تابلو سازی صنعت رو به پیشرفت و توسعه ای است که سرعت چشم گیر آن در راستای تغییر و تحول بر کسی پوشیده نیست و کاملا واضح و مبرهن است به طوری که همه روزه با کمی دقت و تامل شاهد این تغییرات در سطح شهر و تابلو مغازه ها و سردر مکان های تجاری خواهیم بود. اما نکته ای که از اهمیت بالایی در تابلو سازی برخوردار است ساخت تابلو های تبلیغاتی و تلفیق متریال ها با یکدیگر است که در ادامه به کاربرد آجر دکوراتیو در تابلو سازی به عنوان یک تابلو تلفیقی خواهیم پرداخت.

تابلو سازی دکوراتیو | تابلو مغازه و آجر دکوراتیو

استفاده از آجر در تابلو سازی

آجر یکی از مصالحی است که از دیر باز در صنعت معماری و ساختمان سازی به کار گرفته میشده و امروزه نیز از آن به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد استفاده می شود به طوری که افراد جهت ایجاد حس نوستالژی و قدیمی به یکی از متریال های شبیه سازی شده به نام آجر دکوراتیو روی آورده اند و از آن جهت دکوراسیون منزل، مغازه و فروشگاه ها بهره می گیرند.

آجر های دکوراتیو در رنگ های متفاوتی تولید می شوند که دارای مزیت ها و محاسن دیگری نیز می باشند که عبارتند از نصب آسان، مقاوت در برابر گرما، دوام بالا و ثبات رنگ.

یکی دیگر از انواع آجر های دکوراتیو، آجر دکوراتیو نسوز است که این متریال نیز از کاربرد های زیادی برخوردار می باشد و از ترکیب خاک های چینی نسوز و دیگر مواد معدنی خاص تولید می شود.

مقاومت آجر دکوراتیو نسوز در برابر حرارت بیش از 1500 درجه سانتی گراد است که این مورد یکی دیگر از دلایل انتخاب آجر دکوراتیو نسوز در جهت دکوراسیون خواهد بود که مهمتر از آن به کارگیری این متریال در راستای دکوراسیون فضاهای خارجی نیز می باشد

استفاده دیگری که می توان از آجرهای دکوراتیو نمود به کار بردن آن در تابلوهای تبلیغاتی می باشد که این مورد توسط افراد مشغول به فعالیت در حرفه و صنعت تابلو سازی صورت می گیرد.

در ادامه به شرح به کارگیری آجر دکوراتیو در چند نوع از تابلوهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

تابلو استیل و آجر دکوراتیو

تابلو استیل و آجر دکوراتیو
تابلو استیل که در این مطلب منظور همان حروف استیل برجسته است یکی از تابلو های تبلیغاتی می باشد که به صورت برجسته در کارگاه تابلو سازی تولید می گردد و به مرحله نصب می رسد؛ این نوع از تابلو تبلیغاتی همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از استیل ساخته می شود که نوع استیل به کار رفته از نوع 304 نگیر است و از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار می باشد.

نکته ای که باید در این مطلب به آن اشاره نمود کاربرد آجر دکوراتیو به عنوان زمینه تابلو استیل است؛ در واقع تابلو های استیل جهت نصب و کاربرد تبلیغاتی نیازمند زمینه هستند که می تواند شامل کامپوزیت، چوب، سنگ و دیگر متریال ها باشد که آجر دکوراتیو یکی از آنها است و از زیباترین و مدرنترین نماها همراه با ایجاد حسی نوستالژی و قدیمی می باشد.


تابلو کامپوزیت و آجر دکوراتیو

تابلو کامپوزیت و آجر دکوراتیو
همانطور که در مورد تابلو استیل گفتیم این نوع از تابلو و دیگر حروف های برجسته جهت نصب نیازمند زیر سازی هستند که کامپوزیت نیز یکی از متریال های کاربردی به عنوان زیر کار یک تابلو تبلیغاتی می باشد.

نصب حروف های برجسته ای مانند تابلو نئون پلاستیک، تابلو حروف فلزی، تابلو نئون و تابلو چلنیوم بر روی کامپوزیت از اکثریت و اغلب تابلوها در تابلو سازی است که می تواند از تلفیق های زیبا همراه با دوام بالا نیز باشد.

از دیگر کاربرد های کامپوزیت در تابلو سازی علاوه بر زیر کار می توان به اجرای کامپوزیت به عنوان حاشیه یک تابلو و یا فلاشینگ نام برد که اجرای آن به عنوان حاشیه تابلو آجر دکوراتیو نیز می تواند از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی باشد که با عنوان تابلو کامپوزیت نیز شناخته می شود.

همچنین نور پردازی در تلفیق تابلو های حروف برجسته و کامپوزیت نیز می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد که معمولا این عمل با استفاده از لامپ های اس ام دی اجرا می گردد.

تابلو چلنیوم و آجر دکوراتیو

تابلو چلنیوم و آجر دکوراتیو
تابلو چلنیوم بر روی زمینه های مختلفی نصب می شود که زمینه آجر دکوراتیو نیز یکی از آنها می باشد و می تواند از یک هارمونی زیبا در خروجی و اتمام کار برخوردار باشد.

تابلو چلنیوم با توجه به اینکه در انواع متفاوتی قابل ساخت است همراه با آجر دکوراتیو نسل جدید و مدرنی از یک تابلو تبلیغاتی ایجاد می نماید و در جهت بازاریابی و جذب مشتریان به سمت یک محل تجاری از امتیازات مثبت تبلیغاتی بشمار می رود.

تابلو چلنیوم به شکل های تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم کریستال، تابلو چلنیوم باکس و تلفیق تابلو چلنیوم با دیگر حروف های برجسته قابل ساخت و نصب می باشد.

نصب تابلو آجر دکوراتیو و حروف برجسته

بعد از تولید یک تابلو تبلیغاتی مهمترین مرحله اجرا و نصب تابلو می باشد که مجموعه ها و شرکت های تابلو سازی توسط نصابان تابلو مبادرت به نصب می نمایند.

نصب تابلو تبلیغاتی می بایست با استفاده از ابزار های مخصوص تابلو سازی انجام گیرد که مسلما هر کدام از ابزارها مختص به یک تابلو خواهد بود.

در رابطه با اجرای پروژه آجر دکوراتیو، تابلو کامپوزیت و حروف های برجسته باید مراحلی را به این شکل طی نمود که در ابتدا زیر کار تابلو با استفاده از پروفیل آهن در ابعاد مربوطه آماده شده و بعد از آن آجر های دکوراتیو روی آهن نصب شوند.

 در مرحله بعد کامپوزیت به شکل حاشیه، دور تا دور آجر قرار داده شده و در نهایت مبادرت به نصب حروف و اتمام پروژه می گردد که مدت زمان و انجام این مراحل نیز با توجه به ابعاد کلی تابلو و متراژ حروف در نظر گرفته می شود.