یکی از ابزارهای تبلیغاتی که با استفاده از آن می توان اقدام به معرفی کسب و کارها نمود کامپوزیت است که نقش قابل توجهی در تابلو سازی و تولید تابلو های کامپوزیت نیز دارد؛ اما روش تشخیص بهترین ورق کامپوزیت برای تابلو تبلیغاتی یکی از اقداماتی است که مشتریان قبل از سفارش تابلو کامپوزیت می بایست از آن آگاه باشند که در ادامه مطلب قصد پرداختن به این موضوع را خواهیم داشت.

روش تشخیص بهترین ورق کامپوزیت برای تابلو تبلیغاتی

ورق کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یک متریال پر کاربرد در دنیاست که اجزا اصلی و تشکیل دهنده آن عبارتند از پلی اتیلن و آلومینیوم که به شکل ورق در ابعادهای مختلفی تولید می شود.

در مورد ساختمان اصلی کامپوزیت باید گفت که دو لایه آلومینیوم، در دو سمت لایه پلی اتیلن نصب می شود و در حقیقت لایه پلی اتیلن، وسط دو لایه آلومینیوم قرار گرفته است که در ادامه با جزئیات بیشتری از آن آشنا خواهیم شد.

کامپوزیت با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

کامپوزیت با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، ورق های کامپوزیت با استفاده از مواد خاصی تولید می شوند که تمامی آنها در کنار هم نقش قابل توجهی را در کیفیت کلی ورق کامپوزیت خواهند داشت که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

1- لایه ضد خش

اولین لایه ای که یک کامپوزیت باید داشته باشد یک لایه نایلونی ضد خش است که روی کامپوزیت قرار دارد و معمولا نام برند کامپوزیت روی آن مشخص است؛ این لایه وظیفه این را دارد که از کامپوزیت در برابر خط و خش و کثیفی در هنگام اجرا جلوگیری نماید و از ساده ترین روش تشخیص بهترین ورق کامپوزیت برای تابلو تبلیغاتی نیز بشمار می رود.

2- چسب عایق محافظ

دومین لایه مهم در ورق های کامپوزیت، چسب محافظت کننده از لایه زیرین خود است که در اصل با وجود این لایه در ورق کامپوزیت می توان تا حد بسیار زیادی، انتظار مقاومت رنگ کامپوزیت را داشت.

نکته مهم که باید در رابطه با چسب عایق استفاده شده در کامپوزیت گفت این است که چسب های متفاوتی وجود دارند که تولید کنندگان ورق های مرغوب به جهت دوام بالای کامپوزیت از آنها استفاده می کنند.

3- لایه رنگ PVDF

از دیگر لایه های بسیار مهم که یک ورق کامپوزیت مرغوب به آن نیازمند است باید لایه رنگ PVDF را نام برد.

لایه PVDF  یک نوع پوشش رزین است که ورق کامپوزیت را در برابر شرایط مختلف جوی و مواد اسیدی مقاوم می سازد.

4- ورق آلومینیوم

این لایه که از جنس آلومینیوم است یکی دیگر از هسته های اصلی تشکیل دهنده ورق کامپوزیت است و در واقع این لایه آلومینیومی از ضروریات هر نوع از ورق کامپوزیت بشمار می رود که هر چقدر با کیفیت تر باشد مسلما ورق کامپوزیت فوق نیز دارای دوام بیشتری خواهد بود.

5- چسب

بعد از ورق آلومینیوم نویت به این می رسد که آلومینیوم روی ورق بعدی که از اصلی ترین متریال کامپوزیت است چسبانده شود که تولید کنندگان از یک لایه چسب دیگر استفاده می کنند.

6- لایه پلی اتیلن

مهمترین لایه در تولید ورق های کامپوزیت، لایه پلی اتیلن است که یک نوع پلاستیک پلیمر است و با نام اختصاری PE شناخته می شود.

استفاده از پلی اتیلن در ورق های کامپوزیت نقش بسیار موثری را در انعطاف پذیری و دوام بالای کامپوزیت دارد که تولید کنندگان برتر ورق های کامپوزیت با در نظر داشتن این موضوع مهم، ورق های کامپوزیت با کیفیتی را روانه بازار می کنند.

7- چسب

لایه زیرین پلی اتیلن، مجددا مربوط می شود به چسب و دلیل پر واضح آن هم این است که می بایست لایه بعدی به پلی اتیلن چسبانده شود.

8- ورق آلومینیوم

دومین ورق آلومینیوم مربوط می شود به لایه هشتم ورق کامپوزیت که مسلما استفاده از آن تاثیر قابل قبولی را در دوام، ماندگاری و طول عمر بیشتر ورق کامپوزیت خواهد داشت.

9- لایه رنگ پلی استر

آخرین لایه  که در یک ورق کامپوزیت با کیفیت مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد مربوط است به یک لایه رنگ پلی استر که دقیقا پشت ورق کامپوزیت را شامل می شود.

در مورد این لایه باید گفت که برخی از شرکت های تولید کننده ورق کامپوزیت، اطلاعاتی را مانند جهت نصب کامپوزیت، ضخامت و دیگر اطلاعات لازم را روی آن درج می کنند.

راهنمای کلی در خرید بهترین ورق کامپوزیت

تا این قسمت از مطلب با ساختمان اصلی و مواد تشکیل دهده ورق های کامپوزیت آشنا شدیم؛ اما به قطع و یقین باید گفت که تشخیص اینکه متریال های فوق در ورق های کامپوزیت به کار رفته یا خیر، کار بسیار دشواریست؛ لذا در ادامه به اطلاعاتی کلی در جهت خرید ورق کامپوزیت برای تابلو تبلیغاتی به طور کلی و عامیانه خواهیم  پرداخت.

رنگ ورق کامپوزیت

یکی از نکات مهم که خریداران در سفارش تابلو کامپوزیت باید به آن دقت کنند رنگ ورق های کامپوزیت است که باید گفت کیفیت هر رنگ از ورق های کامپوزیت با یکدیگر متفاوت بوده و می تواند در مقاومت و طول عمر تابلو نقش داشته باشد.

به طور کلی در رابطه با رنگ ورق کامپوزیت باید به این نکته اشاره نمود که رنگ هایی مانند طلایی، نقره ای، طرح سنگ، طرح چوب و دیگر ورق های مشابه از کیفیت کمتری نسبت به رنگ های سفید، مشکی، زرد، قرمز، سورمه ای، طوسی، سبز و .. برخوردارند که مشتریان می بایست برای خرید هر کدام از این رنگ ها به دو فاکتور دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد دقت لازم را داشته باشند.

برند ورق کامپوزیت

ورق های کامپوزیت انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها در برندهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند؛ نکته حائز اهمیت در رابطه با برند ورق های کامپوزیت این است که باید از برندهای معتبری که در بازار امتحان خود را پس داده اند برای یک تابلو کامپوزیت استفاده شود.

به عنوان مثال ورق کامپوزیت آلومکس یکی از ورق های با کیفیت موجود در بازار است که تابلو سازی های معتبر از آن به عنوان یک تابلو تبلیغاتی استفاده می کنند.

ضمانت ورق کامپوزیت

در آخر می رسیم به مورد مهمی که مهر تایید بر دیگر موارد عنوان شده این مطلب می باشد که آن هم مربوط می شود به ضمانت ورق های کامپوزیت.

بهترین پیشنهاد این است که بعد از انتخاب رنگ ورق، برند ورق و ثبت سفارش تابلو کامپوزیت، به جهت اطمینان خاطر از سفارش ثبت شده حتما از شرکت تابلو سازی ضمانت ورق کامپوزیت را دریافت نمایید.