در رابطه با تابلو چلنیوم در بسیاری از مطالب به توضیحات پرداختیم و متوجه این موضوع شدیم که تابلو چلنیوم یکی از تابلو هایی است که در دسته حروف های برجسته قرار دارد که امکان نور پردازی و روشنایی در آن نیز در رنگ های متفاوتی وجود دارد.

سه نوع تلفیق متریالی در تابلو چلنیوم

تلفیق در تابلو سازی

تابلو سازی به عنوان یک حرفه آنقدر دارای تنوع محصول بالا می باشد که می توان به وضوح این مورد مهم را در رابطه با ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی مشاهده نمود که البته این موضوع را می توان با کمی دقت و تامل به تابلو های نصب شده در سطح شهر که معمولا به عنوان تابلو شرکت ها و یا تابلو مغازه ها به کار می رود مشاهده نمود.

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد تلفیق در تابلو سازی به توضیحات بپردازیم باید بگوییم که منظور از تلفیق به کار گیری از چند نوع متریال در ساخت و تولید یک تابلو تبلیغاتی است؛ به عنوان مثال نصب حروف های برجسته روی زمینه کامپوزیت و یا زمینه ترمووود و مواردی مشابه را می شود به عنوان یک تابلو تبلیغاتی تلفیقی نام برد و یا در مثال هایی دیگر می توان به کار گیری تابلو فلکسی همراه با حروف های برجسته، تابلو ال ای دی و پلکسی گلاس و یا صدها نمونه دیگر را از تلفیق های تابلو سازی عنوان نمود.

سه نوع تلفیق در تولید تابلو چلنیوم

سه نوع تلفیق در تولید تابلو چلنیوم

گفتیم که تابلو چلنیوم یکی از حروف های برجسته است. اما نکته ای که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم و مطلب را ادامه دهیم این است که تابلو چلنیوم از متریال هایی ساخته می شود که هر کدام از آنها در انواع متفاوتی موجود می باشند که مسلما این امر یکی از عوامل مهم و اساسی در ساخت تابلو چلنیوم به صورت تلفیقی خواهد بود.

متریال های تشکیل دهنده تابلو چلنیوم عبارتند از لبه آلومینیومی چنلیوم، پلکسی گلاس و اس ام دی که در ادامه به ساخت حروف چلنیوم تلفیقی با الهام از این متریال ها خوهیم پرداخت.

 

تابلو چلنیوم تلفیقی پلکسی دوبل

 تابلو چلنیوم به طور کلی با متریال هایی که نام بردیم ساخته می شود که مجدد گفته می شود که پلکسی گلاس، رول چنلیوم و اس ام دی از متریال های اصلی در ساخت این حروف برجسته هستند.

ساخت تابلو چلنیوم به این صورت است که در ابتدا پلکسی گلاس به شکل حروف یا طرح مورد نظر توسط دستگاه برش داده می شود و بعد از آن لبه چنلیوم دور تا دور پلکسی قرار می گیرد و نور پردازی می شود که در نهایت باعث می شود که حروف چنلیوم به شکل یک حروف برجسته نور پردازی شده تبدیل شود.

یکی از اولین تلفیق هایی که می توان با استفاده از متریال های ساخت حروف چلنیوم عنوان نمود، به کار گیری دو نوع رنگ پلکسی گلاس در ساخت حروف چلنیوم است به این صورت که در ساخت چلنیوم علاوه بر اینکه حروف به شکل تک رنگ ساخته شود می توان از یک نوع رنگ دیگر پلکسی در تولید حروف به کار گرفت که اصطلاحا به آن حروف چلنیوم پلکسی دوبل گفته می شود.

 

تابلو چلنیوم تلفیقی پلکسی پانچ و لبه پانچ

نوع دوم ساخت حروف برجسته چلنیوم، تابلو چلنیوم پانچ نام دارد که یکی از انواع تابلو چلنیوم بشمار می رود. منظور از پانچ در تولید حروف چلنیوم ایجاد اشکال مختلف روی حروف است که این عمل با استفاده از دستگاه برش لیزر انجام می شود.

شکل هایی که معمولا روی حروف چنلیوم ایجاد می شود اغلب به شکل ستاره یا دایره است و هدف از ایجاد آن این است که در نهایت بعد از اینکه حروف چلنیوم ساخته شد شاهد نمایی متفاوت و به شکل چشمک زن در حروف چلنیوم باشیم.

نکته آخر و مهمی که باید در ساخت تابلو چلنیوم پانچ عنوان کنیم این است که ایجاد پانچ در حروف چلنیوم را می شود روی پلکسی گلاس و یا لبه چنلیوم ایجاد نمود که مسلما این مورد می تواند باعث شود تا علاوه بر نمای چشمک زن پلکسی گلاس از لبه چنلیوم نیز همان نور را رویت نماییم.

 

تابلو چلنیوم تلفیقی نور اندریک

تابلو چلنیوم نور اندریک نام دیگری از انواع حروف برجسته چلنیوم است که می توان آن را در دسته حروف های تلفیقی متریالی در تابلو چلنیوم عنوان نمود. در مورد ساخت تابلو چلنیوم به توضیحاتی پرداختیم و متوجه شدیم که این نوع از حروف برجسته به چه شکلی تولید می شود.

بعد از اینکه تابلو چلنیوم را به شکل معمول و یا هر نوع دیگری در کارگاه تابلو سازی به مرحله تولید رساندیم، می توانیم در نهایت به خلاقیت و نوآوری دیگری نیز دست پیدا کنیم که امروزه با نام تابلو چلنیوم نوراندریک در میان مشتریان مطرح می باشد.

منظور از ساخت تابلو چلنیوم نوراندریک این است که بعد از ساخت حروف اقدام به نور پردازی قسمت پشت حروف نیز نماییم که این امر نهایتا باعث می شود تا بعد از نصب حروف روی سطح یا زمینه مورد نظر، علاوه بر رویت نور در تابلو چلنیوم ساخته شده، شاهد نورپردازی، روشنایی و تابیدن نور به زمینه تابلو نیز باشیم.

در نهایت باید گفت که تمامی تلفیق هایی که با استفاده از متریال تابلو چلنیوم در ساخت این حروف برجسته به کار می رود را می توان با یکدیگر و به صورت کلی اجرا نمود، دقیقا مشابه تابلو ساخته شده فوق در تصویر که از نوع تابلو چلنیوم پلکسی دوبل پانچ نور اندریک است و پانچ های به کار رفته در آن روی پلکسی گلاس و لبه چنلیوم ایجاد شده است.