تبلیغاتی که امروزه به عنوان تبلیغات محیطی مورد استفاده قرار می گیرند تاثیر بسیار بالایی در معرفی کسب و کارها و افزایش درآمد ایشان دارند که صاحبان متفکر و هدفمند کسب و کارها به خوبی از این موضوع آگاه هستند.
در این مطلب قصد داریم به یکی از نمونه های تبلیغات محیطی به نام تابلو پشت بام که تاثیر بسزایی در تبلیغات دارد بپردازیم؛ لذا پیشنهاد داریم جهت اطلاعات کامل از این مدل تابلو تبلیغاتی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تابلو پشت بام

تابلو پشت بامی چیست؟

همانطور که اشاره نمودیم تبلیغات محیطی انواع مختلفی را شامل می شوند که یکی از آنها تابلوهای پشت بامی هستند؛ تعریف تابلوهای پشت بامی با توجه به نام آن کاملا واضح است و می توان در یک جمله نوشت که تابلو پشت بامی به تابلوهایی گفته می شود که روی پشت بام ها نصب می شود.
هدف از نصب تابلو تبلیغاتی پشت بامی کاملا مشخص است و آن هم چیزی نیست جز تبلیغات که می تواند منجر به معرفی یک صنف، شرکت، ارگان و مواردی مشابه شود.

انواع پر فروش تابلو پشت بام

انواع پر فروش تابلو پشت بام

تابلو کامپوزیت و حروف برجسته پشت بام

تابلو کامپوزیت به یک نوع از تابلو تبلیغاتی گفته می شود که توسط متریالی به نام کامپوزیت تولید می شود؛ نکته ای که در رابطه با تابلو کامپوزیت مطرح است این است که تابلو کامپوزیت این قابلیت را دارد که می توان انواع حروف برجسته را روی آن نصب کرد.
برخی از حروف های برجسته ای که روی کامپوزیت نصب می شوند عبارتند از حروف برجسته چلنیوم، حروف نئون پلاستیک، حروف استیل، حروف فلزی، حروف وکیوم و نمونه های بسیاری دیگر از حروف برجسته.
نکته مهم دیگر در رابطه با این شکل از تابلو تبلیغاتی، یعنی حروف برجسته و تابلو کامپوزیت هم این است که این مدل از تابلو یکی از پر کاربرد ترین تابلوهای تبلیغاتی به عنوان تابلو پشت بام بشمار می رود که از مهم ترین مزیت هایش می توان به زیبایی و دوام بسیار بالای آن اشاره نمود.

تابلو فلکس پشت بام

تابلو فلکسی یا فلکسی فیس یکی از تابلوهای تبلیغاتی دیگر است که امروزه می توان نمونه های بسیاری از آن را در سطح شهر به عنوان بیلبوردهای میان جاده ای و اتوبانها مشاهده نمود که متریال اصلی آن که همان تصویر و تبلیغات روی تابلو می باشد، فلکسی نام دارد.
تابلو فلکسی یکی دیگر از تابلوهای پر کاربرد به عنوان تابلو پشت بامی است که البته امروزه با توجه به وجود تابلو کامپوزیت و حروف های برجسته، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
از مزیت های این تابلو تبلیغاتی هم باید به امکان چاپ متن و تصاویر با بیش از 16 میلیون رنگ روی فلکسی اشاره نمود.
نکته بعدی هم که باید یادآور شد این است که چاپ فلکسی فیس دوام بالایی در برابر شرایط جوی نخواهد داشت و در بهترین شرایط و بهترین نوع چاپ، بعد از 2 سال می بایست اقدام به تعویض چاپ تابلو نمود.

4 نکته ایمنی قبل از نصب تابلو پشت بامی

4 نکته ایمنی قبل از نصب تابلو پشت بامی
با توجه به اینکه تابلو پشت بامی در ارتفاع بالایی نسبت به زمین نصب می شود می بایست نکات ایمنی در هنگام نصب آن توسط نصابان تابلو سازی رعایت شوند که در ادامه به 4 مورد از مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

فوندانسیون مهاری تابلو

برخی از تابلوهایی که روی پشت بام ها نصب می شوند ابعاد بزرگ و وزن بالایی دارند که تابلو سازان جهت مهار کردن و نصب آنها از فوندانسیون استفاده می کنند.
اجرای فوندانسیون روی پشت بام ها معمولا به این صورت است که میل گرد و آهن را داخل زمین در پشت بام قرار می دهند و روی آن بتن ریزی می کنند که مسلما با انجام این مراحل، وزن زیادی از تابلو به زمین منتقل می شود.

آهنکشی

یکی دیگر از 4 نکته مهم در نصب تابلو پشت بامی، آهنکشی تابلو ساخته شده است که باید توجه ویژه ای به آن داشت؛ برای نصب تابلوهای پشت بامی باید از آهن های سنگین استفاده کرد چرا که آهن کشی از مواردی است که می تواند نقش نگهداری و ثبات تابلو را داشته باشد.
آهنکشی تابلوهای پشت بامی متناسب با ابعاد تابلو، جایگاه و محل نصب تابلو متفاوت است؛ به عنوان مثال تابلوهای بزرگی که در ساختمانهایی با تعداد طبقات بالا نصب می شوند باید از آهنکشی و پروفیل های سنگین تری برخوردار باشند تا در برابر وزش باد و شرایط مختلف جوی مقاوم سازی شوند.

زاویه تابلو

گاهی اوقات مشتریان و سفارش دهندگان تابلو پشت بامی درخواست هایی در رابطه با نحوه قرار گیری و زاویه تابلو دارند که این درخواست باید توسط مجموعه های تابلو سازی مورد بررسی قرار گیرند و در صورت ایمن بودن به مرحله اجرا درآیند.
به عنوان مثال برخی از مشتریان خواستار نصب تابلو با کمی زاویه به سمت زمین را دارند که در این صورت نصابان باید ابعاد تابلو، ارتفاع از سطح زمین و موارد دیگر را در نظر داشته باشند و در صورتی که این شکل از نصب، مورد تایید و ایمن بود، اجرایی شود.

متریال های مناسب

مورد آخر که ایمنی یک تابلو پشت بامی را شامل می شود متریال های مورد استفاده در تولید تابلو می باشد که باید توجه بسیاری به آن داشت؛ متریال های مناسب در ساخت انواع تابلو پشت بامی می تواند از خسارات احتمالی بعد از نصب تابلو تا حد بسیار زیادی جلوگیری نماید.

چند مورد کاربردی تابلو پشت بامی

چند مورد کاربردی تابلو پشت بامی

کاربرد تابلو های پشت بامی شامل اصناف و مشاغل مختلفی می شود که برخی از آنها عبارتند از:

تابلو پشت بام شرکت

تابلو پشت بام مغازه

تابلو پشت بام ادارات

تابلو پشت بام بیمارستان

تابلو پشت بام مدرسه

تابلو پشت بام بانک

تابلو پشت بام موسسات

قیمت تابلو پشت بامی

قیمت تابلو پشت بامی


تا به اینجای مطلب با تابلو تبلیغاتی پشت بامی آشنا شدیم و گفتیم که این تابلو در انواع متفاوتی تولید می شود و برای نصب آنها نیز نیازمند رعایت نکات ایمنی مهمی می باشیم.
مسلما با توجه با موارد عنوان شده می توان به این موضوع آگاه شد که با توجه انوع متریال ها و ابعاد تابلوهای پشت بامی؛ قیمت تابلوها نیز با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.
به عنوان مثال ساخت تابلو کامپوزیت و حروف برجسته روی پشت بام می تواند قیمت بسیار متفاوتی با تابلو فلکسی فیس پشت بام داشته باشد؛ و به همین ترتیب مواردی مانند آهنکشی و ابعاد تابلوها نیز می توانند در قیمت تابلو موثر باشند.