حرفه تابلو سازی یکی از صنایعی است که در دسته مشاغل و صنعت های تبلیغاتی قرار می گیرد که بهتر است اینطور عنوان کنیم که تابلو سازی یکی از زیر شاخه های تبلیغات بشمار می رود که ماهیت و تعریف کلی از آن به اینصورت است که تابلو سازی شغلی است که می توان به واسطه آن اقدام به ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی نمود.

تابلو پلکسی گلاس حکاکی | تابلو پلکسی گلاس چاپی


تنوع محصولات در تابلو سازی به گونه ای است که می توان این شغل را یکی از پر محصول ترین مشاغل نام برد به طوری که می شود همه روزه شاهد تولید انواع تابلو های متنوع و مختلف در سطح شهر، سردر مکان های تجاری و داخل آنها نمود؛ لذا در ادامه می خواهیم به دو نوع از تابلو های تبلیغاتی به نام تابلو پلکسی گلاس حکاکی و تابلو پلکسی گلاس چاپی بپردازیم.

قبل از پرداختن به تابلو پلکسی گلاس حکاکی لازم می دانیم تا تعریفی از پلکسی گلاس و دستگاه لیزر برش غیر فلزات داشته باشیم و همچنین کمی در رابطه با چاپ روی پلکسی و نصب برچسب روی پلکسی گلاس توضیح دهیم.

پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس چیست؟

 

پلکسی گلاس یک متریال بسیار کاربردی و پر کاربرد در حرفه تابلو سازی است که البته از این متریال علاوه بر تابلو سازی می توان در مشاغل دیگر نیز بهره برد که برخی از آنها عبارتند از شغل دکوراسیون، ساخت لوازم منزل و ...
ماهیت و کلیت تعریف از پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک است که ظاهری شفاف دارد که در رنگ های متفاوتی نیز تولید می شود؛ اگر بخواهیم از کاربرد های پلکسی گلاس در تابلو سازی نام ببریم باید به ساخت و تولید تابلو هایی مانند تابلو لایت باکس، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی اشاره داشته باشیم.

دستگاه لیزر غیر فلزات چیست؟

دستگاه لیزر غیر فلزات چیست؟
پیشرفت و توسعه تکنولوژی یکی از اموری است که بر هیچ کس پوشیده نیت و در واقع پیشرفت هایی که امروزه در تکنولوژی پدیده آمده است در تمام زمینه ها و اطراف ما انسانها به خوبی واضح و مبرهن است؛ یکی از مشاغلی که بسیار مدیون پیشرفت علم و تکنولوژی است، شغل تابلو سازی است که وجود دستگاه های مدرن در آن در راستای انواع تابلو های تبلیغاتی کاملا مشهود است.
از ماشین ها و دستگاه های مدرن و به روزی که تابلو سازان در عصر حاضر و نوین از آن بهره می گیرند می شود به دستگاه برش لیزر غیر فلزات اشاره نمود؛ دستگاه برش لیزر غیر فلزات همانطور که از نامش مشخص است به دستگاهی گفته می شود که تابلو سازان و برخی از مشاغل دیگر با استفاده از آن اقدام به برش متریال هایی غیر از فلز می نمایند، البته محدودیت برش متریال ها در این دستگاه ها نیز وجود دارد و می توان به طور کلی گفت که این نوع از دستگاه ها قابلیت برش متریال هایی از قبیل پلکسی گلاس، مولتی استایل، فیبر، چرم، پارچه، پی وی سی و دیگر موارد مشابه را دارند، که البته این را هم باید گفت که ضخامت موارد عنوان شده در برش دادن توسط دستگاه لیزر نیز از عوامل مهم بشمار می روند.
مورد آخری که می بایست در رابطه با دستگاه برش غیر فلز نام ببریم این است که دستگاه برش لیزر غیر فلزات قابلیت حک کردن روی اجسام نام برده شده را نیز دارند.

تابلو پلکسی گلاس چاپی | استیکر | رنگ؟

تابلو پلکسی گلاس چاپی | استیکر | رنگ؟
در مورد چاپ روی پلکسی گلاس باید گفت که می شود چاپ روی پلکسی را به چند روش انجام داد که برخی از آنها به این صورت هستند؛ چاپ مستقیم روی پلکسی گلاس که به آن چاپ فلت بد گفته می شود؛ نوع دیگری از چاپ به این صورت است که می توان طرح یا متن مورد نظر را روی استیکر چاپ کرد و بعد از آن مبادرت به نصب استیکر روی پلکسی گلاس نمود؛ شکل دیگر تبلیغات روی پلکسی که می توان آن را در دسته چاپ های روی پلکسی نام برد، برش روز رنگ یا شبرنگ و نصب آنها روی پلکسی گلاس می باشد.

تابلو پلکسی گلاس حکاکی

تابلو پلکسی گلاس حکاکی
گفتیم که دستگاه لیزر علاوه بر برش پلکسی گلاس، قابلیت حکاکی روی پلکسی را نیز دارد؛ عملکرد دستگاه های برش به این صورت است که قابلیت تنظیم کردن سرعت و تنظیم قدرت لیزر در آنها وجود دارد که مسلما هر قدر قدرت لیزر را بیشتر و سرعت را کمتر کنیم می توانیم پلکسی گلاس را با توجه به ضخامتش برش دهیم.
نکته ای که در این بین اتفاق می افتد این است که اگر سرعت را بالا ببریم و قدرت را هم کاهش دهیم می توانیم روی پلکسی گلاس اقدام به حکاکی نماییم، لذا به این شکل، حکاکی روی پلکسی گلاس اتفاق خواهد افتاد.
حکاکی روی پلکسی گلاس می تواند به تنهایی اجرا شود و یا اینکه بعد از حکاکی اقدام به رنگ کردن قسمت های حک شده پلکسی گلاس نمود که معمولا رنگ کردن روی پلکسی های سفید، شیشه ای و دیگر رنگ های ملایم اتفاق می افتد و در مقابل حکاکی های ساده و بدون رنگ روی رنگ های تیره انجام می شود.

قیمت تابلو پلکسی گلاس چاپی و حکاکی

قیمت تابلو پلکسی گلاس چاپی و حکاکی
تا به این قسمت از مطلب با تابلو های پلکسی گلاس حکاکی و پلکسی های چاپی آشنا شدیم، لذا لازم می دانیم تا در ادامه به قیمت این نوع از تابلو ها بپردازیم؛ قیمت تابلو پلکسی گلاس حکاکی و پلکسی چاپی به شرایط مختلفی مانند ضخامت پلکسی، نوع چاپ، زمان حک و ... بستگی دارد؛ ولی به طور کلی می توان گفت که اگر ضخامت و نوع پلکسی ها مشابه یکدیگر باشند، قیمت ها تقریبا با یکدیگر یکسان هستند؛ لذا پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت دقیق تابلو پلکسی چاپی و حکاکی با ما در تماس باشید.