تابلو های تبلیغاتی در صنعتی به نام تابلو سازی مورد ساخت و نصب قرار می گیرند که هر کدام از آنها با استفاده از متریال های مختلفی تولید می شوند و در انواع و مدل های مختلفی وجود دارند. موردی که تمامی ما به آن آگاه هستیم ماهیت تابلو های تبلیغاتی است که با توجه به نامش، موازات با تبلیغات در حرکت می باشد که در ادامه به یکی از انواع این تابلو ها تحت نام تابلو باکس دو طرفه خواهیم پرداخت.

تابلو باکس دو طرفه | لایت باکس دوطرفه

تابلو لایت باکس

در مطلبی با عنوان تابلو لایت باکس به توضیحاتی در مورد این نوع از تابلو تبلیغاتی پرداختیم و به طور کامل با لایت باکس ها و انواع آن آشنا شدیم. می دانیم که لایت باکس به جعبه هایی گفته می شود که با المان های نوری مورد نور پردازی و روشنایی قرار می گیرد و به عنوان دکوراسیون و یا تابلو های تبلیغاتی به کار گرفته می شود. اما در این مبحث مقصود ما از لایت باکس، بیشتر جنبه تبلیغاتی آن است که به شکل های متفاوتی ساخته می شود.
در مورد به کارگیری لایت باکس ها به عنوان یک تابلو تبلیغاتی باید به مواردی مانند کاربرد لایت باکس در متروها، بیمارستان ها، فرودگاه، کلینیک های پزشکی، شرکت ها و یا تابلو مغازه اشاره نمود.

تابلو لات باکس دو طرفه گرد

تابلو لات باکس دو طرفه گرد

گفتیم که تابلو های لایت باکس دو طرفه انواع مختلفی دارند و با استفاده از متریالهای متفاوتی تولید می شوند؛ لذا بهتر است در همین ابتدای تعریف بگوییم که یکی از زیباترین و پر استقبال ترین نوع لایت باکس های دو طرفه مربوط می شود به تابلو دو طرفه گرد؛ در واقع تابلو دو طرفه گرد نامی است که به این شکل از تابلو لایت باکس اطلاق می شود.
اما اینکه تابلو دوطرفه گرد و مورد منظور ما در این مبحث، به چه شکلی ساخته می شود، موردی است که اطلاع داشتن از آن خالی از لطف نیست. در رابطه متریال های اصلی در این نوع از تابلو دو طرفه باید گفت که آلومینیوم، پلکسی گلاس و اس ام دی از اجزاء اصلی در تولید آن بشمار می روند.
آلومینیوم به کار رفته در تابلو دو طرفه گرد که به عنوان فریم اصلی یا دور تابلو مورد استفاده قرار می گیرد به صورت شاخه ای تولید می شود و با استفاده از دستگاه های مخصوص مبادرت به گرد کردن آن در ابعاد های مختلف می گردد. (در مورد رنگ آلومینیوم ها نیز باید این نکته را عنوان کنیم که شاخه های آلومینیوم قابلیت رنگ کردن را هم دارند که رنگ های مرغوب مورد استفاده در آنها معمولا از نوع کوره ای و یا پلی اورتان می باشند)
در رابطه با پلکسی گلاس تابلو دو طرفه گرد نیز باید گفت که می توان از پلکسی تخت و یا پلکسی وکیوم شده در تابلو استفاده کرد؛ منظور از پلکسی وکیوم این است که با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه وکیوم اقدام به برجسته کردن پلکسی گلاس گردد که در این صورت پلکسی نصب شده در دو طرف تابلو به صورت بیرون زده و برجسته خواهد بود که البته قیمت ساخت این نوع از تابلو دو طرفه گرد نسبت به نوع ساده یا تخت آن افزایش خواهد داشت.

تابلو لایت باکس دو طرفه

تبلیغات به شیوه های مختلفی تقسیم بندی می شود که امروزه یکی از مهمترین و کاربردی ترین آنها تبلیغات محیطی است. در برخی موارد و شرایط می بایست تبلیغات محیطی به روش های متفاوتی انجام گیرد که ساخت تابلو های دوطرفه یکی از آنها بشمار می رود. هدف از ساخت تابلو تبلیغاتی دو طرفه، تبلیغات و پیام رسانی به عابرین از دو جهت مختلف می باشد. به عنوان مثال ساخت یک تابلو تبلیغاتی دوطرفه به عنوان یک تابلو مغازه می تواند در جذب مشتریان از دو سمت مغازه مفید واقع شود.
نکته ای که در ساخت تابلو لایت باکس دوطرفه باید عنوان کرد، متریال ها و انواع متفاوت این نوع از تابلو ها می باشد که در ادامه به چند مدل از آنها اشاره ای خواهیم داشت.

تابلو چلنیوم | لایت باکس چلنیوم دو طرفه

تابلو چلنیوم | لایت باکس چلنیوم دو طرفه
یکی از شناسنامه های تابلو سازی مدرن که امروزه اکثر مشتریان با آن آشنا هستند تابلو چلنیوم است. تابلو چلنیوم را معمولا به عنوان یک حروف برجسته می شناسند و تصور عموم مشتریان از تابلو چلنیوم ساخت یک نوع حروف برجسته و نصب آن بر سردرب اماکن تجاری دولتی یا خصوصی است. چنلیوم در واقع یک نوع متریال است که از هم خانواده های آلومینیوم می باشد و در تابلو سازی به عنوان ساخت تابلو های تبلیغاتی به کار می رود.
اما نکته قابل عنوان و قابل توجه در مورد چلنیوم یا همان واژه درست آن چنلیوم این است که این نوع از متریال تنها در جهت ساخت حروف برجسته به کار نمی رود و می توان با استفاده از آن در تولید تابلو های لایت باکس نیز بهره مند بود.
ساخت تابلو لایت باکس چلنیوم به این صورت است که در ابتدا طرح مورد نظر توسط طراح مجموعه تابلو سازی همراه با ابعاد مشخص طراحی می شود و بعد از آن طرح به شکل چاپ یا برش پلکسی بر روی پلکسی پیاده سازی شده و بعد دور تا دور آن چنلیوم قرار می گیرد و باکس مورد نظر ساخته می شود. جهت روشنایی باکس چنلیوم ساخته شده معمولا از اس ام دی های بلوکی استفاده می شود به این صورت که ورق پی وی سی مطابق با شکل باکس برش خورده و بعد از آن اس ام دی های بلوکی روی پلکسی قرار داده شده و در نهایت توسط منبع تغذیه مبادرت به روشنایی باکس چلنیوم می شود.
تابلو لایت باکس چلنیوم را می توان به شکل یک طرفه و یا دوطرفه تولید نمود که در صورت ساخت به شکل دوطرفه می بایست دو عدد باکس با ابعاد های یکسان ساخته شده و پشت در پشت هم مونتاژ و در آخر به عنوان یک تابلو تبلیغاتی در مکانی مشخص نصب شود.

تابلو نئون پلاستیک | لایت باکس نئون پلاستیک دو طرفه

تابلو نئون پلاستیک | لایت باکس نئون پلاستیک دو طرفه
تابلو نئون پلاستیک هم مانند تابلو چلنیوم در تابلو سازی به عنوان یکی دیگر از حروف های برجسته شناخته می شود. اما در مورد این تابلو نیز باید گفت که قابلیت تولید به شکل لوگو و باکس های مختلف یا همان لایت باکس را هم دارد و مراحل تولید آن دقیقا به شکل تابلو لایت باکس چلنیوم می باشد با این تفاوت که در ساخت لایت باکس چلنیوم، لبه باکس با استفاده از چنلیوم ساخته شده و در ساخت لایت باکس نئون پلاستیک لبه مورد نظر توسط پلکسی گلاس ساخته می شود.
یکی از برتری ها و مزیت های ساخت تابلو لایت باکس نئون پلاستیک دوطرفه نسبت به چنلیوم این است که نیازی به ساخت دو عدد باکس مانند نخواهد بود و می توان این مدل از تابلو را به شکل یک لب نیز اجرا نمود. البته روش های دو تکه آن نیز امروزه مورد استفاده قرار دارد که در جهت خدمات پس از فروش می تواند موثر تر باشد.

تابلو استیل | لایت باکس استیل دوطرفه

تابلو استیل | لایت باکس استیل دوطرفه
استیل از دیگر متریال هایی است که در بسیاری از صنایع و مشاغل به کار گرفته می شود که تابلو سازی یکی از آنها می باشد. در حرفه تابلو سازی با استفاده از استیل می توان علاوه بر حروف برجسته، تابلو های لایت باکس را نیز تولید نمود که ساخت یک طرفه و دو طرفه با استفاده از استیل و یا تلفیق با دیگر متریال ها امکان پذیر خواهد بود. از دیگر مزیت های ساخت لایت باکس استیل می توان به قابلیت نور پردازی آن نیز اشاره نمود.