امروزه یکی از موثر ترین روش ها در تبلیغات تابلو های تبلیغاتی هستند که در شکل ها و نمونه های مختلفی تولید می شوند و البته ماهیت تمامی آنها تبلیغات و اطلاع رسانی در رابطه با معرفی کسب و کارها و برندها به مشتریان و متقاضیان می باشد.

سفارش و طراحی تابلو چلنیوم | ساخت تابلو چلنیوم | نصب تابلو چلنیوم


همانطور که گفتیم تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوتی تولید می شوند که یکی از آنها تابلو چلنیوم است که در ادامه مراحل سفارش تا نصب آنها را شرح خواهیم داد.

سفارش تابلو چلنیوم | طراحی تابلو چلنیوم

سفارش تابلو چلنیوم | طراحی تابلو چلنیوم
در مطالب قبلی توضیحات جامعی در رابطه با تابلو چلنیوم عنوان نمودیم و گفتیم که این نوع از تابلو در دسته حروف های برجسته قرار دارد؛ نکته ای که می خواهیم در این بخش عنوان کنیم و مطلب را ادامه دهیم، سفارش و طراحی تابلو چلنیوم است.
همانطور که می دانیم تمام تابلو های تبلیغاتی قبل از نصب باید توسط مشتریان به مجموعه های تابلو سازی سفارش داده شوند که سفارش تابلو چلنیوم نیز از این مورد مستثنی نمی باشد؛ از اقدامات اولیه که باید جهت سفارش تابلو چلنیوم انجام داده شود، طراحی تابلو چلنیوم است که به دو صورت انجام می پذیرد؛ یکی اینکه طرح تابلو چلنیوم از قبل توسط مشتری آماده باشد و یا مورد دوم اینکه طراحی تابلو چلنیوم توسط مجموعه ها یا شرکت های تابلو سازی انجام گیرد که مسلما پیشنهاد می شود مورد دوم را جهت خروجی مناسب یک تابلو چلنیوم در اولویت قرار داد.
بعد از طراحی تابلو چلنیوم مراحل برش کاری پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر انجام می گیرد و در واقع پلکسی گلاس ها مطابق با طرح مورد نظر برش داده شده و بعد از آن مراحل ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود که در ادامه به توضیحاتی در مورد ساخت تابلو چلنیوم اشاره خواهیم نمود.

ساخت تابلو چلنیوم | تولید تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم | تولید تابلو چلنیوم
گفتیم که پلکسی گلاس بعد از طراحی تابلو چلنیوم توسط دستگاه لیزر مطابق با طرح مورد نظر برش داده می شود و بعد از آن مراحل ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود. در ابتدا باید گفت که تابلو چلنیوم به طور کلی به دو روش ساخته می شود؛ یکی روش دستی و دیگری ساخت تابلو چلنیوم توسط دستگاه.
به طور کلی حروف برجسته چلنیوم با استفاده از متریال هایی چون پلکسی گلاس، پی وی سی، اس ام دی و چنلیوم ساخته می شود و در هر دو روش دستی و دستگاهی تمامی این متریال ها به کار گرفته می شوند.
روش ساخت حروف برجسته چلنیوم با استفاده از دست به این صورت است که بعد از برش پلکسی گلاس تمامی مراحل ساخت توسط یک نیروی انسانی به نام حروف ساز و توسط دست و ابزار های مربوطه انجام می گیرد.
در مقابل ساخت تابلو چلنیوم به شکل دستی، روش دیگر ساخت چلنیوم با دستگاه است و همانطور که از نامش بر می آید مراحل ساخت با استفاده از دستگاه حروف ساز چلنیوم انجام می شود که البته باید این مورد را یاد آور شد که ساخت حروف چلنیوم با استفاده از دستگاه نیازمند نیروهای انسانی در برخی از مراحل ساخت نیز خواهد بود که از مهمترین آنها مرحله آخر و چسب زدن لبه به پلکسی گلاس و در واقع تکمیل حروف چلنیوم می باشد.
بعد از مراحل ساخت حروف چلنیوم به یکی از دو روش عنوان شده، حروف ساخته شده قبل از نصب به مرحله مونتاژ می رسد که شامل مواردی چون برش پی وی سی، نصب اس ام دی روی پی وی سی و در نهایت تست روشنایی حروف می باشد.

نصب تابلو چلنیوم

نصب تابلو چلنیوم
بعد از طی شدن مراحل قبلی نوبت به نصب حروف چلنیوم در محل مورد نظر یا همان محل نصب تابلو می رسد. قبل از نصب و در ابتدا می بایست زمینه کاری که قرار است حروف چلنیوم روی آن نصب شود را در نظر داشت که مسلما دلیل این مورد استفاده از ابزار های مورد نیاز و مربوطه خواهد بود.
به عنوان مثال اگر قرار بر نصب حروف چلنیوم روی سنگ باشد می بایست از دریل هیلتی استفاده کرد و در مقابل اگر حروف چلنیوم روی کامپوزیت یا چوب نصب شود نیازمند دریل معمولی خواهیم بود.
بعد از در نظر گرفتن مراحل و محل نصب، نوبت به نصب حروف چلنیوم می رسد که باید جهت نصبی درست و بهینه، استفاده از پلات طرح تابلو را در نظر داشت؛ در واقع پلات، طرح مورد نظر را روی کاغذ پیاده سازی می کند که این مورد باعث می شود تا نصاب، حروف مورد نظر را صاف و دقیق روی زمینه کار نصب نماید.
بعد از نصب پلات روی زمینه تابلو در ابتدا پی وی سی های حروف چلنیوم روی زمینه نصب می شوند و بعد از آن مبادرت به سیم کشی و روشنایی تابلو چلنیوم شده تا در صورت مشکل یا ایراد روشنایی، اقدام به رفع و اصلاح شود.
بعد از سیم کشی و روشنایی اسی ام دی ها، در مرحله آخر، حروف ساخته شده روی پی وی سی قرار داده می شود و در نهایت مراحل نصب حروف چلنیوم به اتمام می رسد.

مدت زمان سفارش تا نصب تابلو چلنیوم

در آخر می پردازیم به موضوع مدت زمان سفارش تا نصب حروف چلنیوم؛ به طور کل باید این موضوع را به یاد داشت که بعد از نهایی شدن طرح تابلو چلنیوم مواردی در مدت زمان پروژه ها تاثیر گذارند که عبارتند از متراژ حروف چلنیوم، نوع طرح حروف چلنیوم و محل نصب حروف چلنیوم.
به عنوان مثال مدت زمانی که ساخت 1000 متر حروف نیاز دارد به مراتب بیشتر از 100 متر حروف خواهد بود و یا اینکه طرح ها و فونت های پیچیده نسبت به نوع ساده زمان بیشتری از حروف ساز طلب خواهد کرد؛ همچنین مورد دیگر که ارتفاع نصب تابلو است نیز می تواند مشخص کننده زمان تحویل تابلو باشد؛ به این صورت که اگر ارتفاع نصب تابلو از سطح زمین بالا باشد مسلما زمان بیشتری نصابان را درگیر نصب خواهد نمود تا اینکه ارتفاع پایین باشد.
در نهایت و با توجه به موضوعات و موارد عنوان شده در رابطه با نصب تابلو چلنیوم اگر بخواهیم زمانی حدودی را عنوان کنیم باید گفت که در صورت عقد قرار داد با مجموعه های مجهز به کارگاه تابلو سازی و نیروی ها انسانی مجرب می توانیم برای نصب 500 متر حروف، زمانی حدود 4 روز کاری را در نظر داشته باشیم.