کشور ایران به عنوان یکی از متمدن ترین کشورهای جهان شناخته می شود که این تمدن قدمتی کهنه، دیرینه و 2500 ساله را شامل می شود؛ ایران در گذشته یکی از بزرگترین کشورهای دنیا بشمار می رفت که دارای سرزمین ها و شهرهای بزرگی بود به طوریکه از آن با عنوان پارسه بزرگ یاد می شد.

تابلو سازی در شمال تهران


در دوران های بسیار دور و با برخی از سیاست های غلط برخی از شاهان و نفوذ بیگانگان، ایران بخش های زیادی از سرزمین خود را از دست داد و امروز با مساحتی در حدود ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ در رتبه هجدهم جهان قرار دارد.

امروزه کشور ایران شهرهای بسیاری را شامل می شود که تهران یکی از آنها است که مشاغل و صنایع بسیاری را در خود جای داده است؛ لذا در ادامه می خواهیم به صنعت تابلو سازی در تهران و مخصوصا شمال تهران بپردازیم.

شمال تهران و تابلو سازی

جنوب، غرب، شرق و شمال تهران محله ها و مناطق بسیاری را در خود جای داده اند که شمال تهران را می توان یکی از خوش آب و هوا ترین و توریستی ترین قسمت تهران نام برد که اماکن تجاری و گردشگری بسیاری در آن قرار گرفته است؛ به طور کلی شمال تهران از قسمت شمال با رشته کوه های البرز شروع می شود و مناطق 1 و 3 را در بر می گیرد که البته به این مورد هم باید اشاره کنیم که برخی از قسمت های مناطق 2 و 5 نیز در شمال تهران واقع شده اند.
برخی از محله های مطرحی که در شمال تهران قرار گرفته اند عبارتند از نیاوران، فرمانیه، الهیه، زعفرانیه، کامرانیه، اقدسیه، آجودانیه، محمودیه، چیذر، ولنجک، دارآباد، شهرک محلاتی، قیطریه، کاشانک، دزاشیب، سوهانک، جماران، باغ فردوس و ... که هر کدام از آنها از نام و شهرت بسیاری در تهران برخوردار هستند.
محله های شمال تهران دارای پاساژها، مغازه ها و اماکن تجاری بسیاری هستند که می توان از عمده فعالان و برند های مطرح در کشور را در این مناطق نام برد؛ مسلما با توجه به وجود کسب و کارهای لوکس در شمال تهران یکی از نیاز های مبرم و ضروری صاحبان این مشاغل تبلیغات است که یکی از روش های پر کاربرد و هدفمند در میان تبلیغات، تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود.
مجموعه ما یعنی گروه تبلیغاتی نوین لایت با چندین شعبه فعال در زمینه تابلو سازی تمام نقاط تهران را پوش می دهد که یکی از آنها شمال تهران است؛ در حقیقت مجموعه ما تمام مناطق شمال تهران را از نظر تابلو سازی سازماندهی می کند که در ادامه مطلب با برخی از محله های مطرح شمال تهران و خدمات تابلو سازی نوین لایت در آنها آشنا خواهیم شد.

قبل از پرداختن به ادامه مطلب لازم می دانیم برخی از محصولات و خدمات تابلو های تبلیغاتی که توسط مجموعه نوین لایت در سراسر ایران، تهران و شمال تهران صورت می پذیرد را به طور تیتر وار نام ببریم که به ترتیب عبارتند از: تابلو چلنیوم، تابلو نئون، تابلو لاسوگاسی، تابلو نئون پلاستیک، تابلو نئون فلکسی، تابلو استیل، تابلو وکیوم سه بعدی، تابلو منو قیمت دیجیتال، تابلو پیکسلی، تابلو لایت باکس، تابلو ال ای دی روان، تابلو ال ای دی ثابت و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی.

تابلو سازی

تابلو سازی در نیاوران | تابلو سازی شمال تهران

نیاوران یکی از محله های شمال تهران است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است؛ به گفته و شواهد تاریخی موجود، نیاوران محلی پر از نیزار بوده که مردم برای جمع آوری نی به آنجا می رفتند و با خود نی می آوردند که به همین دلیل نام آن را (نی آوران) نهادند که رفته رفته این نام به نام امروزی یعنی نیاوران تغییر یافت.
نیاوران دارای مغازه ها و مراکز تجاری و اداری مشهوری است که تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی در این محله یکی از مهمترین های تبلیغات بشمار می رود؛ لذا مجموعه تبلیغاتی نوین لایت با در اختیار داشتن نیروهای مجرب تابلو سازی خود، خدمات تابلو سازی در نیاوران را به بهترین شکل به مشتریان ارائه می دارد.

تابلو سازی در ولنجک | تابلو سازی شمال تهران

ولنجک نام یک ده نزدیک به امام زاده صالح بود که حدود هشتاد نفر سکنه داشت که تمامی آنها سادات بودند و شغلشان نیز زراعت بود؛ ولنجک از دو واژه (ول) و (ولنگ) بر گرفته شده است که از لحاظ لغوی ولنج یعنی ولنگ و ک هم استعاره ای از کوچک می باشد؛ اما ارتباط این معانی با یکدیگر به این صورت است که چون ولنجک در شمال تهران است و توسط کوه به بن بست می رسد آن را ولنجک یا همان جای رها شده نام گذاری کرده اند.
تابلو سازی در ولنجک هم مانند بسیاری دیگر از محله های تهران و شمال تهران نیازی مهم برای کاسبان و مدیران شرکت ها و مشاغل بشمار می رود که می توان انواع تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو ال ای دی، تابلو چلنیوم و ... را در این محله شاهد بود.

تابلو سازی در چیذر | تابلو سازی شمال تهران

چیذر نام یکی دیگر از محله های شمال شهر تهران است که قدمتی بسیار کهنه دارد، به طوری که می توان در برخی از سنگ قبرهای قدیمی نام شیذر را رویت نمود که این مورد نشان دهنده این است که در زمان زرتشتیان و قبل از اسلام در چیذر آتشکده هایی وجود داشته که به زرتشت ها متعلق بوده است.
محله چیذر دارای مرکز های تجاری و پاساژ های معروف است که می توان تابلو های تبلیغاتی داخل و سردر آنها را به وضوح رویت نمود که مسلما تولید و ساخت هر کدام از آنها به عهده شرکت های تابلو سازی می باشد.

تابلو سازی در تجریش | تابلو سازی شمال تهران

یکی دیگر از محله های شمال تهران که امروزه کسب و کارهای بسیاری را در بر گرفته است، تجریش نام دارد که از یکی از قدیمیترین مکان های تهران بشمار می رود؛ قدمت تجریش آنقدر بالاست که نجم الدین راوندی در کتاب راحة الصدور، در رابطه با سلطنت طغرل سلجوقی نام تجریش را که حدود هزار سال پیش یکی از روستاهای ری بوده است و به طجرشت معروف بوده آورده است.
مدیران و مشاغلی که امروزه در تجریش و در حرفه های متفاوتی مشغول به فعالیت هستند به شکل ها و روش های متفاوت و متنوعی مبادرت به تبلیغات می کنند که یکی از کار آمد ترین آنها تبلیغات محیطی و ساخت تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو مغازه، تابلو سردر شرکت ها، پاساژها و ... می باشد.

تابلو سازی در زعفرانیه | تابلو سازی شمال تهران

آخرین محله ای که می خواهیم در رابطه با تابلو سازی در آن توضیح دهیم، محله زعفرانیه است؛ زعفرانیه در ناحیه 2 و در منطقه 1 که مربوط به شمال تهران است قرار دارد؛ این محله دارای مکان های گردشگری بسیاری است که یکی از مهمترین آنها را باید کاخ موزه سعد آباد عنوان کرد.
زعفرانیه که یکی از مرتفع ترین محل های شهر تهران است به دلیل شرکت ها، ادارات و کسب و کارهای متعددی که در آن وجود دارد نیازمند تبلیغات از طریق تابلو سازی است که گروه تبلیغاتی نوین لایت با ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی در محله زعفرانیه هم مانند دیگر نقاط تهران و شمال شهر تهران فعالیت پا برجایی دارد.