طراحی امروزه یکی از علومی است که به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام از آنها مناسب در سمت و سو و جهت های مختلفی می باشند و یکی از زیر شاخه های آن طراحی کامپیوتری است که خود نیز در حرفه ها و صنایع متفاوتی به کار گرفته می شود.

نکات مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی مغازه


یکی از مشاغلی که طراحی از مهمترین مباحث و کاربردی ترین موارد در آن بشمار می رود، حرفه و صنعت تابلو سازی است که ما در این مبحث قصد داریم به مهمترین نکات طراحی تابلو های تبلیغاتی به عنوان تابلو مغازه بپردازیم.

 

تابلو مغازه چیست

مغازه محلی است تجاری که افراد در زمینه ها و حرفه های متعددی در آن مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند. مغازه ها جهت شناخته شدن میان عموم مردم نیازمند معرفی هستند که یکی از راه های معرفی یک مغازه، تابلو تبلیغاتی می باشد.
تابلو تبلیغاتی به عنوان یک تابلو مغازه معمولا در سردر مغازه ها به شکل ها و با استفاده از متریال های مختلف نصب می شوند که در نهایت تمامی آنها هدفی مشخص را دنبال می کنند که آن هم تبلیغات و بازاریابی مشاغل می باشد. در واقع بهتر است اینطور عنوان شود که تابلو مغازه نوعی از تبلیغات است که به شکل محیطی، شغل و نوع فعالیت یک مغازه را به رویت عموم می گذارد.

موردی که می بایست در ساخت و سفارش تابلو مغازه به آن دقت داشت، نکات مهم در طراحی تابلو مغازه است. در واقع طراحی تابلو مغازه می تواند از موثرترین عوامل در جهت بازاریابی و جذب مشتریان باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


ابعاد تابلو مغازه

ابعاد تابلو مغازه
از اولین نکاتی که در طراحی تابلو مغازه می بایست به آن دقت داشت و آن را مورد بررسی قرار داد، ابعاد تابلو مغازه است. در واقع ابعاد تابلو مغازه مشخص کننده مراحلی است که یک مجموعه یا گروه تابلو سازی باید آن را سپری کند که طراحی روی ابعاد مشخص نیز یکی از این مراحل خواهد بود.
ابعاد تابلو مغازه می تواند تعیین کننده متن تابلو، نوع تابلو، رنگ بندی تابلو و بسیاری دیگر از موارد باشد که در نهایت با رعایت این نکات می توان در جذب مشتریان و بازاریابی یک مغازه حرکتی مثبت و هدفمند را دنبال نمود.

نوع فعالیت مغازه

نوع فعالیت مغازه
امروزه آنقدر تعداد مشاغل و نوع فعالیت های بشری در مکان های تجاری و مغازه ها گسترده است که صاحبان مشاغل را بر آن داشته تا در تبلیغات تابلو مغازه خود از روش ها و تابلو های متعددی بهره گیرند که در همین راستا مشخص کردن یک صنف با استفاده از طراحی تابلو تبلیغاتی برای تابلو سازان نوعی هنر و خلاقیت بشمار می رود.
در حقیقت یک مجموعه تابلو سازی می بایست با توجه به ابعاد تابلو مغازه، نوع فعالیت آن را به بهترین روش طراحی نمایش دهد.

متن تابلو مغازه

متن تابلو مغازه
متن تابلو مغازه مورد سومی است که ارتباط نزدیکی با ابعاد و نوع فعالیت یک مغازه دارد و روش اصولی و به کار گیری صحیح آن می تواند منجر به تبلیغی مفید و هدفمند شود. متن تابلو مغازه باید به گونه ای انجام گیرد که عاری از هر نوع توضیحات و موارد اضافی باشد و تنها به دنبال انتقال و پیام رسانی در جهت معرفی یک مغازه و فعایت آن کسب و کار باشد. به طور دقیق تر باید اینطور گفت که متن تابلو مغازه باید به شکلی باشد که در اولین نگاه مشتریان، تاثیرات مثبتی را در اذهان ایشان در مورد یک مغازه ایجاد نماید.

نوع تابلو مغازه

نوع تابلو مغازه
در عصر حاضر تنوع در تابلو های تبلیغاتی از مزیت ها و محاسن تبلیغات محیطی بشمار می رود که تنوع در تابلو مغازه نیز از این امر مستثنی نمی باشد. اما نکته ای که در همین رابطه برای تابلو سازان و مشتریان مهم است و نمی توان به سادگی از آن گذشت، طراحی نوع تابلو می باشد.
مهارت و تجربیات طراح و مشاورین یک مجموعه یا شرکت تابلو سازی می تواند در ساخت و نصب تابلو مغازه از مهمترین و کارآمد ترین موارد باشد. به عنوان مثال نوع طراحی در تابلو چلنیوم که یکی از محبوب ترین ها و پر فروش ترین تابلو ها در تابلو سازی می باشد با تابلو فلکسی فیس و یا تابلو لایت باکس متفاوت می باشد و اینکه کدامیک از این تابلو ها می تواند در تبلیغات یک مغازه مناسب تر باشد موردی است که مربوط می شود به طراح یک مجموعه و در نهایت تصمیم گیری مشتری.

رنگ تابلو مغازه

رنگ تابلو مغازه
هارمونی و شناخت رنگ ها یکی از مواردی است که هر چه طراحان و گرافیست های تابلو سازی به آن آگاه باشند و در مورد آن بیشتر بدانند، خروجی و ساخت تابلو مغازه تاثیر گذار تر و مفید تر خواهد بود. مسلما شناخت اصولی رنگ ها و به کارگیری رنگ های صحیح در طراحی یک تابلو می تواند هدف تبلیغاتی یک مغازه را هر چه سریعتر پیش ببرد و نقش مهمی در بازاریابی و کسب درآمد را ایفا نماید.

خلاقیت در طراحی تابلو مغازه

خلاقیت در طراحی تابلو مغازه
در آخر می پردازیم به هسته اصلی و مهمترین موردی که می تواند تاثیر فوق العاده و بالایی به عنوان یک طراحی تابلو مغازه در جهت کسب و کارها و فروش محصولات یا خدماتشان ایفا نماید.
خلاقیت به معنی آفریدن و آفرینشگری است که موازات و هم جهت با خلق نمودن می باشد. خلاقیت در زندگی افراد از امتیازاتی بشمار می رود که اهداف مثبتی را دنبال می کند و در مواردی چون زندگی ساده روزمره و کسب و کارها به چشم می خورد.
خلاقیت در حرفه طراحی، صنعت و هنر تابلو سازی را با تغییر و تحولاتی عظیم مواجه نموده است. به طوری که با کمی دقت به تابلو مغازه ها و روش های تبلیغاتی می توان به این موضوع پی برد و تاثیرات شگفت انگیز یک تابلو مغازه را همراه با طرحی زیبا مشاهده و لمس نمود.