حرفه و هنر تابلو سازی امروزه به عنوان یک شغل در جایگاهی است که بسیار حائز اهمیت و مورد توجه افراد و مدیران کسب کارها قرار دارد که می توان گفت اهمیت بارز این شغل به دلیل رونق بخشیدن به دیگر مشاغل است؛ به این صورت که مجموعه ها، شرکت ها، مغازه ها و دیگر کسب کارها در راستای کسب درآمدشان از انواع تابلو های تبلیغاتی بهره می گیرند.

تابلو مغازه خارجی | ساخت تابلو های خارجی در ایران

تابلو سازی در جهان

شغل تابلو سازی که امروزه در جهان به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است، قدمتی کهنه و دیرینه دارد که این قدمت با توجه به عمده شواهد تاریخی بر می گردد به دوران مصر باستان که در آن دوره مصریان اقدام به حک کردن و کنده کاری روی انواع سنگ و ظروف داشتند که این امر سبب شد تا این روش در میان نظامیان مصر در جهت جدا سازی و مشخص شدن گروه هایشان از یکدیگر رواج پیدا کند.
ساخت تابلو های تبلیغاتی تا جایی پیش رفت که بیشتر جوامع و کشورها از آن به عنوان تبلیغات اماکن تجاریشان استفاده نمودند که البته در اوایل به کار گیری از آن، تابلو ها به صورت حک روی سنگ، فلز و چوب همراه با ابزار های خاص آن دوره انجام می گرفت.
بعد از گذشت سالهای متوالی، تابلو سازی رنگ و بوی تازه ای گرفت، به طوریکه مخترعان و تولید کنندگان در کشور آلمان با ساخت دستگاه چاپ، تابلو سازان را در جهت ساخت تابلو های تبلیغاتی چاپی ترغیب نمودند و به این شکل چرخه هنر و شغل تابلو سازی با رویکردی متفاوت به حرکت در آمد و پا به عصری نوین نهاد که امروزه می توانیم با مشاهده انواع تابلو های تبلیغاتی، به این امر مهم واقف باشیم.
همچنین در همین رابطه اگر بخواهیم کشورهایی که در تولید دستگاه ها و متریال های روز تابلو سازی فعالیت دارند، مهم ترین هایشان را نام ببریم می توانیم به کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، آلمان، تایوان و اسپانیا اشاره داشته باشیم.

تابلو سازی ایران در جهان

تابلو سازی ایران در جهان

می دانیم که هر کشوری می تواند صاحب صنعت و شغل های برتری باشد و در مقابل، این شغل های برتر، کمک حال چرخه اقتصادی کشور باشد که ایران هم از این امر مستثنی نیست و صنایع بسیار موفقی را در خود جای داده است؛ یکی از صنعت هایی که در ایران رو به پیشرفت و توسعه است، صنعت تابلو سازی است که باید گفت کشور ایران در این حرفه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
امروزه تابلو سازی در ایران به جایگاهی دست یافته است که برخی از مجموعه های موفق تابلو سازی در ایران، مبادرت به ارسال و صادرات انواع تابلو تبلیغاتی به سراسر دنیا را دارند؛ اما اینکه چه عاملی باعث شده تا ایران در صنعت تابلو سازی در جهان از بنام ها باشد را در ادامه شرح خواهیم داد و با موارد مثبت این مهم آشنا خواهیم شد.


متریال های مختلف تابلو سازی در ایران

متریال های مختلف تابلو سازی در ایران
شاید این باور برای بسیاری از افراد به راحتی قابل درک نباشد که ایران یکی از کشورهایی است که 99 درصد متریال های ساخت تابلو های تبلیغاتی در آن یافت می شود؛ ایران علاوه بر اینکه اقدام به واردات بسیاری از متریال های تابلو سازی از دیگر کشورها را دارد، خود نیز دارای تولیداتی مانند رول چنلیوم، مین بورد تابلو روان، اس ام دی، کامپوزیت و ... است که هر دو این موارد باعث شده تا هیچ کمبودی از لحاظ متریال تابلو سازی در ایران احساس نشود، به طوری که این امر باعث شده تا برخی از شرکت ها در ایران اقدام به فروش لوازم تابلو سازی نیز داشته باشند تا با این عمل سازندگان تابلو های تبلیغاتی اقدام به ساخت تابلو مکان های تجاری، تابلو مکان های مسکونی، تابلو مغازه و ... نمایند؛ که البته این امر امکان ساخت تابلو های تبلیغاتی در ایران و ارسال آنها به خارج از کشور و در نهایت استفاده به عنوان تابلو مغازه های خارجی را نیز فراهم خواهد نمود.

خلاقیت در تابلو سازی ایران

خلاقیت در تابلو سازی ایران
خلاقیت و سلیقه از مواردی هستند که از صفات مثبت ایرانیان بشمار می روند به طوریکه می توان آنها را در بسیاری از صنایع مانند فرش بافی، معماری، منبت کاری و ... شاهد بود؛ یکی از صنایعی که می شود حس هنر، سلیقه و خلاقیت را در آن یافت، هنر تابلو سازی است. در حقیقت نوآوری هایی که ایرانیان در رابطه با ساخت تابلو های تبلیغاتی دارند این حرفه را به یک حرفه پر رنگ و بو در ایران تبدیل نموده است و بسیاری از کشورها را به این امر سوق داده است تا از خدمات تابلو سازی های ایران بهرمند باشند.
از تابلوهای مدرن و جدیدی که در ایران توسط مجموعه های تابلو سازی تولید می شوند می توان به انواع تابلو استیل، انواع تابلو لایت باکس، انواع تابلو نئون پلاستیک، تابلو های حروف برجسته کریستال، انواع تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی اشاره نمود.

تنوع محصولات تابلو سازی در ایران

تنوع محصولات تابلو سازی در ایران
تا اینجا گفتیم که خلاقیت در تابلو سازی و وجود داشتن متریال های مختلف تابلو سازی در ایران از مواردی هستند که صنعت تابلو سازی در ایران را مطرح و به نام نموده اند که مسلما هر دو این موارد در کنار یکدیگر می توانند اتفاق جالبی را در تابلو سازی رقم بزنند که آن هم امکان تولید انواع تابلو تبلیغاتی خواهد بود؛ در حقیقت هر دو این موارد می توانند تنوع محصولات تابلو سازی در ایران را بالا ببرند و این کشور را در صنعت تابلو سازی در جهان مطرح نماید.

قیمت مناسب تابلو تبلیغاتی در ایران

قیمت مناسب تابلو تبلیغاتی در ایران
تنوع محصول بالا، خلاقیت و انواع متریال ها در تابلو سازی نقش قابل قبولی را در قیمت تابلو های تبلیغاتی خواهند داشت و در واقع هر سه این موارد می توانند در بصرفه بودن قیمت انواع تابلو تبلیغاتی در ایران از موارد مثبت بشمار روند؛ امروزه با توجه به اینکه شرایط اقتصادی در بسیاری از کشورها مناسب نیست مسلما تهیه و خرید بسیاری از محصولات نیز برای افراد به سختی انجام می گیرد، لذا هستند بسیاری از افراد که به فکر تهیه و خرید برخی محصولات از دیگر کشورها می باشند که محصولات تابلو سازی نیز از این امر جدا نیست.
به عنوان مثال امروزه خرید انواع تابلو تبلیغاتی از کشورهایی چون انگلستان، آلمان، هلند، سوئد، ترکیه و ... از ایران بسیار رو به توسعه و افزایش می باشد که در همین راستا تابلو سازی نوین لایت نیز از این امر مستثنی نیست؛ لذا مشتریان محترم می توانند جهت خرید انواع تابلو های تبلیغاتی از نوین لایت و ارسال آنها به سراسر جهان توسط این شرکت با کارشناسان ما در ارتباط باشند.