می دانیم که تبلیغات دامنه وسیعی از حرفه ها را در بر می گیرد که یکی از آنها مربوط می شود به حرفه تابلو سازی که ماهیت و کلیت آن ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی است که در راستای این امر باید گفت که تابلو های تبلیغاتی هم گستره ی فراونی دارند که تابلو چلنیوم نیز یکی از آنها بشمار می رود.

تفاوت های تابلو چلنیوم | تفاوت متریال های تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم چیست؟

تعریف کلی که باید از تابلو چلنیوم داشته باشیم این است که تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که در تابلو سازی به دست حروف ساز چلنیوم همراه با ابزار ها و گاها دستگاه های متفاوتی تولید می شود؛ نکته جالبی که مشمول حروف برجسته چلنیوم می شود این است که این مدل از حروف برجسته در انواع مختلفی تولید می شود که کلیت تولید آن بر پایه پلکسی گلاس و چنلیوم می باشد؛ در واقع متریال های اصلی در تولید این مدل از حروف برجسته، پلکسی گلاس و لبه چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است می باشد که می توانیم جهت کسب اطلاعات کامل و جامع در مورد این نوع از تابلو تبلیغاتی به مطلب تابلو چلنیوم مراجعه نماییم.

تفاوت حروف چلنیوم به طور کلی

تفاوت حروف چلنیوم به طور کلی

اگر به خوبی مطلب تابلو چلنیوم که در بالا به آن اشاره کردیم را مطالعه نماییم متوجه این موضوع می شویم که حروف چلنیوم علاوه بر پلکسی و چنلیوم با استفاده از پی وی سی، اس ام دی و منبع تغذیه تکمیل می شود و به مرحله نصب می رسد؛ نکته مورد بحث در این مطلب این است که متریال های نام برده شده می توانند تفاوت چشم گیری را در تابلو چلنیوم ایجاد کنند که این تفاوت می تواند کیفیت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو چلنیوم را شامل شود؛ لذا در ادامه می خواهیم بپردازیم به اینکه چطور متریال های نام برده شده در تابلو چلنیوم می توانند در تفاوت ها تاثیر گذار باشند.

رول چنلیوم در تفاوت تابلو چلنیوم

رول چنلیوم در تفاوت تابلو چلنیوم
ساخت چنلیوم به واسطه یک متریال اصلی به نام چنلیوم صورت می گیرد که دلیل اصلی نام گذاری این شکل از حروف برجسته نیز برگرفته از این نام می باشد؛ متریال چنلیوم یک نوع آلومینیوم است که با انجام یک سری فرایند روی آن تولید می شود که در نهایت به شکل رول های با ضخامت 0.3 تا 0.5 همراه با پهنای 9 سانتیمتر تا 11 سانتیمتر در بازار عرضه شده و به فروش می رسد.
رول های چنلیوم در برند های متفاوتی تولید می شوند که مسلما تولید آنها در کارخانه های متفاوت صورت می پذیرد؛ نکته ی مهمی که باید در رابطه با چنلیوم عنوان کرد این است که هر برند دارای کیفیت مختص به خود می باشد که مسلما این موضوع یکی از دلایل اصلی در تفاوت قیمت تابلو چلنیوم ساخته شده بشمار می رود.
در حقیقت هر چه کیفیت یک چنلیوم بیشتر باشد به همان نسبت قیمت تابلو چلنیوم نیز افزایش خواهد داشت؛ به عنوان مثال می توان از مرغوب ترین برند های موجود چنلیوم در بازار را رول چنلیوم آلوراپید عنوان کرد که محصول شرکت mci اسپانیا می باشد.

پلکسی گلاس در تفاوت تابلو چلنیوم

پلکسی گلاس در تفاوت تابلو چلنیوم
از دیگر متریال های موجود در تولید تابلو چلنیوم مربوط می شود به پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک است؛ پلکسی گلاس در تولید حروف برجسته چنلیوم به عنوان نمای اصلی کار استفاده می شود؛ در حقیقت بعد از تولید چلنیوم نمای اصلی که نور از آن عبور می کند پلکسی گلاس است.
پلکسی گلاس ها هم مانند رول چلنیوم در برند های متفاوتی تولید می شوند که مسلما کیفیت بالا و مرغوب در آنها و در حقیقت تفاوت بین برندها باعث تفاوت در قیمت گذاری تابلو چلنیوم خواهد شد.


پی وی سی در تفاوت تابلو چلنیوم

پی وی سی در تفاوت تابلو چلنیوم
پی وی سی یک نوع پلاستیک نرم است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آنها صنعت فنی و هنری تابلو سازی است؛ پی وی سی هایی که در صنعت تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای ضخامت های 8 میلیمتر و 10 میلیمتر هستند.
بیشترین کاربردی که پی وی سی در تابلو سازی دارد مربوط می شود به زیر سازی حروف برجسته که یکی از این حروف های برجسته، چلنیوم می باشد؛ به عنوان مثال عاملی که در کاربرد پی وی سی در قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار است مربوط می شود به ضخامت به کار رفته پی وی سی در تابلو چلنیوم که امر مسلم این است که هر چقدر ضخامت پی وی سی بیشتر باشد قیمت تابلو چلنیوم نیز افزایش خواهد داشت.

اس ام دی در تفاوت تابلو چلنیوم

اس ام دی در تفاوت تابلو چلنیوم
اس ام دی ها یکی دیگر از ملزومات تابلو سازی هستند که در تفاوت تابلو های چلنیوم نقشی قابل توجه دارند؛ به طور کلی باید گفت که استفاده از اس ام دی ها در جهت نور پردازی و روشنایی تابلو چلنیوم می باشد که نوع اس ام دی به کار رفته در این نوع تابلو، اس ام دی های بلوکی هستند که در انواع متفاوت و برند های مختلف موجود می باشند.
عواملی که باعث ایجاد تفاوت در تابلو چلنیوم به واسطه اس ام دی ها می شوند عبارتند از نوع اس ام دی، رنگ اس ام دی، تعداد مقاومت به کار رفته در اس ام دی، ضد آب بودن یا نبودن اس ام دی و موارد تخصصی دیگر که مسلما تمامی این عناوین باعث ایجاد تفاوت های چشم گیر در تابلو چلنیوم ساخته شده خواهد بود.

منبع تغذیه در تفاوت تابلو چلنیوم

منبع تغذیه در تفاوت تابلو چلنیوم
اس ام دی های به کار رفته در تابلو چلنیوم از نوع اس ام دی بلوکی هستند که دارای ولتاژ 12 می باشند که با توجه به این گفته باید نتیجه گیری کنیم که تابلو چلنیوم جهت روشنایی نیازمند این است که برق 220 ولت شهری، به برق 12 ولت تبدیل شود که در نهایت باید گفت که این عمل با استفاده و به کار گیری منبع تغذیه یا ترانس صورت می پذیرد.
منبع تغذیه هایی که در تابلو چلنیوم به کار گرفته می شوند در برند های متفاوتی تولید می شوند و به طور کلی در دو دسته ساده و ضد آب قرار داده می شوند؛ لذا در رابطه با این موضوع باید گفت که استفاده از ترانس مرغوب و ضد آب نسبت به ترانس ساده می تواند باعث افزایش قیمت تابلو چلنیوم و تفاوت بین تابلو های چلنیوم از تمامی جهات باشد.