امروزه مشاغل و صنایع متعدد و بسیاری دنیای انسانها را در برگرفته است و می شود گفت که راه گشای بسیاری از امور زندگی افراد مدیون همین مشاغل و صنعت ها می باشد؛ نکته ای که در همین راستا برای افراد حائز اهمیت است و آگاهی از آن خالی از لطف نیست، این است که برخی از مشاغل دارای زیر شاخه های متفاوتی هستند که تمامی آنها تکمیل کننده شغل مورد نظر خواهند بود که نهایتا می توان به واسطه آنها چرخه اقتصادی یک کشور را توسط افراد متخصص به حرکت در آورد و در یک جامعه ایجاد شغل نمود.

زیر شاخه های شغلی در تابلو سازی

زیر شاخه های شغل تابلو سازی

تابلو سازی یکی از مشاغلی است که امروزه در میان افراد و جوامع مختلف بسیار مورد توجه قرار دارد به طوری که این شغل در میان صدها صنعتی که در اقتصاد مهم بشمار می روند به خوبی توانسته است جایگاه ویژه و مهمی را کسب نماید.

نکته ای که در رابطه با شغل تابلو سازی می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم، زیر شاخه های تابلو سازی یا همان مشاغلی که مربوط به تابلو سازی می شود است؛ در واقع باید اینطور گفت که تابلو سازی یکی از شغل هایی است که چندین حرفه یا شغل دیگر تکمیل کننده آن هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم نمود.

 

حروف سازی در تابلو سازی

حروف سازی در تابلو سازی

حروف سازی یکی از حرفه هایی است که می شود گفت در صنعت تابلو سازی از پر کاربرد ترین زیر شاخه های شغلی بشمار می رود که افراد متخصص و مجرب در آن مشغول به فعالیت می باشند و نوع فعالیتشان همانطور که از نامش مشخص است تولید و ساخت حروف های برجسته می باشد.

حروف های برجسته در انواع متفاوتی ساخته می شوند که در ادامه جهت آگاهی و آشنایی با این مطلب به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

 

حروف برجسته چلنیوم

یکی از حروف هایی که در تابلو سازی از فروش و استقبال بالایی توسط مشتریان برخوردار است حروف برجسته چنلیوم است که با نام تابلو چلنیوم میان مشتریان و تابلو سازان شناخته می شود.

حروف چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته با استفاده از نوعی آلومینیوم که چنلیوم نام دارد ساخته می شود که فرآیند تولید و ساخت آن در کارگاه های تابلو سازی و در قسمت حروف سازی توسط نیروهای انسانی همراه با دستگاه ها و ابزار های مربوطه ساخته می شود.

حروف برجسته فلزی

یکی دیگر از بخش های حروف سازی در حرفه تابلو سازی مربوط می شود به ساخت حروف های فلزی که معمولا شامل ساخت حروف های برجسته آهنی، حروف برجسته مسی، حروف برجسته برنجی و حروف برجسته استیل می باشد.

از عمده سفارشات حروف فلزی در تابلو سازی ها معمولا مربوط می شود به حروف برجسته آهن و حروف برجسته فلزی که در انواع متفاوتی به شکل بدون نور و یا نور پردازی شده ساخته می شوند.

حروف برجسته نئون پلاستیک

حروف نئون پلاستیک در تابلو سازی یکی از حروف هایی است که بیش از پنجاه دهه است که مورد سفارش مشتریان قرار دارد و به شکل های متفاوتی ساخته می شود که مراحل تولید و ساخت آن در کارگاه های تابلو سازی انجام می گیرد.

حروف سازی نئون پلاستیک مانند دیگر حروف های برجسته یکی از زیر شاخه های تابلو سازی است که ساخت و تولید آن توسط حروف سازان به شکل کاملا دستی همراه با برخی ابزارها انجام می گیرد که ساخت آن نیازمند تجربه بسیار بالا و هنرمندانه خواهد بود.

 

نما کاری در تابلو سازی

نما کاری در تابلو سازی

تابلو سازی به عنوان یک حرفه تنها مختص به ساخت حروف های برجسته نمی باشد و آنقدر گسترده است که می توان بسیاری از مشاغل دیگر و حرفه ها را در آن رویت نمود و به کاربرد اکثر آنها در تابلو سازی واقف آمد.

یکی از مشاغلی که امروزه در تابلو سازی از کاربرد بسیار بالایی برخوردار است، نما سازی و یا همان نماکاری می باشد که با استفاده از انواع متریال قابل اجرا است که البته عمده ترین و پر مصرف ترین آنها، کامپوزیت و چوب می باشد.

کامپوزیت در تابلو سازی و نما

کامپوزیت در تابلو سازی ورق هایی از جنس آلومینیوم است که به عنوان زیر سازی تابلو های حروف برجسته به کار می رود که برخی از مشتریان آن را تحت نام تابلو کامپوزیت نیز می شناسند.

کامپوزیت ها به دلیل تنوع رنگ بالایی که دارند از کاربرد بسیاری در جهت ساخت تابلو های تبلیغاتی برخوردارند که این مزیت در کنار دیگر مزایایی چون طول عمر بالا و روش های اجرایی متنوع، تکمیل کننده نهایی در انتخاب توسط مشتریان به عنوان تابلو خواهد بود.

 چوب در تابلو سازی و نما

زمینه یا زیر سازی دیگری که امروزه در جهت ساخت تابلو های تبلیغاتی به کار می رود چوب است که از پر مصرف ترین و با کیفیت ترین نوع چوب را می توان چوب ترمووود نام برد.

چوب ترمووود در انواع و برندهای متفاوتی موجود است که پیشنهاد می شود در ساخت یک تابلو تبلیغاتی از مرغوب ترین آنها استفاده شود تا شاهد طول عمر بالا، دوام بالا و در نهایت زیبایی متفاوت تابلو تبلیغاتی باشیم.

 

چاپ در تابلو سازی

چاپ در تابلو سازی

آخرین مورد و شغلی که مربوط به زیر شاخه های تابلو سازی می شود، صنعت چاپ است که از نظر گستردگی، خود به صدها زیر شاخه دیگر تقسیم می شود. در رابطه با موارد مربوطه چاپی در تابلو سازی می توان به چاپ فلکس و بنر در جهت ساخت تابلو های فلکسی فیس اشاره نمود و یا در مثال دیگر می توان از چاپ بک لایت و استیکر در جهت ساخت تابلو های لایت باکس نام برد.

در این مطلب با سه شغل که از زیر شاخه های تابلو سازی هستند آشنا شدیم و در آخر باید گفت که تابلو سازی آنقدر دارای تنوع محصول و انواع تابلو است که علاوه بر مشاغل عنوان شده، بسیاری دیگر از صنایع و مشاغل دیگر را در بر می گیرد که مسلما توضیحات کامل و جامع در مورد آنها در این مبحث نمی گنجد، اما به طور خلاصه می توان به عناوین و مشاغلی چون آهن فروشی، تولید کنندگان قاب آلومینیومی، مشاغل الکترونیکی، ابزار فروشی، وارد کنندگان دستگاه های تابلو سازی و بسیاری دیگر از موارد دیگر اشاره نمود.