تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی از محصولات اصلی این صنعت هستند و در حقیقت هدف تابلو سازان و شرکت های تابلو سازی ساخت تابلو های تبلیغاتی می باشد که اکثر آنها نیازمند نصب و یا راه اندازی در محل نیز هستند که برخی از آنها عبارتند از تابلو های حروف برجسته، تابلو فلکسی، تابلو روان، انواع تابلو لایت باکس و دیگر تابلو های تبلیغاتی.

تابلو استیل اسید کاری | تابلو پلاک استیل | تابلو استیل حکاکی


یکی از انواع تابلو ها در حرفه تابلو سازی که بیش از 50 دهه از پیدایش و ورودش در این صنعت می گذرد تابلو استیل است که در ادامه می خواهیم به یکی از انواع آن به نام تابلو استیل اسید کاری بپردازیم.

تابلو استیل چیست؟

تابلو استیل چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با تابلو استیل اسید کاری شده اطلاعات کسب کنیم بهتر است کمی در رابطه با تابلو استیل بیشتر بدانیم؛ تابلو استیل به چند نوع متفاوت تقسیم بندی می شود که برخی از آنها عبارتند از تابلو استیل راهنمای طبقات، تابلو استیل شناسایی، انواع حروف های برجسته استیل و ... که تمامی آنها با استفاده متریالی به نام استیل تولید می شوند و در حقیقت علت نام گذاری تابلو استیل همین استفاده و به کار گیری از استیل در تولید آن می باشد.
مورد دیگری که باید در رابطه با تابلو های استیل در تابلو سازی عنوان کنیم این است که بیشترین استیل مورد استفاده در این شغل از نوع 304 ضد زنگ است که با نام استیل نگیر نیز شناخته می شود. همچنین این نکته را هم باید به یاد داشت که استیل های مورد استفاده در تابلو سازی به صورت ورق هایی با ضخامتی بین 0.7 تا 1 میلیمتر است که در رنگ های نقره ای، طلایی، مسی، دودی و سورمه ای می باشند و پر مصرف ترین آنها رنگ طلایی و نقره ای است که در دو نوع براق و خش دار در بازار بفروش می رسد.

تابلو استیل اسید کاری چیست؟

تابلو استیل اسید کاری چیست؟
امروزه دستگاه های متفاوتی در صنعت تابلو سازی وجود دارند که در تولید انواع تابلو های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند که دو نوع مطرح و کاربردی آن عبارتند از دستگاه سی ان سی و دستگاه لیزر که در تولید بسیاری از تابلو های تبلیغاتی به کار می روند. یکی از تابلو های تبلیغاتی که در تولید آنها از دستگاه لیزر و یا سی ان سی استفاده می شود تابلویی به نام پلاک استیل است که با نام های تابلو استیل دیواری، تابلو استیل رومیزی، تابلو استیل اداری، تابلو استیل حکاکی و تابلو استیل اسید کاری نیز شناخته می شود.
اما نام تابلو استیل اسید کاری یکی از مرتبط ترین نام های پلاک استیل بشمار می رود، چرا که این نام قدمتی دیرینه دارد که چندین قرن را شامل می شود؛ روش اسید کاری تابلو استیل با توجه به اینکه سال های سال از پیدایشش می گذرد کماکان از مرسوم ترین روش های ساخت پلاک استیل است به طوریکه برخی از مشتریان و تابلو سازان، این روش از تولید را نسبت به روش های مدرن ارجع می دانند.

روش اسید کاری تابلو استیل

روش اسید کاری تابلو استیل
اسید کاری بر روی فلزات تقریبا با روش هایی یکسان و تنها با تفاوت هایی نظیر مقدار اسید و ماندگاری اسید روی فلز انجام می گیرد که اسید کاری روی استیل و تابلو استیل نیز به همین ترتیب می باشد؛ اجرای متن و تصاویر مختلف بر روی تابلو استیل به این صورت است که ابتدا تصویر و یا متن مورد نظر با استفاده ماژیک مخصوص، پرینتر، رنگ مخصوص و ... روی تابلو مورد نظر طراحی می شود و بعد از آن اقدام به اسید کاری تابلو می گرددد که این عمل باعث می شود تا قسمت های طراحی شده توسط اسید گود شود. در مرحله آخر هم جهت نمایان شدن بهتر طرح، اقدام به رنگ کردن قسمت های گود شده می گردد.

انواع تابلو استیل اسید کاری

انواع تابلو استیل اسید کاری
تابلو های استیل اسید کاری شده در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آنها نیز در محیط ها و فضاهای متفاوتی به کار می روند که در ادامه به دو نوع پر فروش و پر کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

پلاک استیل اسید کاری

پلاک استیل که با نام های تابلو استیل اتاق، تابلو استیل رومیزی، تابلو استیل مدیریتی و ... نیز شناخته می شود یک نوع تابلو است که با استفاده از استیل و به دو شکل ماشینی و اسید کاری شده ساخته می شود. این مدل از تابلو ها با توجه به نامشان کاربرد های مختلفی دارند که عبارتند از تابلو رو میزی اداره ها، تابلو سر در اتاق های اداری، تابلو پلاک منزل و دیگر موارد مشابه.

تابلو راهنمای طبقات اسید کاری

درصد بسیاری زیاد از افرادی که مشغول به مطالعه این مطلب هستند به مجتمع های مسکونی پر واحد و یا ساختمان های اداری با طبقات و تعداد بالا مراجعه نموده اند؛ مسلما با مراجعه به اکثر این اماکن شاهد تابلو هایی در ورودی ساختمان بوده اند که روی این تابلو ها، طبقات، واحدها و بخش های متفاوت نقش بسته است؛ به این نوع از تابلو ها تابلو راهنمای طبقات گفته می شود که با استفاده از متریال های مختلفی نیز تولید می شود.
یکی از متریال هایی که می توان با استفاده از آن اقدام به ساخت تابلو راهنمای طبقات نمود استیل است و همچنین یکی از کاربردی ترین روش های ساخت تابلو راهنمای طبقات به کار گیری از روش اسید کاری می باشد.

قیمت تابلو استیل اسید کاری

قیمت تابلو استیل اسید کاری
قیمت گذاری روی محصولات مختلف یکی از عواملی است که اکثر خریداران به آن دقت ویژه ای دارند که مسلما این موضوع در رابطه با تابلو استیل اسید کاری شده نیز به همین صورت می باشد؛ به طور کلی قیمت تابلو استیل اسید کاری بر حسب سانتیمتر است به این صورت که طول و عرض تابلو با توجه به سانتیمتر در هم ضرب شده و در نهایت با توجه به نرخ مصوب به مشتری اعلام می گردد.
موارد دیگری که در رابطه با قیمت تابلو استیل اسید کاری شده در نظر گرفته می شوند عبارتند از ابعاد تابلو، نوع استیل به کار رفته و رنگ های مصرف شده در تابلو استیل.