیغات روی ماشین آشنا شویم؛ لذا پیشنهاد داریم اگر نیازمند این روش از تبلیغات و انواع آن مانند چاپ روی بدنه خودرو، برچسب خودرو و... هستید تا انتها با ما همراه باشید.

تبلیغات روی خودرو

تبلیغات روی ماشین چیست؟

همانطو که می دانیم تبلیغات و راه های تبلیغاتی در جهت برند سازی، معرفی شرکت ها و کسب کارها در انواع مختلفی انجام می شود که یکی از راه های بسیار موثر آن تبلیغات روی وسایل نقلیه و خودروها می باشد.

مطمئنا با کمی دقت در خیابانها می توانیم روزانه شاهد برخی از خودروهایی باشیم که روی بدنه و یا شیشه آنها تصاویر و متن هایی در رنگ های متنوع نقش بسته است که حاوی پیام های تبلیغاتی خاصی هستند که به این روش تبلیغاتی، تبلیغات روی خودرو گفته می شود.

هزینه تبلیغات روی ماشین

هزینه تبلیغات روی ماشین
تبلیغات روی خودرو در انواع مختلفی انجام می شود و شامل هزینه می باشد که مسلما هزینه تبلیغات روی خودرو با توجه به نوع و ابعاد آن مشخص می شود؛ به عنوان مثال تبلیغات روی اتوبوس با تبلیغات روی وانت متفاوت می باشد و دلیل آن هم کاملا مشخص است و چیزی نیست جز تفاوت ابعاد این دو از وسیله نقلیه.

البته همانطور که گفتیم نوع تبلیغ هم می تواند روی قیمت تاثیر گذار باشد که در پاراگراف های بعدی با مهمترین تبلیغات روی خودرو آشنا خواهیم شد.

طراحی تبلیغات روی ماشین

نکته مهم دیگر که باید در رابطه با سفارش تبلیغات روی خودرو به آن توجه داشته باشیم طراحی تبلیغات روی خودرو است که می بایست جهت نتیجه گیری بهتر از روش های خلاقانه استفاده شود.

به عنوان مثال قبل از طراحی تبلیغات روی ماشین باید به رنگ بدنه خوردو دقت کنیم و با توجه به آن رنگ، متن و تصاویر مناسب را روی خودرو نصب کنیم.

مجوز تبلیغات روی ماشین

طبق ماده 207 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تبلیغات روی خودروها مخصوصا روی شیشه خودو ممنوع است؛ اما با رعایت برخی از قوانین مانند عدم استفاده از کلمات لاتین می توان اقدام به دریافت مجوز تبلیغات روی خودروها نمود.

برای دریافت مجوز تبلیغات روی خودرو باید نامه درخواست کننده مدیریت شرکت یا سازمان همراه با اساسنامه شرکت، آگهی روزنامه رسمی شرکت، آدرس شرکت، سند خودرو و برگه صفر شده خلافی خودرو تحویل اداره راهنمایی و رانندگی شود و بعد از تایید اداره راهنمایی و رانندگی اقدام به نصب تبلیغات روی بدنه خودرو شود.

تبلیغات روی انواع خودرو

تبلیغات را می توان روی انواع خودروها انجام داد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

تبلیغات روی پراید وانت

تبلیغات روی پراید وانت
اگر بخواهیم بیشترین سهم تبلیغات روی وسایل نقیه را نام ببریم بدون شک باید گفت که تبلیغات روی وانت از بیشترین تبلیغات روی ماشین ها و خودروها می باشد.

تبلیغات روی وانت معمولا روی درب های هر دو طرف و یا اتاق بار یا همان کابین بار وانت انجام می شود.

لازم به ذکر است که سالیان پیش تبلیغات روی پیکان وانت از مرسوم ترین روش های تبلیغ روی ماشین ها بود که با گذر زمان امروزه تبلیغات روی وانت پراید بیشترین سهم در میان وانت ها را دارد.

تبلیغات روی وسایل نقلیه سنگین

تبلیغات روی وسایل نقلیه سنگین
تبلیغات روی اتوبوس، تبلیغات روی مینی بوس، تبلیغات روی کامیون و تبلیغات روی خاور را باید از دسته تبلیغات روی ماشین های سنگین نام برد؛ به عنوان مثال تبلیغاتی که روی اتوبوس ها انجام می شود معمولا به صورت تبلیغات شرکت ها، فیلم ها، سریال ها و... می باشد و یا تبلیغات روی کامیون ها و خاورها معمولا مربوط به شرکت های حمل بار، محصولات لبنی و... می شود.

تبلیغات روی خودرو شخصی

تبلیغات روی خودرو شخصی
امروزه صاحبان خودرو شخصی هم می توانند روی خودرو خود اقدام به تبلیغات کسب و کارشان نمایند و یا اقدام به تبلیغات دیگر شرکت ها نمایند و در قبال آن مبلغ پیشنهادی شرکت های تبلیغ دهنده را دریافت کنند؛ به عنوان مثال تبلیغات اسنپ روی ماشین یکی از این روش ها بشمار می رود.

انواع تبلیغات روی خودرو

تبلیغات روی خودروها با استفاده از متریال ها و در انواع مختلفی انجام می گیرد که به طور خلاصه در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

چاپ روی بدنه خودرو (برچسب بدنه خودرو)

چاپ روی بدنه خودرو

بیشترین تبلیغات روی خودروها به صورت چاپ یا برچسب هستند که عبارتند از:

چاپ استیکر روی خودرو

استیکر یک نوع متریال پشت چسب دار است که قابلیت چاپ روی آن وجود دارد و از بیشترین روش های تبلیغاتی روی خودروها بشمار می رود؛ به عنوان مثال می توان یک تصویر و یا متن را در رنگ های مختلف چاپ کرد و روی خودرو چسباند.

چاپ روز رنگ یا شبرنگ روی خودرو

روش دیگر تبلیغات روی خودرو استفاده از روز رنگ و شب رنگ روی خودرهاست که هر دو یک نوع متریال چسب دار بشمار می روند و با توجه به نامشان، روز رنگ مناسب تبلیغات در روز و شبرنگ مناسب تبلیغات در شب برای خودرها می باشد.

روش نصب استیکر و برچسب روی خودرو

برای نصب تبلیغات روی خودرو که بیشترین آنها برچسب های استیکر، روز رنگ و شبرنگ ها هستند می بایست از مخلوط آب و ریکا استفاده کرد به این صورت که برچسب را کنده، پشت آن را آب ریکا زده و بعد از قرار دادن روی خودرو با استفاده از کارتک مبادرت به خارج کردن آب ریکا از زیر برچسب نموده تا برچست به طور کامل به خودرو چسبیده شود.

استاندارد ابعاد تبلیغات روی خودرو

برای تبلیغات روی ماشین استاندارد و ابعاد مشخصی برای هر خودرو از نظر قانونی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی درب خودروهای سواری: 30*25 سانتیمتر
  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی بدنه مینی بوس: 110*60 سانتیمتر
  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی درب وانت: 30*25 سانتیمتر
  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی درب اتاق بار وانت: 100*60 سانتیمتر
  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی درب کابین کامیون: 50*40 سانتیمتر
  • ابعاد استاندارد تبلیغ روی اتاق بار کامیون: 170*80 سانتیمتر

قیمت تبلیغات روی خودرو

در آخر هم می رسیم به قیمت تبلیغات روی ماشین و خودروها که باید گفت قیمت گذاری آنها با توجه نوع متریال و ابعاد آن مشخص می شود که می توانید جهت دریافت استعلام دقیق با ما در تماس باشید و از دیگر خدمات تابلو سازی نیز بهرمند باشید.