امروزه هزاران و یا میلیون ها متریال در دنیا موجود است که به واسطه هر کدام از آنها زندگی انسان شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده است و در حقیقت باید گفت که زندگی بسیاری از افراد مدیون این متریال ها بوده و هست؛ به عنوان مثال یکی از متریال های کاربردی در دنیای امروز یونولیت است که در ادامه قصد داریم به توضیحی مختصر در رابطه با آن بپردازیم و همچنین در مقابل، با کاربرد آن در حرفه تابلو سازی نیز آشنا شویم؛ لذا پیشنهاد داریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حروف برجسته یونولیتی | تابلو یونولیتی

یونولیت چیست؟

یونولیت چیست؟
همانطور که گفتیم متریال های بسیاری در دنیا موجود هستند که یکی از آنها یونولیت است؛ در تعریف یونولیت که در زبان لاتین Styrofoam یا Jonulite و در زبان فارسی آکاسیف، پلاستوفوم و یونولیت شناخته می شود باید گفت که یونولیت یک ماده سبک مشبک و دارای خلل و فرج است که یک نوع پلیمر سفید رنگ می باشد که به واسطه فرایند های شیمیایی تولید می شود و در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شود.

به طور کلی و خلاصه باید گفت که یونولیت از ریخته شدن پلی استایرن درون قالب های متنوع و در نهایت منبسط شدن این مواد تولید می شود که متعاقبا در صنعت های متفاوتی به کار گرفته می شود؛ به عنوان مثال از یونولیت می توان در صنعت ساختمان سازی به جهت عایق صدا و یا حرارت استفاده کرد و یا می توان در صنعت تولید لوازم خانگی در جهت بسته بندی وسایل متفاوت از آن بهرمند بود.

حروف برجسته چیست؟

حروف برجسته چیست؟
حروف برجسته که در اینجا منظور ما حروف های برجسته ساخته شده در تابلو سازی هستند، به حروف هایی گفته می شود که شکل و ظاهر آنها بعد از ساخت به صورت برجسته می باشد؛ به عنوان مثال حروف هایی مانند حروف استیل، حروف فلزی، حروف نئون پلاستیک، حروف چلنیوم و بسیاری دیگر از حروف هایی که توسط مجموعه های تابلو سازی تولید می شوند، حروف های برجسته هستند.

نکته دیگری که باید در رابطه با حروف های برجسته عنوان کرد این است که اکثر حروف های برجسته قابلیت اجرا به صورت بدون نور و با نور را دارند.

حروف برجسته یونولیتی

حروف برجسته یونولیتی
گفتیم که حروف های برجسته انواع مختلفی دارند که در همین رابطه باید گفت که یکی از حروف های برجسته، حروفی به نام حروف برجسته یونولیتی است؛ با توجه به نام این حروف باید گفت که حروف برجسته یونولیتی با استفاده از متریال یونولیت ساخته می شود که می توان از آن به عنوان یک نماد تبلیغاتی و یا تزئینی استفاده نمود؛ به عنوان مثال کاربرد تبلیغاتی حروف یونولیتی عبارت است از تبلیغات برای شرکت ها، تبلیغ برای مغازه ها به عنوان تابلو مغازه و موارد دیگر تبلیغاتی.

همچنین در رابطه با کاربرد تزئینی حروف برجسته یونولیتی هم باید گفت که می توان از این حروف برجسته جهت تزئین دکوراسیون داخلی، به کار گیری در تولد ها، کاربرد در عروسی ها و... استفاده نمود.

برش حروف یونولیت

برش حروف یونولیت
حروف برجسته یونولیتی جهت به کار گیری و استفاده تبلیغاتی می بایست همانند حروف های دیگر به مرحله تکامل برسد که یکی از مراحل اولیه آن مربوط می شود به برش دادن یونولیت به شکل حروف مورد نظر؛ در حقیقیت باید اینطور عنوان کرد که برش حروف برجسته یونولیتی بر روی ورق های یونولیت، مطابق با نوع فونت حروف مورد نظر برش داده می شود که در ادامه به دو روش مرسوم آن خواهیم پرداخت.

برش یونولیت با استفاده از دستگاه cnc

برش یونولیت با استفاده از دستگاه cnc
یکی از روش های کاربردی و اصولی در تولید حروف برجسته یونولیتی استفاده از دستگاه سی ان سی است، به این صورت که ورق یونولیت مورد نظر روی دستگاه سی ان سی قرار داده می شود و بعد از آن اقدام به برش حروف برجسته یونولیتی می شود؛ این روش را می توان برای برش ورق های یونولیت تا ضخامت های متفاوت و البته مناسب برای تولید حروف برجسته یونولیتی به کار برد.

برش یونولیت با استفاده از دستگاه لیزر

برش یونولیت با استفاده از دستگاه لیزر
یکی دیگر از روش های برش یونولیت استفاده از دستگاه های لیزر می باشد که می توان به مزایا و نکات مثبت در این روش مانند دقت بالا در برش و کاهش زمان برش اشاره نمود؛ برش دادن یونولیت با استفاده از دستگاه لیزر همانند برش با استفاده از دستگاه سی ان سی است با این تفاوت که در روش برش لیزری، برش یونولیت توسط لیزر صورت می گیرد و در روش برش سی ان سی، برش یونولیت توسط مته های مخصوص به دستگاه سی ان سی انجام می گیرد.


انواع حروف برجسته یونولیتی

انواع حروف برجسته یونولیتی
حروف های برجسته یونولیتی علاوه بر نوع برش دادنشان در انواع مختلفی هم تولید می شوند که در ادامه به آنها اشاره ای مختصر خواهیم داشت.

حروف برجسته یونولیتی با رنگ

حروف برجسته یونولیتی با رنگ
یکی از انواع حروف برجسته یونولیتی به این شکل ساخته می شود که بعد از برش دادن یونولیت اقدام به رنگ کردن آن می شود؛ در رابطه با رنگ حروف یونولیتی هم باید گفت که بهتر است جهت مقاوت بالای حروف یونولیتی از رنگ های با دوام در این شکل از حروف برجسته استفاده کرد.

حروف برجسته یونولیتی با استیکر

حروف برجسته یونولیتی با استیکر
روش بعدی که باید در رابطه با تولید حروف برجسته یونولیتی عنوان کنیم به این صورت است که بعد از برش یونولیت اقدام به برش استیکر و نصب آن روی یونولت می شود که این روش از تولید هم یکی از روش های مرسوم، زیبا و با دوام در تولید حروف یونولیتی بشمار می رود.

حروف برجسته یونولیتی تلفیقی

حروف برجسته یونولیتی تلفیقی
تمام حروف های برجسته در تابلو سازی قابلیت تلفیق با متریال ها و حروف های برجسته دیگر را دارند که حروف برجسته یونولیتی هم از این امر مستثنی نیست؛ به عنوان مثال می توان حروف برجسته یونولیتی را با متریال هایی مانند پلکسی گلاس، پولکی، استیل و... تلفیق نمود که این امر از مزایای این حروف برجسته بشمار می رود.

قیمت حروف برجسته یونولیتی

قیمت حروف برجسته یونولیتی
در این مطلب با یونولیت و حروف برجسته یونولیت در تابلو سازی آشنا شدیم و در نهایت نکته ای که در این بین باقی می ماند بحث قیمت گذاری این مدل از حروف برجسته است که باید گفت قیمت تابلو یونولیتی حروف برجسته به مواردی مانند ابعاد، نوع یونولیت و نوع متریال های به کار رفته در آن بستگی دارد که پیشنهاد داریم تا جهت اطلاع و استعلام قیمت این مدل از تابلو تبلیغاتی با ما در تماس باشید.