تابلوهای تبلیغاتی شیوه ها و روش های مختلفی را در جهت اجرا طلب می کنند که این امر در رابطه با اکثر تابلو ها صدق می نماید و مسلما هر کدام از روش های اجرا در تولید و ساخت تابلو های تبلیغاتی با یکدیگر متفاوت می باشند و ممکن است هر روش اجرا از مزیت ها و محاسنی برخوردار باشد.

تابلو نئون فلکس روی چوب | نئون فلکس سی ان سی | نئون فلکسی ام دی اف


در این مطلب می خواهیم به یکی از تابلو ها در صنعت تابلو سازی بپردازیم که به چندین روش ساخته می شوند و دو مدل از روش های ساخت آنها از کاربردی ترین نوع اجراها بشمار می روند؛ لذا در ادامه به توضیحاتی در مورد این تابلو که تابلو نئون فلکس نام دارد خواهیم پرداخت.

تابلو نئون فلکسی یا تابلو نئون فلکس چیست

تابلو نئون فلکسی یا تابلو نئون فلکس چیست
قبل از توضیح در رابطه با تابلو نئون فلکس بهتر است گذری داشته باشیم به زمان های دور تر و نزدیک به چندین دهه که تابلو های تبلیغاتی به شکل امروزی نبودند و متناسب با دوره خود ساخته می شدند که می توان به تابلو هایی مانند تابلوهای چوبی، تابلو های فلزی حک شده، خطاطی روی شیشه مغازه ها، فیکسه کاری و... اشاره نمود.
یکی از تابلو هایی که ساخت آن در دهه های قبل انجام می گرفت تابلو نئون شیشه ای بود که با استفاده از لوله های شیشه ای تولید می شد؛ تابلو نئون در آن زمانها از تابلو های تبلیغاتی پر استقبال میان مشتریان بشمار می رفت، چرا که به شکل های مختلفی همراه با روشنایی ساخته می شد و این امر در آن زمان از مزیت های یک تابلو تبلیغاتی بشمار می رفت.
با گذر سالیان سال و همراه با پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از صنایع از جمله تابلو سازی، سفارش و ساخت تابلو های نئون توسط مشتریان کم رنگ تر شد و در حقیقت مشتریان به تابلو های مدرن تر و جدیدتر روی آوردند و ترجیح دادند تا تابلو های اماکن تجاریشان را متناسب با شرایط جدید جامعه به روز نمایند که یکی از این به روز رسانی ها که کماکان مورد استفاده قرار می گیرد تابلو نئون فلکس یا تابلو نئون فلکسی می باشد.
تابلو نئون فلکسی با ورود خود به عرصه تبلیغات و تابلو سازی تحولی نور را به راه انداخت که می توان به مهمترین آنها کنار زدن نسبی تابلو نئون شیشه ای در این حرفه را نام برد؛ دلیل اینگه گفته می شود نسبی نیز این است که تابلو نئون شیشه ای همچنان طرفداران خود را دارد و مورد استفاده در میان برخی مشتریان قرار دارد.
تابلو نئون فلکس نوعی پلاستیک نرم است که داخل آن با استفاده از ال ای دی نور پردازی می شود و به دلیل انعطاف پذیری در جهت ساخت بسیاری از طرح ها به کار می رود و در حقیقت می توان با استفاده از آن متن ها و اشکال مختلفی را تولید نمود؛ از مزیت های تابلو نئون فلکسی باید به تنوع رنگ بالا، مصرف برق پایین، منعطف بودن و طول عمر بالا اشاره نمود.

در ادامه به توضیح مختصری از روش ساخت نئون فلکسی با پلکسی گلاس و توضیحات جامع تری در مورد ساخت با ام دی اف و سی ان سی همراه باشید.

ساخت تابلو نئون فلکس روی پلکسی گلاس

ساخت تابلو نئون فلکس روی پلکسی گلاس
ساخت تابلو نئون فلکسی روی پلکسی گلاس به این صورت است که در ابتدا پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر، متناسب با طرح تابلو برش داده شده و در نهایت، نئون فلکسی روی قسمت های برش داده شده پلکسی گلاس قرار داده می شود و در آخر به مرحله نور پردازی با استفاده از منبع تغذیه می رسد.

ساخت تابلو نئون فلکسی با سی ان سی روی چوب

ساخت تابلو نئون فلکسی با سی ان سی روی چوب
دستگاه سی ان سی یکی از دستگاه هایی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به مواردی چون صنعت مبلمان سازی، دکوراسیون، خودرو سازی، ساختمان سازی و ... اشاره نمود.
اما یکی از صنایعی که می توان به کاربرد دستگاه سی ان سی در آن اشاره داشت صنعت تابلو سازی است؛ کاربرد سی ان سی در تابلو سازی مواردی هستند مانند برش پی وی سی در ساخت تابلو چلنیوم، برش و شیار در جهت ساخت تابلو کامپوزیت و دیگر موارد مشابه.
استفاده از دستگاه سی ان سی در ساخت تابلو نئون فلکسی به این صورت است که در ابتدا طرح مورد نظر روی ام دی اف سی ان سی می شود و در نهایت متریال نئون فلکسی روی قسمت های عمیق شده ام دی اف قرار داده شده و در آخر نور پردازی می گردد.
ساخت تابلو نئون فلکسی با استفاده از متریال ام دی اف مزیت بسیار مهمی دارد که آن هم این است که نئون فلکسی به دلیل اینکه ام دی اف نسبت به پلکسی گلاس نرم تر است، طول عمر مفید تری خواهد داشت و همچنین ساخت و تولید آن در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد و در صورت نیاز خدمات پس از فروش آن بهینه تر انجام خواهد گرفت.
مورد دیگری که می بایست در مورد ساخت تابلو نئون فلکسی روی ام دی اف یادآور شد این است که با توجه به اینکه ام دی اف ها در رنگ بندی های متفاوتی تولید می شوند، می توان از رنگ های مختلفی در تولید تابلو نئون فلکس با ام دی اف استفاده نمود که این امر نیز می تواند یکی دیگر از مزیت های ساخت و تولید با استفاده از ام دی اف و سی ان سی باشد.

قیمت تابلو نئون فلکسی با ام دی اف و سی ان سی

قیمت تابلو نئون فلکسی با ام دی اف و سی ان سی
در آخر می پردازیم به قیمت تابلو نئون فلکسی با استفاده از ام دی اف که می تواند از عوامل مهم دیگر در سفارش این تابلو تبلیغاتی بشمار رود؛ در مورد این مسئله باید گفت که با توجه به اینکه قیمت ام دی اف ها در ضخامت های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند، مسلما این امر روی قیمت نهایی تابلو نیز تاثیر گذار خواهد بود و در واقع هر چه ام دی اف ضخیم تر باشد قیمت تابلو نئون فلکسی نیز افزایش خواهد داشت.
اما به طور کلی اگر بخواهیم قیمت تابلو نئون فلکس با استفاده از پلکسی گلاس و ام دی اف در ضخامت های یکسان را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت که قیمت ساخت تابلو نئون فلکس با ام دی اف نسبت به پلکسی گلاس پایین تر و بصرفه تر خواهد بود.