تبلیغات امروزه به صورت بسیار گسترده ای دنیای بشر را فرا گرفته است و این گسترش تاثیرات مثبت و مفیدی را در رابطه با مشاغل فراهم نموده است که می توان از موارد و عناوین آن به بازاریابی و فروش بالاتر در کسب کارها اشاره نمود. اما در این بین یکی از اصنافی که می تواند ارتباط بین مشتریان و اصناف را برقرار نماید صنعت تابلو سازی است که با ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی ایفا کننده این نقش مهم خواهد بود.

تابلو لایت باکس بدون قاب | تابلو لایت باکس فریم لس

تابلو لایت باکس فریم لس | لایت باکس بدون قاب

در رابطه با تابلو سازی و ارتباط مشاغل می خواهیم به مطلبی در مورد تابلو لایت باکس فریم لس بپردازیم که این نوع از تابلو را می توان در دسته تابلو های جدید تبلیغاتی قرار داد. تابلو های مدرن در تابلو سازی از مهمترین عوامل در جذب مشتری بشمار می روند که می توان از عمده دلایل آن به تنوع و نوآوری در تبلیغات اشاره داشت. مسلما هر اتفاق نو در زندگی افراد یک جامعه می تواند قابل توجه برای ایشان باشد که یکی از این موارد ساخت تابلو های جدید بشمار می رود.
تابلو لایت باکس فریم لس یا همان تابلو لایت باکس بدون قاب یکی از لایت باکس ها بشمار می رود و با توجه به اینکه لایت باکس انواع متفاوتی دارد لایت باکس فریم لس را می توان در دسته تابلو های لایت باکس جدید قرار داد. این نوع از لایت باکس مانند لایت باکس های دیگر توسط متریال آلومینیوم، اس ام دی، چاپ بک لایت و پلکسی گلاس ساخته می شود. به کار گیری تابلو لایت باکس بدون قاب فریم لس معمولا در فضاهای داخلی می باشد که برخی از آنها عبارتند از ساخت لایت باکس در متروها، بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، ترمینال ها، ایستگاه های بی آر تی، مغازه ها و بسیاری دیگر از موارد.
لایت باکس فریم لس را می توان به عنوان یک قاب عکس و یا تبلیغات در اماکن تجاری، دولتی و خصوصی به کار گرفت که امکان سریع در تعویض چاپ، مدرن بودن و مصرف پایین برق از مزایا و محاسن آن بشمار می رود و مشتریان را در جهت سفارش و خرید تابلو لایت باکس ترغیب می نماید.

مشخصات تابلو لایت باکس فریم لس | مشخصات تابلو لایت باکس بدون قاب

مشخصات تابلو لایت باکس فریم لس | مشخصات تابلو لایت باکس بدون قاب
گفتیم که لایت باکس های فریم لس توسط متریال های آلومینیوم، چاپ بک لایت، اس ام دی و پلکسی ساخته می شوند که در ادامه به تشریح ساخت تابلو لایت باکس با این متریال ها خواهیم پرداخت. ابتدا در مورد قاب تابلو لایت باکس فریم لس باید به نکته ای جالب اشاره نماییم و باید گفت که این نوع از لایت باکس از نمای اصلی دارای هیچ متریال به عنوان قاب نخواهد بود. در واقع رویت تابلو به صورت تمام چاپ است و فقط چاپ لایت باکس قابل مشاهده می باشد که این مورد یکی از مزیت های قاب تابلو لایت باکس فریم لس می باشد که جنسی از آلومینیوم دارد.
در مورد اس ام دی های به کار رفته در تابلو لایت باکس بدون قاب نیز باید گفت که معمولا اس ام دی های استفاده شده در آن از نوع اس ام دی خطی می باشد که داخل لایت باکس قرار می گیرد و در مقابل در مورد چاپ بک لایت هم باید گفت که این مدل از چاپ که از چاپ های مدرن بشمار می رود که روی قاب قرار گرفته و در آخر، پلکسی گلاس شیشه ای جهت محافظت روی چاپ قرار می گیرد.


مزایا و معایب تابلو لایت باکس فریم لس بدون قاب

می دانیم که تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوت و توسط متریال های مختلف در صنعت و حرفه تابلو سازی مورد ساخت و نصب قرار می گیرند و هر کدام از آنها از مزایا و معایبی برخوردار هستند که ساخت تابلو لایت باکس فریم لس از این امر مستثنی نیست. لایت باکس بدون قاب فریم لس همانطور که گفتیم از قابلیت جذابی برخوردار است که آن هم عدم رویت قاب در نمای اصلی و روبرو می باشد که این مورد یکی از مزیت ها و محاسن برجسته این تابلو تبلیغاتی بشمار می رود.
ضخامت 2.5 سانتیمتری لایت باکس فریم لس یکی دیگر از جذابیت ها در ساخت و سفارش این تابلو بشمار می رود که در کنار یکدست بودن نور در هنگام روشنایی، مقاومت در شرایط مختلف جوی، مصرف برق بسیار پایین، وزن کم، تعویض سریع چاپ و در نهایت نصب آسان تمام مزیت ها و محاسن آن را تکمیل می نماید.
در مورد معایب این نوع از تابلو باید عنوان نمود که در کنار این همه مزیت که یاد آور شدیم این نوع از تابلو قطع به یقین معیابی را شامل نخواهد شد و تنها موردی که باید به یاد داشت محدودیت در ساخت از نظر ابعاد می باشد که این مورد هم در اکثر تابلو های تبلیغاتی وجود دارد و آن هم محدودیت ابعاد در پلکسی گلاس و متریال هایی به شکل ورق شیت می باشد.


قیمت تابلو لایت باکس فریم لس | قیمت تابلو لایت باکس بدون قاب

در این مطلب با تابلو لایت باکس فریم لس یا همان لایت باکس بدون قاب آشنا شدیم و در مورد نور پردازی و نوع چاپ آن نیز به توضیحاتی پرداختیم. اما بعد از آشنایی با این نوع از تابلو باید به مبحث قیمت اشاره ای داشته باشیم. قیمت تابلو لایت باکس فریم لس مانند دیگر تابلو های تبلیغاتی با در نظر داشتن متریال های کاربردی محاسبه می گردد که با توجه به متر مربع و یا متر محیط محاسبه شده و اعلام قیمت می شود.
محاسبه قیمت بر حسب متر مربع مانند برخی از تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو فلکسی فیس می باشد به این صورت که طول و عرض تابلو را برحسب متر در هم ضرب کرده و مجددا بر فی یا قیمت روز تابلو ضرب کرده و عدد به دست آمده به عنوان نرخ تابلو به مشتری اعلام می شود. در مورد محاسبه به شکل متر محیط نیز باید گفت که منظور از متر محیط همان متر دور تابلو است به این صورت که دور تا دور تابلو متر شده و با توجه به نرخ مصوت قیمت اعلام می شود. به عنوان مثال تابلو لایت باکسی که یک متر در یک متر باشد، متر محیط آن برابر با چهار متر خواهد بود.